Forum > Färdiga produktioner

AKUSTIKKA sjunger Cornelis Wreeswijk

<< < (5/6) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: Larsson skrivet 03.03.2013, 14:42:46 ---tack alla för feedbacken det uppskattas  :wub:

det är iaf bara en demo, som ska demostrera hur vi låter live (på ett ungefär)
under inspelning var det en del krångel med utrustning, så vissa överslag
och brus får man tyvärr leva med

inte direkt något finlir nerlagt på mixen, pitchkorrigering känns lite overkill
tycker jag

noterar att flera tycker percsen borde tas ner lite
fast själv tycker jag att det blir så gitarr baserat då, och iom att vi bara är två instrument
tänker jag att vi borde hålla en enad front

kontra/bas hade ju vart biffen till potatisgratängen
men då inte längre representativt för hur vi låter
fast.. man kan ju testa att lägga lite bas längrefram
men då mest för eget bruk

tack för inputen alla

och tack Marre & Akustikka, skitkul att spela  :wub:

/Larsson

:)

--- Slut citat ---

Tack själv Larsson, du är en klippa, vårt resultat har du i hög grad bidragit till mannen :wub:

Vi kör vidare!

Kul kommentar MaxB, stämmer bra det :)

/Marre Marruschkka

Girly:
Verkligen snyggt!  :)
Marres röst har ju precis rätt personlighet för den här låten.
Och jag vet inte det där med att pitcha... kan nästan tycka att lite av den mänskliga närheten går förlorad om man trixar för mycket.
Kompet är toppklass... men skulle vara lite mysigt med kontrabas som vibrerar mörkt och skönt i samklang med Marres djup.
Very nice!
Girly

Jocke:
Riktigt bra! "Gör vågen"  :lol:

Tycker inte man ska putsa för mycket på sådana här låtar - det direkta uttrycket är en stor del av behållningen även om det inte behöver låta direkt "bakfullt" i sann Cornelis-anda... :rolleyes:

När jag lyssnar så slår det mig hur påverkad jag är av musiken från den här tiden... även om jag brölar på med rejält distade gitarrer söker jag en melodi...

Underbart att höra!  :wub:

Marruschkka:

--- Citat från: Girly skrivet 09.03.2013, 00:55:17 ---Verkligen snyggt!  :)
Marres röst har ju precis rätt personlighet för den här låten.
Och jag vet inte det där med att pitcha... kan nästan tycka att lite av den mänskliga närheten går förlorad om man trixar för mycket.
Kompet är toppklass... men skulle vara lite mysigt med kontrabas som vibrerar mörkt och skönt i samklang med Marres djup.
Very nice!
Girly

--- Slut citat ---

Nu blev jag varm i hjärtat, tack Girly, i första hand för ditt omdöme om låt och framförande, men oxå för den tanke du förmedlar ang. pitch, jag håller med dej, vi är ju levande med en dynamik där närheten och känslan går före autotuner. Ett schyst vibrato är svårt att efterhärma, som ditt då, t ex. Tack :wub:

--- Citat från: Jocke skrivet 09.03.2013, 13:14:44 ---Riktigt bra! "Gör vågen"  :lol:

Tycker inte man ska putsa för mycket på sådana här låtar - det direkta uttrycket är en stor del av behållningen även om det inte behöver låta direkt "bakfullt" i sann Cornelis-anda... :rolleyes:

När jag lyssnar så slår det mig hur påverkad jag är av musiken från den här tiden... även om jag brölar på med rejält distade gitarrer söker jag en melodi...

Underbart att höra!  :wub:

--- Slut citat ---

Jadu, många minnen har vi ju till de här  låtarna, främst av Cornelis som står i en egen division. Jag är glad att det gillas och att vi lyckats, det känns nästan farligt att närma sej de här vis-klassikerna :wub:

Tackar Jocke :rolleyes:

Vi kör vidare på det här tåget!

/Marre

Marruschkka:
Kära ni medlemmar, fick en nostalgi-kick när jag lyssnade på denna låt från 2013 :wub:

Vid den tiden fanns Larsson, fantastisk gitarrist som fick Konstnärsnämndens pris 3 år på raken och gjorde oss den stora äran att medverka på vår tolkning av "Trasiga skor", han är tyvärr bortgången sen maj 2013. Men Svante Drake, numera min man, gjorde trummorna och resten med mig och Annicas Bollers sköna stämmor. Underbart minne♥ Lägger upp den för den blev ju bra och med mig på leadsången   :rolleyes:

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion