Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Jazz i folkviseton

(1/6) > >>

Roffe H:
Har faktiskt missat att lägga upp denna låt som färdig, kom på det idag eftersom Håkan frågade om jag har nån låt med fiol. En låt med lite mix av jazz och svensk folkmusik. Nu är det gjort i alla fall.  :)
/Roffe H

------------------------------------

LÅTNAMN: Jazz i folkviseton
ARTIST: Roffe H
GENRE: Folkjazz
LÅTLÄNGD: 3:40
KOMPOSITÖR & MEDVERKANDE: Roffe H
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3

-------------------------------------

Harmonica mike:
Bra här igen Roffe.

Skönt folkvise intro..Sedan så blev det "shufflejazz",kul blandning där som sitter klockrent.
Bra mix och ytterligare en skön låt.För ett ännu bättre betyg,lite sång hade suttit kalas på nån av delarna..
Så får du inspiration,yla lite Roffe.Låten funkar givetvis fint som instrumentalare,men för det där lilla extra - lite sång.

Mike

Roffe H:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.02.2013, 16:20:44 ---Bra här igen Roffe.

Skönt folkvise intro..Sedan så blev det "shufflejazz",kul blandning där som sitter klockrent.
Bra mix och ytterligare en skön låt.För ett ännu bättre betyg,lite sång hade suttit kalas på nån av delarna..
Så får du inspiration,yla lite Roffe.Låten funkar givetvis fint som instrumentalare,men för det där lilla extra - lite sång.

Mike

--- Slut citat ---

Tack Mike, vi får se om det blir nån sång, hade nog inte tänkt det, men..... :wacko:
/Roffe H

Jocke:
Tackar Kebnekajse för att jag alls klarar av sånt här... Har varit fullständigt allergisk mot knätofs en gång och är väl inte helt botad än...  :rolleyes: Lyssnade trots allt på hela utan någon allvarligare reaktion - tycker det lirar bra så men fiolen i början låter lite märkligt - låter de så?^^ Funderar på vad man dricker till knätofs... förr var det nog brännvin men numera säkert kaffe med sju sorters kakor - Kopp på dig! :)

Roffe H:

--- Citat från: Jocke skrivet 14.02.2013, 16:39:00 ---Tackar Kebnekajse för att jag alls klarar av sånt här... Har varit fullständigt allergisk mot knätofs en gång och är väl inte helt botad än...  :rolleyes: Lyssnade trots allt på hela utan någon allvarligare reaktion - tycker det lirar bra så men fiolen i början låter lite märkligt - låter de så?^^ Funderar på vad man dricker till knätofs... förr var det nog brännvin men numera säkert kaffe med sju sorters kakor - Kopp på dig! :)

--- Slut citat ---

Man dricker absolut inget annant än stark svart kaffe utan socker  :o. Det är riktig fiol Jocke  inget synthstråk det låter så (garv). Stämman kommer in rätt fort är det det som låter märkligt? När vi hade vårat gamla gubbrockband lirade vi ibland folkmusik på två fioler innan dansen (till drinken också...så visst kan man dricka annat än kaffe) Jag lärde mig några låtar när jag var ca 40. Men nu spelar jag sällan, tyckte det var kul och testa. Kommer nog inte att bli så mycket fela på KR tror jag.  :D
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion