Forum > Demolåtar

Håkan Nilsson "Gunnar Vägman" Lite mer närhet i ljuden...

<< < (2/3) > >>

Roffe H:
Hej Håkan, gillar också visor...blev nyfiken på vad du gjort men kom inte in på soundcloud?

/Roffe H

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Roffe H skrivet 20.02.2013, 13:20:03 ---Hej Håkan, gillar också visor...blev nyfiken på vad du gjort men kom inte in på soundcloud?

/Roffe H

--- Slut citat ---
Du lyssnade nog precis när jag raderat gårdagsmixen.
Har gjort den noggrannare nu. O lagt till maraccas...  :P
http://soundcloud.com/user7908154/01-gunnar-v-gman-20-feb-wav

Roffe H:
Nu fick jag ju höra den också...snyggt Håkan. Jag gillar som sagt, bland mycket annat som du vet, visor och är särskilt svag för DA och hans lite melankoliska texter (är det egen melodi, har inte hört låten tidigare).  :D
/Roffe H

Håkan Nilsson:
Inte hört förr? Här är den extremt populär, antaligen är det "Östen med resten"´s version som gjort den så känd här, de kommer från Enånger här på Hälsingekusten. Gunde Johansson har gjort melodin. Den fastnar som faen i skallen, märkte det på dottern när jag spelat den bara en gång, sen visslade hon på den. Det är en maffig känsla att sjunga den här som allsång, i alla fall här i krokarna där den är typ den allra mest önskade låt som finns.

Håkan Nilsson:
Ändrade mixen en sista (?) gång, minskade lite sångreverb. Tror jag fick till ett naturligare gitarrljud också...Passade på att mixa när frun var ute, ibland gör jag det mest i lurarna för hennes skull.
Nu ligger den på forumservern...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion