Forum > Demolåtar
Gurano & Harmonica Mike - Shotgun
Eddi:
Ja HiHat klicketiklicket i triolåttondelar eller vad det är känns lite irriterande man fastnar på det som Space var inne på. Munspelet sitter som en smäck hela vägen men skulle kanske stå tillbaka lite i slutet till förmån för en vers till. Guranos riff får gärna återkomma mer och varför inte mellan 70 och 82 där orgeln är ute på egna villovägar utom nedgången då som är läcker.
I övrigt helläcker låt med den rätta känslan i sång och allt. :D
Roffe H:
Fortfarande läckert, kanske lite mer gura? B) Härligt med blues! :D
/Roffe H
Gurano:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 06.03.2013, 00:20:35 ---Visst är det dist. Men jag klassificerar det ändå till ett missljud. Det låter ju som om man sku dra en bit flanelltyg över mikrofonen eller något. Phruth - liksom. Så jag tror distet kan hittas genom att köra envar spår solo - troligen i råmaterialet.
--- Slut citat ---
Tja visst kanske man kan jobba på ljudet lite till men jag hör inget Phruth
--- Citat från: Eddi skrivet 06.03.2013, 01:46:24 ---Ja HiHat klicketiklicket i triolåttondelar eller vad det är känns lite irriterande man fastnar på det som Space var inne på. Munspelet sitter som en smäck hela vägen men skulle kanske stå tillbaka lite i slutet till förmån för en vers till. Guranos riff får gärna återkomma mer och varför inte mellan 70 och 82 där orgeln är ute på egna villovägar utom nedgången då som är läcker.
I övrigt helläcker låt med den rätta känslan i sång och allt. :D
--- Slut citat ---
Ingen hihat stör mig i alla fall - vi får se om det blir mer gura - kanske det - vi får la se
--- Citat från: Roffe H skrivet 06.03.2013, 13:22:04 ---Fortfarande läckert, kanske lite mer gura? B) Härligt med blues! :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Jo vi får la se ang gura
Tack alla för era synpunkter och tankar
/G
Emulator:
Överlag skön låt. grymt ös i trynorgeln! Känner igen spelstilen från dont give a damn, grymt bra!
Sångljudet kunde få lite mer krisp på 3-4 Khz, men då kanske distljudet förstärks? Å så var det trumljudet, men det talar vi väl inte om va? LOL
Nån räka på orgeln som lät lite mycket, men det är känslan som är aboslut viktigast och den finns här.
grymt gossar :)
bjurte:
Trumm trumm trumm... :D
Skitbra låt skitbra sång och trynorgel..
4 av 5 EZ exansioner i luften.. :lol:
Ps. ja,jag vet att du inte kunde lägga ner stålar på musikgrejjs just nu,men... jag måste bara tipsa..
Time + Space har en deal på halva priset (25 Pund) på nästan samtliga EZX.
http://www.timespace.com/productlist/3/10000055/toontrack_ezdrummer_line.html?utm_source=Fri+8+March+2013&utm_campaign=Fri+8th+March+2013&utm_medium=email
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida