Kontrollrummet

Gurano & Harmonica Mike - Shotgun

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Gurano och Mike, kanoners!  :D Ni har fått så många bra tekniska tips redan. Jag säger bara som så: vilket lyft med sång och munspel, härlig blues och bluestext.  B)
Bra som f...n /Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Med all respekt... Jag tycker det blev lite mycket Mike och lite lite Gurano nu... Det läckra groovet har fått en biroll och det kunde nästan ha varit ett "basic" blueskomp utan att någon märkt någon större skillnad...^^

Det första jag kom att tänka på var att munspelet dominerade och tyckte att det skulle få lite "spets" och dras ner men ju längre in i låten jag lyssnar desto mer känner jag att det behövs mer... Riffet vid 44 tycker jag är ett signum för låten och vill ha mer av det! ;-) Överhuvudtaget har gitarrerna kommit lite i bakgrunden... :(  Mike kastar sig med liv och lust in i munspelssolot men orgelpartiet inleder med obeslutsamhet och det känns lite tomt...

Missta nu inte det här för en sågning! Att jag alls bryr mig beror på att jag gillar det här! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lite kommentarer nice.

Max:
Ja munspelet behöver jag aldrig fundera på,en tagning,ibland fungerar det fint.Nån grunka på sist delen tänkte jag ta om men släppte igenom det.Sången,tack.
Orgeln - ja jag lyssnade tre ggr på låten sedan satte jag liret på en tagning.Det enda jag gjort efter det du hörde det på "first take" är lite dist och en snutt delay och lite eq..Jag brukar lyssna på en lirare som heter "Tony Monaco"(kolla spotify och håll i dig) och kände mig lite inspirerad :) Jag har varit inne på att kapa lite,till förmån för text eller gura.
Guran som gör entre´före orgeln skulle ju kunna fortsätta ösa till senare delen av orgelsolot som ex..
Visst,jag kan lira om och sätta inledningen - men jag tycker låten behöver mer text i första hand.

Spacekrister:
Jag körde orgeln genom Halionsonic,inte så mycket man kan göra åt soundet.Fast ljud om så säger.
Liret,ja vi får se hur vi gör med det - det är noterat.
Missljudet du hör,ja det hör jag också men det är svagare nu än det var på G första mix.
Hittils är vi tre som har hört det.Jag vet vad det är och vad det beror på samt frekvensområde där det uppstår men vi låter folket lyssna efter det.Thnx för munspel å sång tycket..

Roffe:
Kul att du diggar Roffe,det blir nog liite till i denna så småningom.

Jocke:
Ja,jag kanske skall lämna WO på denna till förmån för nå annan 












GOT YA!  :P :lol:

Ja,och det är mycke munspel..Mera gura är en riktig iakktagelse.Det finns lite olika förbättrings vägar,men vi ville se vad KR säger.Orgeln,ja jag tycker också att guran som drar loss vid 44 borde fortsätta en bit till..
Orgeln kan man ju alltid snygga till/spela om eller skippa.Jag kan ju alltid dra ett övertonsflöjt solo,men då blir det ännu snabbare  :)

######################################

Kul med komments boys

Mike


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

Utloggad tsmalmbe

Visst är det dist. Men jag klassificerar det ändå till ett missljud. Det låter ju som om man sku dra en bit flanelltyg över mikrofonen eller något. Phruth - liksom. Så jag tror distet kan hittas genom att köra envar spår solo - troligen i råmaterialet.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja HiHat klicketiklicket i triolåttondelar eller vad det är känns lite irriterande man fastnar på det som Space var inne på. Munspelet sitter som en smäck hela vägen men skulle kanske stå tillbaka lite i slutet till förmån för en vers till. Guranos riff får gärna återkomma mer och varför inte mellan 70 och 82 där orgeln är ute på egna villovägar utom nedgången då som är läcker.
I övrigt helläcker låt med den rätta känslan i sång och allt. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Fortfarande läckert, kanske lite mer gura?  B) Härligt med blues!  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Visst är det dist. Men jag klassificerar det ändå till ett missljud. Det låter ju som om man sku dra en bit flanelltyg över mikrofonen eller något. Phruth - liksom. Så jag tror distet kan hittas genom att köra envar spår solo - troligen i råmaterialet.
Tja visst kanske man kan jobba på ljudet lite till men jag hör inget Phruth

Ja HiHat klicketiklicket i triolåttondelar eller vad det är känns lite irriterande man fastnar på det som Space var inne på. Munspelet sitter som en smäck hela vägen men skulle kanske stå tillbaka lite i slutet till förmån för en vers till. Guranos riff får gärna återkomma mer och varför inte mellan 70 och 82 där orgeln är ute på egna villovägar utom nedgången då som är läcker.
I övrigt helläcker låt med den rätta känslan i sång och allt. :D
Ingen hihat stör mig i alla fall - vi får se om det blir mer gura - kanske det - vi får la se

Fortfarande läckert, kanske lite mer gura?  B) Härligt med blues!  :D
/Roffe H
Jo vi får la se ang gura

Tack alla för era synpunkter och tankar

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Överlag skön låt. grymt ös i trynorgeln! Känner igen spelstilen från dont give a damn, grymt bra!

Sångljudet kunde få lite mer krisp på 3-4 Khz, men då kanske distljudet förstärks? Å så var det trumljudet, men det talar vi väl inte om va? LOL

Nån räka på orgeln som lät lite mycket, men det är känslan som är aboslut viktigast och den finns här.


grymt gossar :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Trumm trumm trumm...  :D
Skitbra låt skitbra sång och trynorgel..
4 av 5 EZ exansioner i luften.. :lol:

Ps. ja,jag vet att du inte kunde lägga ner stålar på musikgrejjs just nu,men... jag måste bara tipsa..
Time + Space har en deal på halva priset (25 Pund) på nästan samtliga EZX.
http://www.timespace.com/productlist/3/10000055/toontrack_ezdrummer_line.html?utm_source=Fri+8+March+2013&utm_campaign=Fri+8th+March+2013&utm_medium=email
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tackar Emu & Bjurte
Vi får se hur vi drar denna vidare

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Oh yea!
rktigt snyggt bojs!
gillar verkligen soundet på guran
Bra sång och munspel (förstås)
cool text oxå
Mycket lyckat colabb - skulle verkligen vilja höra detta live!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 638
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Härligt blues-gung och finfina prestationer på alla håll!
Det enda jag reagerade på var att sången är lite långt bort och saknar värme.
Dra gärna ner lite på reverbet, mellanregistret och höj diskant och bas något på sången!
Basen kunde nog höjas ett litet snäpp också!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tackar cykeln och asti! Jag blir glad.:) Ska kolla över dina råd asti
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tack alla för fina kommentarer på denna..Det värmer i ett kylslaget Norrland.

För egen del så kanske jag skulle ta och sätta orgeln G,så kan du fila lite på de andra tipsen..
Lirar lite till veckan och skickar waven..

Mike


Utloggad BluesBoy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Ohh...svänger fint!
Håller med Asti om sången, men framförandet var bra som vanligt. :)
Kanske något tråkigt orgelljud; saknar lite dist och leslie, hehe.

Väntar på slutresultatet. :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ohh...svänger fint!
Håller med Asti om sången, men framförandet var bra som vanligt. :)
Kanske något tråkigt orgelljud; saknar lite dist och leslie, hehe.

Väntar på slutresultatet. :)
Tackar :)
Jo vi ska slipa lite till på denna!

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!