Forum > Demolåtar

Gurano & Harmonica Mike - Shotgun

<< < (7/11) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: JosefOhlmerAltsax skrivet 18.02.2013, 22:35:33 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.02.2013, 15:18:52 ---Hmmm..Basen och baskaggen distar/slår igenom hos mig ibland i låten...Jag blir snart snurrig på det här.Vad är det med min nya rigg..? Det har ingen betydelse hur lågt jag än spelar din fil,det brakar ändå...

Nåväl,jag gjorde ett test.Slänger in det här,säg till när du lyssnat så tar jag bort det.Lirade lite munspel,eller ganska mycket :) och en hammondräka signerat "Tony Monaco" och ylade ut lite pain..Jag drog ned din fil i volym i Cubase för att möta mitt lir någotsålunda..

Take it and just looove it  :D

EDIT:Filen accepterad och går vidare i ledet för bearbetning :)

Mike

--- Slut citat ---

Darn, den där hade jag velat höra "raw" :-) Två grymma musiker ihop, this can only be good (johnny b good :) )

Det distar hos mig också, det är inget fel på din rigg!

--- Slut citat ---

Så du hörde det också,Tack Josef.Det där distandet åsamkade mig flera timmar av ominstallation och onödigt arbete.
Nu vet jag,efter mycket möda,att allt hos mig levererar,då kan jag börja såga på allvar - watch it boys  :P :D

Filerna går till G strax,så låten kommer väl då han mixat in det - hang in there mate.

#################################

Sedan verkar ni ha rätt kul här i tråden  :D

Men ta nu och LYSSNA efter distet i filen - tiotusenkronors frågan - hur många ggr kommer det igen under låten?

Vilket frekvensområde?
Vad är det som distar:
Varför distar det?

Ring mig sen  :lol:

Mike

Altsax:
Jag tycker att en riktigt tydlig är mellan sekund 41 och 42.
Sen inbillar jag mig att jag hör det även 38 och 51, en gång i varje fyrtakt egentligen (visst är det en fyrtakt?) precis före ett gitarrslag, fast oftast väldigt mycket i bakgrunden. Sista gången runt sekund 82.

Kan det vara en fingersättning?
På en pickup? som får fnatt? Nått som är inspelat i en fyrtakt och kopierat genom början på låten?

Eller så hör jag i syne  :blink:  var hör ni/du det tydligast?

Det kanske ska vara så, Gurano har jobbat 48 timmar i sträck på att få fram ett nytt och unikt sound i en gitarr å vi ba toksågar  :D

Gurano:
Fuzz - tackar - ingen dålig jämförelse :)

Nu har jag fått HMs filer och mixat mera - närmar vi oss en färdig produkt?
Här är den nya verren (finns även i trådhuvudet)

/Gurano

MaxB:
Inte illa, det här är skönt att lyssna på!

Tidigare var jag inte förtjust i orgelsolot (för mycket).
Nu känns det som att det fortfarande är lite för mycket sökande på orgeln.

- Kompet från Gurano - bara så läckert
- Sången från HM      - bara så läckert
- Munspelet från HM  - bara så läckert

1) Putsa på orgelsolot eller ersätt delar av orgelsolot med gitarrsolo från Gurano.
2) Hela kompet ska sluta tvärt på 166 med sången "I need a shotgun!"
    (fimpa alla instrument efter det och fimpa sångslutet "Oh yeah")

spacetrucker:
Skönt lir  :lol:

Några iaktagelser:
  - Orgelsolot som MaxB nämnde, jag hade önskt längre toner och mer dist och leslie
  - I vänsterörat (lyssnar i lurar) hör jag ett litet klick eller knäpp som följer rytmen. Kan det vara från EZ.
    Jag började omedvetet lyssna till det och det störde nog min lyssning en aning.
  - HM:s båda pipor (sång och munspel) är förträffligt bra

Bra låt och fint samarbete  ^_^

Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion