Kontrollrummet

Röstningstråd Festival Humor #27

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil

Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Jag förstår inte varför folk skrattar så... :unsure:



Kanske på grund av lite för mycket (anti)-underlivsskämt! Eller så är det ett kort avbrott i röstningstristessen!
 :D
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag förstår inte varför folk skrattar så... :unsure:



Kanske på grund av lite för mycket (anti)-underlivsskämt! Eller så är det ett kort avbrott i röstningstristessen!
 :D

Ett underliv, ett underliv för en häst
sa mannen
som blev halshuggen (i sin läst)

:)
« Senast ändrad: 01.03.2013, 08:06:50 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Här är statistiken: So far, so good! Som ni ser är det rätt jämnt i täten Med Cykeln och Space/Mahan som tjivas om förstaplatsen och Eddi inte långt efter, sen är det ett rejält glapp till övriga som ligger väldigt nära varandra. Just nu är undertecknad sist... :rolleyes:


1. Cykeln - Modiga moderater                               5   8   8   5   3   8   8   1   8   3   8      65
2. Angrod - överrock                                           3   3   3      8   6   4   5   1   4   1      38
3. morgonte+Micke Vita brorsor från Bollnäs        1   6   4   5   3   1   3   5   5   3         36
4.   Light Head - Verry funny eat a bunny             4   4   4   3   1   1   6   8   3      5      39
5.   Eddi - Konrad Bertil Andersson                      6   5      8   6   5   5   4   6   6   4      55
6.   Space & Mahan - Myggvisa                           8   6   5   6   4   4   3   6   4   8   6      60
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Min skala är egentligen 1- 4, men för jämförbarhetens skull anpassar jag till övrigas femgradiga. Det är ingen absolut skala utan 5 ges när något håller top noch ”demokvalitet” , 4 = mycket god, 3 = god, 2 = ok, 1= tveksam

Det här är antagligen en av de svåraste festivalerna någonsin – kanske den svåraste. Att göra rolig/humoristisk musik är få förunnat – så en stor eloge till samtliga deltagare för att vi vågat oss på det.
Vad är egentligen rolig musik? Kan själva musiken vara rolig eller krävs det en text med humor. Kan dynamiken mellan musik och text vara rolig? Dialekt?

Det är alltså svårt att få höga poäng på själva uppgiften men för att detta ändå ska vara det avgörande så viktar jag den högre. Om någon har gjort en bra inspelning, bra framförande mm men inte är rolig så tycker jag inte att den ska komma före en rolig låt som är sämre framförd, producerad mm. Varje poäng multipliceras därför med 3 så att om jag ger 2p i rolighet=uppgiften blr det 6p.

Utfallet:
8 poäng till 5 - Eddi - Kondrad Bertil Andersson
6 poäng till 3 - morgonte/micke - vita brorsor från bollnäs
5 poäng till 6 - Space o Mahan - Myggvisa
4 poäng till 4 - Light head - Verry funny eat a bunny
3 poäng till 2 - Angrod - överrock

Kommentarer:

Låt nr 1 - cykeln modiga moderater
Den här skulle jag egentligen krackat med mer felspel, oavsiktliga tonartsbyten, komma in fel i takten mm – men tid fanns inte och jag är inte tillräckligt kunnig för att göra det on the fly.

Låt nr 2 - Angrod – överrock – totalt 11 p
Njae inte min humor. Produktionen skulle kunna vara bättre
1 I förhållande till uppgiften 1*3=6
2 Ljud och mix/produktion 1
3 Framförande 2
4 Låten – melodi/text 1
5 vill/kommer jag lyssna igen 1

Låt nr 3 - morgonte/micke - vita brorsor från bollnäs – totalt 20 p
Tycker det finns en bra humor redan från början musikmässigt. Snyggt spel i mellanspelet. Kul text med referenser. Snygg mix av hambo och hiphoppsan.
1 I förhållande till uppgiften 3*3 =9
2 Ljud och mix/produktion 3
3 Framförande 3
4 Låten – melodi/text 3
5 vill/kommer jag lyssna igen 2

Låt nr 4 - Light head - Verry funny eat a bunny – totalt 12 p
Snyggt ljudmässigt men lite händelselöst. Väntade på det roliga men det kom aldrig. Inte min humor tydligen. Många hästar blir det.
1 I förhållande till uppgiften 1*3=3
2 Ljud och mix/produktion 3
3 Framförande 3
4 Låten – melodi/text 2
5 vill/kommer jag lyssna igen 1 (not my cup of genre)

Låt nr 5 - Eddi - Kondrad Bertil Andersson – totalt 22 p
Här är det en hel del Cornelisvibbar och det är ju inte fel. Bra genomfört textmässigt med en snygg knorr på slutet! hade varit kul att höra den med traditionell cornelis-gura och ståbas.
1 I förhållande till uppgiften 4*3=12
2 Ljud och mix/produktion 2
3 Framförande 3
4 Låten – melodi/text 3
5 vill/kommer jag lyssna igen 2 (fixa den med cornelisgura så lyssnar jag absolut igen)

Låt nr 6 - Space o Mahan – Myggvisa – totalt 17 p
Lovande start! Sen låter det lite som Lodi. Snygg refräng. Solot är lite humoristiskt. Bit svårt att höra texten. Är rolig hårdrock möjlig eller är det en kontradiktion? ☺
1 I förhållande till uppgiften 2*3=6
2 Ljud och mix/produktion 4
3 Framförande 3
4 Låten – melodi/text 3
5 vill/kommer jag lyssna igen 1 (inte för låten i sig utan för att jag inte lyssnar på hårdrock)
« Senast ändrad: 02.03.2013, 16:10:54 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou hej!
Long time no hear, men eftersom man deltar i tävling så måste man åxå kommwentera eller hur! :D

Så här sätter jag efter många lyzzningar upp min kommentering och poiängsättning and here we go:

1-ModigaModerater
Detta är ju ett konstverk redan med texten, efter ett halvdussin lyssningar  hittar jag alla ggr nya lustigheter.
Arret o kompet e ju åxå som gjort för verklig humorunderhållning, man lixåm bara väntar på följande vers och vad den ska hämta med sig!

2-overrock
Ojdå vad snabbt detta går, har svårigheter att följa med textuppföljningen. Efter nåra lyssningar hittar ja den röda tråden... trodde jag.
Detta e ju en saga för lite äldre barn med något förvirrande komp i bakgrunden. En finfin historia och ett rätt bra komp men dom kommer lixåm inte överens om vem som e vem

3-VitabrorsorfranBollnas
Här sitter kompet o storyn fint, riktigt skön verre av "skorpalåten"!  Ett litet minus för att låtidén redan sedan långt tillbaka kunnat avlyssnas, men humorn i detta stycke har lyckelsevis med ny text uppflyttats flere snäpp!

4-Verryfunnyeatabunny
Denna låt med stadigt botten från bröderna Cartwright känns aningen främmande i denna competition, Fru Cartwright snackar med the horses I think och får en stjärna i arslet med en blink... Ojaaa... meet me by the stable she said.... I don´t know if I´m able. Så med god fantasi kan denna låt sättas upp på ett antal platser på nätet blott att man stannar vid audiomaterial för videorullar på detta e väl forbidden fruit.

5-KonradBertil
Och återigen en historia om hur vi blir fler... Men det är ju det som e allas vårat favoritämne, fast det finns dom som inte vågar erkänna detta faktum... och jag hör till dom! Abselut!
Till själva låten då, den gillas mycket för att här ligger story och låt i balans. Jag med min allt långsammare hjärnverksamhet hinner uppfatta både musik o text och framförallt då denna historia om Wilfred den II... ja eller varrenu Algot eller Korvspad. Näemen denna låt blev min abzoluta favve för att den i all sin enkelhet får mig att skratta till!

Där satt mina kommentarer om låtarna men poängutdelningen e mycket knepigare men efter ett antal lyssningar kommer jag till följande resultat:

8 points - Eddi - Konrad Bertil Andersson
6 points - morgonte+Micke Vita brorsor från Bollnäs
5 points - Light Head - Verry funny eat a bunny
4 points - Cykeln - Modiga moderater
3 points - Angrod - överrock
1 point till "sistaplatsen" enligt reglerna!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Eftersom poängsättningen var given från början enligt arrangören, blev det enda
problemet att hitta motiveringar som passade! Men jag kom till slut fram till följande:

8p - Låt nr 1  Mycket bra text och stilenligt musik som jag minns gamla svenska filmer från Söderns höjder med dragspel och glatt humör.
6p - Låt nr 2  Åter en bra text förmedlad via en blandning av Torsson och Arne Qvick. Originellt!
5p - Låt nr 3  Kul vit vinkling av rap-låt! Hade musiken varit mer rap-aktig hade den fått högre poäng.
4p - Låt nr 4  Den här skrattade jag nog mest åt, men misstänker att den samtidigt är den man tröttnar fortast på...
3p - Låt nr 5  Bra Cornelis-aktig låt, men kanske inte så särskilt rolig.
1p - Låt nr 6  Här hade jag problem att höra texten och musiken var inget jag fastnade för.

En eloge till alla medverkande för ett bra jobb! Jag skäms faktiskt lite själv för att jag inte hann få med ett bidrag
då jag verkligen uppskattade ämnet...
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hej Pöjkar och flickor Kul att vi fick ihop sex bidrag till sist. Eddi hjälper mig som vanligt med serverplats för bidragen och spelare för er bekvämlighet. Här kommer regelverket från eder festivalgeneral.

Man röstar som följer:

8 poäng på nummer ett
6 poäng på nummer två
5 poäng på nummer tre
4 poäng på nummer fyra
3 poäng på nummer fem'
och ett tröstpoäng till sistaplatsen.

 

Eftersom poängsättningen var given från början enligt arrangören, blev det enda
problemet att hitta motiveringar som passade! Men jag kom till slut fram till följande:

8p - Låt nr 1  Mycket bra text och stilenligt musik som jag minns gamla svenska filmer från Söderns höjder med dragspel och glatt humör.
6p - Låt nr 2  Åter en bra text förmedlad via en blandning av Torsson och Arne Qvick. Originellt!
5p - Låt nr 3  Kul vit vinkling av rap-låt! Hade musiken varit mer rap-aktig hade den fått högre poäng.
4p - Låt nr 4  Den här skrattade jag nog mest åt, men misstänker att den samtidigt är den man tröttnar fortast på...
3p - Låt nr 5  Bra Cornelis-aktig låt, men kanske inte så särskilt rolig.
1p - Låt nr 6  Här hade jag problem att höra texten och musiken var inget jag fastnade för.

 

Precis som Festivalgeneralen vill ha det :lol: :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Eftersom poängsättningen var given från början enligt arrangören, blev det enda
problemet att hitta motiveringar som passade! Men jag kom till slut fram till följande:
/Asti

Ibland är du rolig men ibland är du bara jobbig  :rolleyes: Jag tolkar det som att du ändå är seriös, alternativt har autism så att du måste ta allting bokstavligt?


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Eftersom poängsättningen var given från början enligt arrangören, blev det enda
problemet att hitta motiveringar som passade! Men jag kom till slut fram till följande:
/Asti
Ibland är du rolig men ibland är du bara jobbig  :rolleyes: Jag tolkar det som att du ändå är seriös, alternativt har autism så att du måste ta allting bokstavligt?
Jo, jag kan säkert vara jobbig ibland!  :rolleyes:
Borde ha tillagt att när jag lyssnade på låtarna för att rösta visade det sig att låtordningen överensstämde
väldigt väl med hur jag ville fördela poängen, så jag valde att spinna vidare på mitt tidigare inlägg.
Så min röstning är precis vad jag tycker! Hoppas ingen tog illa vid sig.  :)
Att sedan spekulera i om jag lider av autism, vilket jag hoppas och tror att du inte menar på allvar, tycker jag var att gå lite för långt.
Min äldre syster har en autistisk son, så jag vet vilket allvarligt handikapp det är och vilken sorg detta innebär för familjen.
Nog om detta! Lycka till alla tävlande i den fortsatta kampen om roligaste låten på KR!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Ber om ursäkt för att jag tog ner nivån. Har själv jobbat mycket med autistiska människor och menade inte att driva med dem. försökte nog på ett lite klumpigt sätt säga att ibland är det svårt att veta när du väl är allvarlig eftersom de allra flesta av dina inlägg bara är skämtsamma. Det är kul men ibland får du räkna med att bli svårtolkad. 


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ber om ursäkt för att jag tog ner nivån. Har själv jobbat mycket med autistiska människor och menade inte att driva med dem. försökte nog på ett lite klumpigt sätt säga att ibland är det svårt att veta när du väl är allvarlig eftersom de allra flesta av dina inlägg bara är skämtsamma. Det är kul men ibland får du räkna med att bli svårtolkad. 
Förstod att du inte menade illa!
Var nog lite respektlös och vårdslös i mitt inlägg.
Får försöka lägga band på mitt skämtlynne.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ironi är farligt i text-form. :) Speciellt då du alltid nästan är ironisk eller skämtar. Ingen kritik - jag fattar ju (för det mesta) och jag tror de flesta andra fattar också (för det mesta :) )
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tycker Astis rader är suveräna ..stor humor! Hoppas du inte hittar några band  :) Roligast blir det faktiskt när folk misstolkar  :D


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Okej sinnet rann lite på mig, men jag har bett om ursäkt och hoppas att saken är utagerad. Skall vi återgå till att rösta? 

Egghuvud :)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
En ASTI utan knorr är ingen riktig ASTI..

Mr. Pig /T.f. Griseknoa..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Asti med knorr = Knasti
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ber om ursäkt för att jag tog ner nivån. Har själv jobbat mycket med autistiska människor och menade inte att driva med dem. försökte nog på ett lite klumpigt sätt säga att ibland är det svårt att veta när du väl är allvarlig eftersom de allra flesta av dina inlägg bara är skämtsamma. Det är kul men ibland får du räkna med att bli svårtolkad. 
Ber om ursäkt för att jag tog ner nivån. Har själv jobbat mycket med autistiska människor och menade inte att driva med dem. försökte nog på ett lite klumpigt sätt säga att ibland är det svårt att veta när du väl är allvarlig eftersom de allra flesta av dina inlägg bara är skämtsamma. Det är kul men ibland får du räkna med att bli svårtolkad. 
Förstod att du inte menade illa!
Var nog lite respektlös och vårdslös i mitt inlägg.
Får försöka lägga band på mitt skämtlynne.

/Asti
Tycker Astis rader är suveräna ..stor humor! Hoppas du inte hittar några band  :) Roligast blir det faktiskt när folk misstolkar  :D

Tycker jag med!!

Okej sinnet rann lite på mig, men jag har bett om ursäkt och hoppas att saken är utagerad. Skall vi återgå till att rösta? 

Egghuvud :)


En ASTI utan knorr är ingen riktig ASTI..

Mr. Pig /T.f. Griseknoa..
Asti med knorr = Knasti
Roligt!
/Marre
« Senast ändrad: 05.03.2013, 22:34:28 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Nu går vi in på sluttampen. 4 dagar kvar att rösta. De som brukar vara trogna har nog röstat redan (de flesta) så jag hoppas på alla er andra.  :)


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Min favorit är Modiga favoriter, tätt åtföljt av Eddi. Därefter Angroid, (påminner en del om Arne Kvicks Rosen i framförandet). Kul tema denna gång!

Mina poäng således:

8p - Modiga moderater
6p - Konrad Bertil Andersson
5p - Överrock
4p - Vita brorsor från Bollnäs
3p - Myggvisa
1p - Very funny eat a bunny


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Hallå folkens!Gå nu att rösta
annars riskerar ni att en nästan trettio (30) år gammal kampsång för moderata samlingspartiet står som vinnare i festivalen!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hallå folkens!Gå nu att rösta
annars riskerar ni att en nästan trettio (30) år gammal kampsång för moderata samlingspartiet står som vinnare i festivalen!
Risken finns att det kan bli en 35 år gammal låt som min dåvarande flickvän Pia har gjort som jag bara har lirat in rakt av. Så alla ev. 8:or på Konrad B är en homage till henne.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Mina röster vill jag fördela på följande sätt:

8p - Konrad Bertil Andersson
6p - Modiga moderater
5p - Vita brorsor från Bollnäs
4p - Very funny eat a bunny
3p - Överrock

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Nu går vi in i slutklämmen mina vänner. Rösta gärna nu på sluttampen innan det är för sent.  :)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Det är nu som den riktiga slutklämmen börjar - än är det inte för sent!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kan ni inte förlänga några timmar? Hinner inte  :o och lägg inte band på din humor Asti, den är toppen!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
För mej går det hur bra som helst
Men det är inte jag som bestämmer
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Klockan är tio och röstningen är slut för denna gången. Jag tycker det känns viktigt att hålla på tiden eftersom det var så jämt i toppen och jag har ju sagt klockan tio.
Kvällens viktigaste musiktävling har då avslutas.
Sverige vi har ett resultat:

På första plats har vi

Cykeln med       91 poäng

På andra plats:
Eddi Med             88 poäng

På tredje plats:
Mahan och spacetrucker    69 poäng

Tätt följda av


4 Morgonte + Micke       62 poäng
5 Angrod             58 poäng
6 Light head          57 poäng

Jag har räknat och räknat för att det skall bli rätt så jag hoppas verkligen inte att jag har gjort del denna gången. NI vet ju att jag kan vara rätt så virrig.

Totalt var det 16 stycken som röstade denna gången så bra gjort alla ni som lyssnat och tyckt till.
här med lämnar jag då över stafettpinnen, eller kanske skall jag säga stingpinnen (för de som minns) till Cykeln.
« Senast ändrad: 10.03.2013, 00:57:52 by egghuvud »


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Förresten stort grattis till Cyckel rätt låt vann väl till skillnad från andra spektakel där Yohio var självklar för mig.  :)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Gud hjälpe er alla! B)
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag tror cykeln vinner!
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jag tippar på Robyn
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
CYKELN :wub:

I knew it :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Fasen va jämnt det vart 3. points jaja jag tycker rätt låt vann i alla fall Grattis Stefan
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se