Forum > Demolåtar

H-mike:s EZ Toontracks bluestrummor-Test

(1/3) > >>

Harmonica mike:
Fick det här på eftermiddagen,och testade direkt.Lirade in en kladd så pluggen får höras i en mix och några rena rundor efter det.

Grymt fett och skönt virvel ljud..Jag har aldrig hört ez:s virvel ha det här bettet..Möjligen i superior,men det har ju inte jag.Jag brukar "låna" virveln från Addictive:s gratis version,det är slut med det nu :)

Så alla trogna ez anhängare,nu vädrar vi morgonluft.Kicken var däremot lite "skum",men det går ju alltid att ge den lite mer uuummppffhhh via eq:n.Den andra kicken lät väldigt mycket jätte pappkartong,men det kan säkert funka också i nån mix..
Blues looparna var okej för genren,det jag har lyssnat på.Mycke shuffle typ.

Jag var tidigare såld på vintage,men nu lägger jag ned den :)

EDIT:Drog av reverbet från mastern - nu lirar ez out of the box och inga justeringar i ljudet nånstans.Ingen eq på mastern heller.Tog bort sången så trummorna hamnar i fokus.

Ni som har gillar ez - shoot!

Mike

pxm:
Shysst !!!!
överväger ez eller Steven Slater just nu....
Tar en till nogrannere lyssning innan jag beslutar mig..

mvh

Eddi:
Nja tycker det lät lite muddigt jag

MaxB:
Kul med nya grejer!
Låter bra men har du eq:at upp något i lägre frekvenserna eller skulle det fungera bättre med annan reverb? Håller med Eddi att det är liite burkigt/muddigt, på något sätt. Men mina högtalare här är inte de bästa.

Bribedant:
Verkar som Toontrak lärt sig. alltid tyck TT's samplingar låter crap, själlöst smack utan botten, oanvändbart till allt. Men det här låter betydligt bättre.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion