Forum > Färdiga produktioner
AKUSTIKKA sjunger Cornelis Wreeswijk
bjurte:
Väl framfört och bra ljud överlag,kanske att djungeltrummorna blir lite väl intensiva i det långa loppet,men det har kanske mest med min ljudöverkänslighet att göra!
Jo jag förstår att ni är ute efter att tolka svenska klassiker,men lite grann kan jag hålla med HMike här..
Skulle inte behövas mycket för att göra om detta till något eget..
Kanske nästa projekt ?? ;)
Marruschkka:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 01.03.2013, 10:43:39 ---Mmmm..Snyggt!
Läckert percussion.Larsson är alltid grym.Men jag saknar en basist i denna.Tror att det lyfter flera snäpp till.
Bra sång Maria.
Schysst cover och i all ära - bra framfört.Men varför inte skriva egen text till kompet? Några små justeringar i arret voila´- en egen låt.Det hade gett mig som lyssnare mer,såja nu fick jag gnälla lite också :)
Mike
--- Slut citat ---
--- Citat från: Alatar skrivet 28.02.2013, 20:43:57 ---Fin tolkning. Gillar att det nästan blir lite "folkviseaktigt".
--- Slut citat ---
Ja, folkviseaktigt och avskalat är det vi eftersträvar i den här versionen som ligger här, men det kan bli mer i studioversionen ;) Tack HM, nu vill vi vara så autentiska som möjligt då det ska framföras i första hand för en publik som gillar originalet, dvs seniorer, f.n. Det kan bli förändringar längre fram i arr mm. Bas kommer snart, i studioversionen.
--- Citat från: Eddi skrivet 01.03.2013, 01:35:57 ---Härlig tolkning rösten är perfa Marre, alla gör vad de ska och Larsson trippelt. Svante är det någon man träffat? Bra lir rakt igenom i alla fall. Det finns några överslag som kanske bör rättas till vid 2,46 2,51 något till längre fram och runt 3,40.
Annars tiptop en av de bästa tolkningar jag hört på denna.
--- Slut citat ---
Så kul att du gillar. Svante Drakes percussions kan vi lägga om vid tillfälle, men nu ligger de som de är, här. Längre fram kan det göras omtag, men inte f.n. Finns inte tid.
--- Citat från: bjurte skrivet 01.03.2013, 12:36:30 ---Väl framfört och bra ljud överlag,kanske att djungeltrummorna blir lite väl intensiva i det långa loppet,men det har kanske mest med min ljudöverkänslighet att göra!
Jo jag förstår att ni är ute efter att tolka svenska klassiker,men lite grann kan jag hålla med HMike här..
Skulle inte behövas mycket för att göra om detta till något eget..
Kanske nästa projekt ?? ;)
--- Slut citat ---
Jo, som sagt, än så länge håller vi oss någorlunda till originalet, vill inte förvirra de seniorer som vi just nu vill nå fram till ;)
Tack för alla glada tillrop och fina ord.
/Marre
Asti:
Hade faktiskt ingen aning vilka som dolde sig bakom namnet AKUSTIKKA!
Snygg tolkning med fin sång av Marruschkka och läckert guraspel av Larsson.
Tycker nog att bongotrummorna skulle hållit sig lite lugnare och lite mer i bakgrunden...
En kontrabas på denna tror jag skulle suttit fint!
/Asti
Emulator:
Riktigt bra tolkning, ganska lik orginalet i sättningen, men gitarren drar den nog lite åt folkvisehållet i små små doser, riktigt snyggt!
Det låter som du är hemma riktigt i stilen här Marre! Kommer sitta som en smäck live!
En kontrabasist skulle ni försöka lura med på gigen tycker jag, det skulle vara riktigt grymt.
...och någon på cello för att krydda lite så, men ja. Man kan inte få allt :D
skitkul med nya projekt!!
cykeln:
Snygg tolkning!
Bra gitarrlir
Jättebra sång, fin känsla där!
Bongosarna är helt rätt till denna men de kanske kan skärpas till något på några ställen
Snyggt solo!
Man får en riktig live-känsla av detta
Kanske en bas skulle höja ytterligare
Riktigt lördagsgodis
Hoppas på mer och en livkonsert - KR goes Visor!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida