Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Jalla blues teaser
Harmonica mike:
Låtnamn:Jalla blues(arbetsnamn)
Artist:Jag
Kompositör:Jorå jag får ta på mig det också så småningom
Text:Inte än
Ev,medverkande:Själv är bästa dräng,,fast Håkan Nilsson vore guld på bluesgurasolo
Tillverkningsår:feb 2013
Format:Mp3
Kuriosa:
Hej gott folk.
De flesta av er har väl följt med i min lite "förtvivlade" debatt om min nya rigg.Det har gått så långt att jag tvivlar på mitt eget öra.Droppen är ju när man hör saker i en mix som ingen annan hör.
Jag försöker få ett bättre grepp på det här och spelade in slask på en låtide´ som skall innehålla mycke acke gura,då min nya anländer.Ni får höra en bit av den del där bas/trummor/hammond gör entre på partiet som skall avsluta låten med solo och kör.
För enkelhetens skull så loopade jag upp det,fler ackord - absolut..
Liret på detta är en onetake och en test av mix/balans/frekvenser samt själva låt ide´n.
Vad säger ni,är detta gammal god H-mike klass på mixen eller skall jag byta hobby?
Helt ok att tycka till om svänget,draget,frostskadan,njurstenar :D eller vad ni vill.Dock är mixen det centrala.
Och så gör ni som vanligt - sågar ned Norrlandsfuran.
Mike
MaxB:
Låter alldeles strålande tycker jag!
Harmonica mike:
--- Citat från: MaxB skrivet 20.02.2013, 18:04:27 ---Låter alldeles strälande tycker jag!
--- Slut citat ---
TACK MAX :wub:
Mike
Håkan Nilsson:
Snyggt som f-n. Härligt tempo, skönt drivande men ändå soft. Typiskt trivsamt att spela bluesgitarr till.
Teoretiskt skulle jag kunna spela en stump till din låt och spela in den, o skicka den som wav om du klarar av att få in den på rätt ställe i låten...
Jocke:
Nu jäklar! :)
Ska det behövas ett njurstensanfall för att få ordning på mixar? :huh:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida