Forum > Demolåtar

Gurano - The day after the day before

<< < (2/3) > >>

Gurano:

--- Citat från: Eddi skrivet 16.02.2013, 16:18:56 ---Riktigt skön låt och den där violinen ger ju en fantastisk karaktär till det hela. Ingen sång kommer upp i tankarna dock.

--- Slut citat ---
Man tackar :)
Om du kommer på någon sång så säg till!

--- Citat från: Markus Broberg skrivet 16.02.2013, 17:18:03 ---Fin låt:)
Jag skulle gärna höra den i lite mer "punkig" tappning:P, men den funkar utmärkt som den är nu.

--- Slut citat ---
Vi får se om det blir något punkigare...men jag tror inte det
Men tack!

--- Citat från: Tokai skrivet 16.02.2013, 20:16:26 ---Trummor dvs baskagge och bas sitter inte 100%. Vilket är nog så viktigt när det gäller tajthet i denna typ av låt.

Vissa partier lite konstiga när det inte händer nåt - guran är viktig överallt!
Fräckt med stråkar.

Sjung själv vet jag!

--- Slut citat ---
Håller med om partierna "när det inte händer nåt" - det måste defifinivt hända mer. Min tanke är att dessa delar måste klädas med tex sång ... men min egen sång håller inte måttet - du är välkommen att sjunga med din sköna röst ;)

--- Citat från: Blade Runner skrivet 17.02.2013, 01:17:52 ---Tycker dist guran borde växa under låtens gång, mer rymd å botten efter att låten fortskrider (skönt i början men låter klen när allt det andra kommer in).
Annars "Me like a long time"  :wub:

--- Slut citat ---
Ska fundera på distgurans framväxt! Klenheten beror nog på att jag medvetet hållit den tunn på partier där jag gärna vill ha sång. Vi får väl se om utrymmet fylls!

Tack alla för tankar å synpunkter

/Gurano

Angrod:
110 BPM! Kan man sjunga så långsamt? Inte jag! Narkolepsin riskerar att slå till!  :D

Harmonica mike:
Skön dänga här G..

Bra tempo och utrymme för sång också..

Mike

Gurano:

--- Citat från: Angrod skrivet 17.02.2013, 02:16:24 ---110 BPM! Kan man sjunga så långsamt? Inte jag! Narkolepsin riskerar att slå till!  :D

--- Slut citat ---
:)

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 17.02.2013, 13:46:58 ---Skön dänga här G..
Bra tempo och utrymme för sång också..

Mike

--- Slut citat ---
Tackar :)
Japp jag lämnade en massa tomma ytor till sång :)

Roffe H:
Visst det här kan bli nåt med sång. Tror du Mike nappar? Fräcka gitarrer, läckra harmonier.  :)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion