Forum > Demolåtar

Can't help falling in love cover

(1/2) > >>

Altsax:
Har jobbat med den här för länge,
Första och sista delen var jättelätta, piece of cake tänkte jag men så kom solot och då fick jag äta upp det  :D

Solot börjar ca 2:00 och jag velar fram och tillbaka om jag ska göra om hela, delar eller kasta hela idén.
Bra är det inte, men är det tillräckligt?

Gitarren kommer från skivan "Reborn on aucustic guitarr 2" och det är Huang Chia Wei som spelar
(Gitarr alltså, vilket underbart instrument! Tänk om man kunde spela det)

MaxB:
Det är stämningsfullt. Cool kompis du har, som spelar gitarr så bra!  ;)
Ditt solo kanske skulle underlättas om du först sjunger hur du skulle vilja spela solot och sen kämpar som bara den för att överföra det till instrumentet, att lära dig hitta de tonerna på saxofonen.

Altsax:

--- Citat från: MaxB skrivet 10.02.2013, 19:43:36 ---Det är stämningsfullt. Cool kompis du har, som spelar gitarr så bra!  ;)
Ditt solo kanske skulle underlättas om du först sjunger hur du skulle vilja spela solot och sen kämpar som bara den för att överföra det till instrumentet, att lära dig hitta de tonerna på saxofonen.

--- Slut citat ---

Jag har inte så många kompisar att jag inte vill ha flera  ;)

Tack! Ska prova det!

Gurano:
Hej

Blåset är väldigt anonymt, åtminstone i början och borde lyftas fram mera tycker jag då. Blåset trevar lite för mycket - prova med MaxBs tips. Men det är en rogivande bit musik.

/G

Jocke:
Det låter lite tveksamt och jag tror att det beror på att Huang Chia Wei harmoniserar en hel del i kompet och att det begränsar dina möjligheter att göra så mycket mer än att följa melodin... Blir heller inte riktigt klok på om det bara är en eller två gitarrer på varann... Om det är två hade det ju varit elegant om de gick att separera så att du bara hade plock-kompet att sola till... Leta rätt på en midiversion så du kan frilägga kompet och spela melodin själv så kommer det att gå bra - lycka till! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion