Kontrollrummet

Spela in akustiska gitarrer - mixtips och fingerpicking-tips önskas

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kan du en eller flera fingerpicking-tekniker på gitarr?  :)

Asti använder en eller flera fingerpicking-tekniker. Kanske kan jag lära mig? Jag vill i alla fall försöka lära mig hur han gör om jag får se det på en filmsnutt. Är det fler som är intresserade och nyfikna på hur Asti gör fingerplocket?

Asti brukar ha bra ljud på gitarrerna i inspelningarna. Jag är nyfiken på hur han gör då Asti spelar in två gitarrer och det låter så bra. Använder kanske ett capo på en gitarr och öppna ackord på båda gitarrerna?

Larsson har nån gång visat en fingerpicking-teknik jag är nyfiken på, som jag vill se igen.
Kanske kan filma vad du gör med högerhanden?

Håkan Nilsson tipsade nyligen om mikrofonplacering och fick ett riktigt skönt ljud från den akustiska gitarren. Hur gjorde du?

Jag har försökt lära mig en variant av fingerpicking-teknik och hanterar inte ens den rätt. Men jag försöker och det är kul att öva för att bli bättre. Här kastar jag in ett första inlägg i en tråd jag hoppas fler vill delta i.
« Senast ändrad: 21.02.2013, 15:48:58 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag brukar göra som så att jag tar ackord med vänsterhanden och sedan "knäpper"
jag med tummen, pekfingret, långfingret och ringfingret på olika strängar lite hit och dit och huller om buller!
Har jag tur låter det bra.  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag brukar göra som så att jag tar ackord med vänsterhanden och sedan "knäpper"
jag med tummen, pekfingret, långfingret och ringfingret på olika strängar lite hit och dit och huller om buller!
Har jag tur låter det bra.  :)
/Asti

Med tanke på att det låter så bra så ofta så tror jag inte på det där med "huller om buller".  Det finns säkert ett eller flera mönster där nånstans. Jag är också nyfiken på hur man får till sånt. Jag har nog gått samma youtube-kurs som dig MaxB. Jag kan en figur. Samma som i din video.  :D


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
jag gör en mindre avancerad variant av asti´s metod, och använder nästan uteslutande tumme & pekfinger
vet inte riktigt vad man skulle vinna på att blanda in fler fingrar faktiskt..
jag känner mig inte begränsad iaf :)

det är bara att fåigång ett rull,sedan lite sköna ackordföljder på det
när man fått in hänget får man banjospelet på köpet dessutom  :P

http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Din metod verkar väl avancerad för mig Max... Har ett par varianter men tror aldrig jag använt någon av dem i någon låt... Så jag är nog mer inte på Astis model med den skillnaden att han får det att låta bra! ;-)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Intressant tråd :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Det lilla jag kommer ihåg från kommunala musikskolan var att använda tummen till de tre översta strängarna och pekfingret på G-strängen, långfingret på H/B-strängen och ringfingret på E-strängen. Sedan använder man fingrarna i vissa mönster som man får öva in.
Läraren visade hur han hade filat sina naglar spetsiga som han kunde använda likt plektrum på respektive sträng.  :D Ville man ha mjukare ljud kunde man använda fingertopparna.
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ok vi beöver styra upp lite här.  :P
Wernborg och jag är inne på samma linje - vi vill lära oss mer.
Asti, filma på allra enklaste sätt ett pattern du använder. Lägg upp filmen på youtube om du inte har ett bättre alternativ.
Larsson - visst har du möjlighet att på enkelt sätt filma det du gör och lägga upp, så att det är tillgängligt med länk hit?!

Jocke, Eddi och Angrod, visst är det "hands on" som gäller här? Snack ger inte så mycket - om man vill lära sig plocka. Då man ser ett filmklipp kan man analysera och testa och även spela upp det i halva hastigheten (Mediaplayer Classic) och analysera mera. Det är så jag lärt mig början på Genesis "The Lamia", på piano.

Är det fler som kan nån fingerpickingteknik, utöver den Wernborg och jag har provat?
Fler som vill dela med sig av tips?

Och mer info om inspelningstekniken: Två mikrofoner? Två gitarrer? Hur är de stämda? Capo på den ena? 
Dela med er av era små och stora tips!

Den här lilla killen från Dalarna gillar jag! Han använder många olika tekniker med högerhanden och stämmer om gitarren precis som Karl på kontrollrummet gör, för att hitta nya sound som inspirerar i skapelsen av en ny låt.

« Senast ändrad: 24.02.2013, 18:35:55 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Själv e jag ganska kass på fingerpicking. Men att som du säger Max använda andra stämningar av gitarren för att hitta nya vägar är väldigt bra. "DADGAD" (keltisk stämning) är en lätt och väldigt inspirerande stämning att använda sig av. Sätt ett Capo på femte eller sjunde bandet så kan man sitta och leka i timmar.  Själv har jag nästan aldrig mina gitarrer stämda i traditionell stämning. Kör oftast med "Dropped D". Tycker traditionell stämning är rätt tråkigt att spela med :)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
jag har tyvärr inga videomöjligheter..

angående the tallest man.. undrar om inte han åxo kör tumme pekfinger
jag tror som sagt att det bara handlar om att få igång rullet
sedan är det akorden, och vilka strängar man väljer att anslå som avgör figurerna på plocket

jag tycker du har plocket redan, sedan blir det ju mjukare & mer flytande med tiden
din gitarr låter nästan som att den har elgitarrsträngar? (eller är det kameramicken som narras)
iaf tror jag lite tjockare strängar är att föredra om man vill spela in fint finger plock

 :)

sorry att jag inte kunde ge bättre hjälp  :rolleyes:
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
jag har tyvärr inga videomöjligheter..

angående the tallest man.. undrar om inte han åxo kör tumme pekfinger
jag tror som sagt att det bara handlar om att få igång rullet
sedan är det akorden, och vilka strängar man väljer att anslå som avgör figurerna på plocket

jag tycker du har plocket redan, sedan blir det ju mjukare & mer flytande med tiden
din gitarr låter nästan som att den har elgitarrsträngar? (eller är det kameramicken som narras)
iaf tror jag lite tjockare strängar är att föredra om man vill spela in fint finger plock
sorry att jag inte kunde ge bättre hjälp  :rolleyes:

Du har inte en sån där iPhone eller Android telefon?
Då kanske jag blir tvungen att hälsa på dig för att se och filma och leverera till alla våra vänner kontrollrummet.
Ett "hemma hos-reportage" kanske?  :lol:
Ska jag ta med Eddi!
« Senast ändrad: 22.02.2013, 14:58:29 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
När jag skaffade mig min banjo så fick jag träna på att göra rolls som de kallar det för inom bluegrassbanjo. Allting sitter ju nästan i högerhanden (om man inte är vänsterhänt då...) och som ovan gitarrist så tog det mycket tid att få in rolls. En del av tekniken är ju översättningsbar till gitarr. Jag har lärt mig helt från tuben.

Testade också Tommy Emanuelles lektioner men där kände jag att jag inte orkade öva i tretton år innan jag kunde grunderna.

 :)


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Här får du en personlig Em skala av mig, MaxB, såsom jag själv brukar spela den när jag kör fingerpicking på
spansk nylonsträngad gitarr och vill ha ett litet klassiskt sound. Jag använder den då jag vill
spela bas, komp och melodi samtidigt på gitarren.

Den är alltså inte "officiell" utan"my way" liksom, pxmisifierad. Så här började jag spela gitarr
när jag var liten och och hade fått en nylonsträngad gitarr av min mor. Jag visste ingenting om skalor
och teori utan detta utvecklades helt på känsla och genom öron. Last Dance eller Last Waltz och
Vem kan segla förutan vind spelade jag på detta sätt. Den första hade jag hört Jerry Williams band spela
och den andra brukade min mormor sjunga. Jag var ensam med min gitarr och ville höra både bas och komp plus
melodin när jag spelade. Därav denna Em-skala...

Förhoppningsvis kanske kan den kan ge ideer till att utveckla ditt personliga vis att spela
fingerpicking på ytterligare.//

Det här sättet att spela Em skalan på tycker jag är enkel och kul att använda och lätt att lära sig.
Jag tycker att det är en bra grund att enkelt ta ut de övriga skalorna på. Så här går det till;

Man kan behöva ett Fmaj ackord också - i sådana fall lägger jag bara pekfingret som barre´på översta
bandet och spelar första strängen,andra och tredje samt har basen på sjätte strängen, den mörka E strängen.
Tar du då bort #Fdim ackordet, II ackordet i skalan nedan och byter det mot ett sådant F ackord får du den
Frygiska skalan, litet flamencoaktigt stuk om du spelar den på detta vis. Nu kan du enkelt ta ut de övriga
modus i kyrkotonarterna där den joniska/durskalan då börjar på C.
//

Basa med tummen, spela kompet med pek och långfingret samt melodin med ringfingret.
Vill jag ha tremolo på melodin använder jag även lillfingret.
Tänk P I M A (x);
P= tummen
I= pekfingret
M= långfingret
A= ringfingret
(x)= lillfingret,(-används vid tremolo på melodin.)//

Tänk gitarren som ett mollinstrument stämt i E......(En form av Em13 där A står sub. för C ser jag det som -
klangbilden stämmmer. ).....//

Här är skalan och greppen (i sjunkande ordning i o f s råkade det bli men det är bara att vända på den ju....)


Fingerpicking chord by pxm Em, chord VIII

E|--12--A (x)
B|--0---M
G|--0---I
D|------
A|------
E|--0---P


Fingerpicking chord by pxm Dm, chord VII

E|--10--A (x)
B|--0---M
G|--0---I
D|--0---P
A|------
E|------

Fingerpicking chord by pxm Cmaj, chord VI

E|--8---A (x)
B|--0---M
G|--0---I
D|------
A|--0---P
E|------

Fingerpicking chord by pxm Bdim, chord V

E|--7---A (x)
B|--0---M
G|--5---I
D|------
A|------
E|--0---P

Fingerpicking chord by pxm Am, chord IV

E|--5---A (x)
B|--5---M
G|--5---I
D|------
A|--0---P
E|------

Fingerpicking chord by pxm G, chord III

E|--3---A (x)
B|--0---M
G|--0---I
D|------
A|--2---P
E|------

Fingerpicking chord by pxm #Fdim chord II

E|--2---A (x)
B|--0---M
G|--2---I
D|------
A|--2---P
E|------

Fingerpicking chord by pxm Em, chord I

E|--0---A (x)
B|--0---M
G|------
D|--4---I
A|------
E|--0---P
//

Tips.
Bäst tycker jag den låter om bas och meloditon klingar samtidigt och där emellan komptonerna, också de samtidiga med varandra.

Men det låter även fint att börja på basen, vandra vidare till närmaste kompsträng, till nästa och sedan ljusa E-strängen
för att sedan spela de två kompsträngarna, denna gång i omvänd ordning.

Jag brukar mixa de två olika sätten att spela på.

Det sistnämnda är dock enklast för att lägga tremolo på den ljusa E-strängen. Exprimentera dig fram så finner du
snart ett bekvämt och naturligt sätt för dig att spela denna skala.

Ett användningsområde är att spela sina melodier på med dessa ackord på  beskrivna vis medan basen tangerar 
gitarrbasens toner med dess p5:a (perfekta kvint-5:e ton) eller ackordets 3:a alternativt 7:a och med kromatiska
passager medan kompet (typ;pianot/ståkarna) håller en pedalton, eller ett ackord (utan bastonen i) genom hela
passagen som gitarren superimpositionerar med t ex.//

För de som tycker att ackorden ser konstiga ut;
Att bara fingerspela 1,3,5 och 7;an av ett ackord i olika ordning anser jag vara att fingerspela arpeggios.
Inget som helst fel i att göra det, tvärtom - det kan vara mycket effektfullt.
De här ackorden har ändå rätt klangfärg, är generösa, enkla att spela och fungerar.
Please- first try them out, at least ! //

...och om det bara verkar vara skit så glöm detta inlägg bara... :)

mvh

B t w;
Här är ett stycke utan klar skalbild där hjärta, känsla och öron har fått göra jobbet. Tycker att det är fint
och menar på att lita på sig själv - mina beskrivna ackord här är generösa och tåliga för egna variationer.




« Senast ändrad: 23.02.2013, 02:25:01 by pxm »
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Här kommer lite teknik från en duktig ung Uppsala-kille som jag hört live, fantastiskt spel tycker jag!



www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Här kommer lite teknik från en duktig ung Uppsala-kille som jag hört live, fantastiskt spel tycker jag!




Ja jösses det här handlar om hur mycket man älskar sitt instrument och vad man kan göra med det, fantastiskt!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Australiensaren Tommy Emmanuel är suverän. Har otroligt mycket kunnande och kan förmedla det. Satt och tittade på många klipp igår. Om det krävs mer än några evckor eller något år för att lära mig går det bort. Här såg jag många tekniker, som inte ser svåra ut men som låter bra.

Pxm, jag har läst allt du skrivit och upptäcker att jag inte kan ta till mig det, att jag inte kan omsätta texten till något handgripligt. Lyssnade också på den vilsamma videon. Jag hör att det är en annan typ av fingerpicking som jag är ute efter, den som bland annat hörs på en del av Astis inspelningar. Bra att det kommer fler inspirativa inlägg.

Jonte, den här killen älskar verkligen sitt instrument. Han har hittat många hemligheter i gitarren och har troligen tillbringat många timmar med den.
« Senast ändrad: 23.02.2013, 13:46:27 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Här kommer lite teknik från en duktig ung Uppsala-kille som jag hört live, fantastiskt spel tycker jag!


Ja jösses det här handlar om hur mycket man älskar sitt instrument och vad man kan göra med det, fantastiskt!
Underbart! Speciellt första videon tycker jag. Har aldrig hört honom tidigare....
I den andra är han farligt nära strängarna med munnen! Om man inte ser upp där kan man trassla in
tänderna i strängarna och få en s.k. bettskena, vilket ofta händer gitarrister i tonåren!
/Asti t.f. visdomstandstalesman
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Är det här en existerande teknik? Läste vad Larsson skrev så jag testade lite nya varianter och hittade den här...

Katten är verkligen sällskapssjuk. Ligger på knäet till och med då jag spelar gitarr!  :wub:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Är det här en existerande teknik? Läste vad Larsson skrev så jag testade lite nya varianter och hittade den här...

Katten är verkligen sällskapssjuk. Ligger på knäet till och med då jag spelar gitarr!  :wub:


Det här är väl samma teknik? Den klassiska som kommunala musikskolan lärde ut. Fast han verkar mest använda pek- och långfinger på de undre strängarna och tummen till de tre övre.  :)

Ljudkvalitén kan ju diskuteras. Det är ju en del av din ursprungliga fråga också.
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Fråga:

Om ni spelar fort på bara en sträng Tex 1:E använder ni flera fingrar eller bara ett, vilket är vanligast?
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fråga:

Om ni spelar fort på bara en sträng Tex 1:E använder ni flera fingrar eller bara ett, vilket är vanligast?

Plektrum(?) Ett finger men jag spelar inte så fort.
Här hittade jag en fingerpicking-lektion som visar en enklare variant, som jag inte använt tidigare.

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Spelar bara med ett finger själv, plektrum inget jag ofta spelar med på akustisk gitarr.
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Spelar bara med ett finger själv, plektrum inget jag ofta spelar med på akustisk gitarr.

Det är ett och samma finger för samma sträng. Om det inte är ett tremolo man är ute efter. Då blir det plektrum eller tummen ihop med pekfingret och anslag med nageln. Fingersättningen (med vänsgter hand) är ju också en sak. Tummen vinkelrätt mot halsen under långfingret. Det gör att man når längre med ringfinger och lillfinger. Ta samma ton med pekfingret på E6-strängen och lillfingret på B5-strängen, så kan man spela snabbt på samma ton. (eller E5-strängen och G4-strängen)! Det är ofta inte problemet. Personligen är det för tummen att hitta rätt sträng av A2 och D3!  :)

Men det är bara att öva tills det sitter! Ofta kan man träna in mer än man själv tror från början Sedan gäller det att repetera, för muskelminnet glömmer fort också.

"Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet": Farbror Barbro!  :D
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Tremolo är något jag verkligen behöver öva på.
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tremolo är något jag verkligen behöver öva på.

Finns det inte en knapp för tremolo på förstärkaren?
Nej men vad menar ni? Gunga ett finger fram och tillbaka?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Tremolo är något jag verkligen behöver öva på.

Finns det inte en knapp för tremolo på förstärkaren?
Nej men vad menar ni? Gunga ett finger fram och tillbaka?

 :D

Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil

Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Tremolot sitter i handleden!

Även fingrarna måste ha en stor del.

Kan själv inte alls spela tremolo, men ska lära mig.
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tremolot sitter i handleden!

Tremolot sitter förhoppningsvis både i handled och fingrar efter lång tids långsam övning.
Hellfog, videoklippet var en bra illustration.
Jag visste inte att det här kallades tremolo, trodde bara annat hade den benämningen.
Jag ska aldrig lära mig det här tremolot!  B)

Katten gillar att jag övar. Ligger på knäet framför gitarren...

« Senast ändrad: 24.02.2013, 14:42:10 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hittat en till version som kanske kan kallas Fingerpicking Roll.

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja men den var väl bra.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jarå den var bra. Jag samlar in en till, innan jag går och knoppar. Den här kan jag inte spela snabbt än så den måste i alla fall jag öva på mycket innan det blir fart på fingrarna.

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ingen annan som i dessa tider är intresserad av fingerpicking och inspelningsteknik, verkar det som...
Jag är lite förvånad. Trodde det fanns fler fingerpinging-fans, men här fanns inte många...
Wernborg och MaxB hoppas att Asti vill bidra med något matnyttigt.
Finns det fler på kontrollrummet som vill ha eller ge?
« Senast ändrad: 25.02.2013, 23:22:39 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
jag är intresserad, jag har iom den här tråden bestämt mig för att få in hänget på tremolo
om ett är ska jag åtminstone vara hyfsad på det

jag är nog dålig på att lära ut vad jag kan
tänker inte direkt på vilka figurer jag spelar
iofs var det en som visade mig några figurer för ca 20år sedan
som var inkörs porten till mitt plockspel..men dem minns jag inte nu

jag tycker du är på godväg max, om ett är är du nog grym, det ska bara sätta sig i muskelminnet
som han i tremolovideon kallade det

(edit) slänger in en bra spelad version av Alex De Grassis "Window"


 :)
« Senast ändrad: 26.02.2013, 20:08:57 by Larsson »
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284