Kontrollrummet

Facebooksidan.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jag tycker att vi behöver en musikredaktör som fångar upp de bästa demolåtarna och lägger ut dem så att vi medlemmar kan dela vidare. Här är så otroligt mycket bra musik att det är synd att det mesta bara blir bortglömt på en hårddisk när de är klara... Egentligen behöver vi en manager! ;-)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra idé Jocke. Ta på dig Managerkostymen och börja utse veckans låt i olika genres och lägg upp. Lova bara att inte fega med dina egna låtar.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Vem/vad ska avgöra vad som är bra då? Så enkelt tror jag inte att det är.
För mig låter det lite konstigt att man ska avgöra vad som är bäst. Det går ju inte att använda t.ex. besöksstatistik eller kommentarer eller eg röstning. Vi är alldeles för få aktiva för att det ska vara relevant eller ha någon mening med att gradera låtarna ... enligt mig då!

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Vem/vad ska avgöra vad som är bra då? Så enkelt tror jag inte att det är.
För mig låter det lite konstigt att man ska avgöra vad som är bäst. Det går ju inte att använda t.ex. besöksstatistik eller kommentarer eller eg röstning. Vi är alldeles för få aktiva för att det ska vara relevant eller ha någon mening med att gradera låtarna ... enligt mig då!

/G
En låt med många bra kommentarer är ju ett riktmärke. Även om det dyker upp två bra visor på färdiga en vecka så brukar det ju kommenteras i veckovis så båda kommer ju med på veckolistorna.
Jag fattar inte riktigt vad du är orolig för Gurano. Just nu har vi ju NADA display - bättre med någon eller va....?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
En låt med många bra kommentarer är ju ett riktmärke. Även om det dyker upp två bra visor på färdiga en vecka så brukar det ju kommenteras i veckovis så båda kommer ju med på veckolistorna.
Jag fattar inte riktigt vad du är orolig för Gurano. Just nu har vi ju NADA display - bättre med någon eller va....?
Ja jag är inte orolig för nåt men som jag ser det borde vi istället arbeta mer aktivt för att få in fler medlemmar som är aktiva, både nya och sådana som redan är här. I det hela finns en liten elitistisk känsla som jag tror bromsar de som inte är så slängda på sina instrument ännu - de vågar inte ge sig till känna för risken att...tja vad vet jag ... men så tänker jag. Forumet behöver en injektion av naivt nytänk.

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Ja jag är inte orolig för nåt men som jag ser det borde vi istället arbeta mer aktivt för att få in fler medlemmar som är aktiva, både nya och sådana som redan är här. I det hela finns en liten elitistisk känsla som jag tror bromsar de som inte är så slängda på sina instrument ännu - de vågar inte ge sig till känna för risken att...tja vad vet jag ... men så tänker jag. Forumet behöver en injektion av naivt nytänk.

/G

Var det någon som efterfrågade naivt nytänkande?  ^_^

Jag kan bestämma vad som är bra  :D
(jag har dessutom rätt, och är blygsam, mycket modest faktiskt  :D )

Jag förstod inte grundtanken? Vi kan inte lägga ut låtarna producerade här, på facebook, om vi inte typ kortar av dem så det bara blir 30 sekunders teasers med länk till respektive bandpage där hela låten finns att köpa (för typ 10 spänn) (plus kaffemuggen och tshirten, jag vill ha Harmonica Mikes kaffemugg och tshirt, ibland, andra dagar vill jag ha Chromade dito :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
En låt med många bra kommentarer är ju ett riktmärke. Även om det dyker upp två bra visor på färdiga en vecka så brukar det ju kommenteras i veckovis så båda kommer ju med på veckolistorna.
Jag fattar inte riktigt vad du är orolig för Gurano. Just nu har vi ju NADA display - bättre med någon eller va....?
Ja jag är inte orolig för nåt men som jag ser det borde vi istället arbeta mer aktivt för att få in fler medlemmar som är aktiva, både nya och sådana som redan är här. I det hela finns en liten elitistisk känsla som jag tror bromsar de som inte är så slängda på sina instrument ännu - de vågar inte ge sig till känna för risken att...tja vad vet jag ... men så tänker jag. Forumet behöver en injektion av naivt nytänk.

/G
Ok du tänkte så. Medhåll på det - men om de hittar KR via FB så kan de ju ta en tur in och lyssna och då lär de ju uppfatta diversiteten IRL.
Som det är nu hittar de inte hit alls.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Mmmm..Rätt bra ide´för de som behöver/tycker det är roligt med exponering av sin musik.

Men jag håller nog med Gurano.Vem avgör vad som är "bra"? Sedan tror jag inte på att ta de med flest kommentarer,jag får alltid många som ex. men det beror  på att jag brukar kommentera de flestas alster.Lite "payback" så att säga..

Kan vi däremot hitta ett system som fungerar i urvalet,så kan det bli ett kul inslag på fejjan.Jag tror på ide´n som sagt.

Den som blev vald väljer nästa "Veckans låt" till den som fixar det på fejjan kanske..? Typ som våra festivaler förslagsvis.

Fast då måste vi ta ut den som skall vara först,hå hå ja ja ..Tillbaka på ruta ett  :D

Vidare så kanske inte alla vill skylta med sina alster där,och det får man respektera.Och,man bör bli tillfrågad - inga överhuvudet beslut - jag har svårt för det.
Kr har låtar på färdiga så det räcker i ett sekel,nästan i varje fall.
Fejjan och upphovsrätt,ingen aning..Det är väl som med foton,man blir livegen - fast blåst är bättre uttryckt :lol:
Den biten bör kollas seriöst.

###############################################################

Mike



Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ok du tänkte så. Medhåll på det - men om de hittar KR via FB så kan de ju ta en tur in och lyssna och då lär de ju uppfatta diversiteten IRL.
Som det är nu hittar de inte hit alls.
Jag är inte emot FB-idén men om man ska lägga upp på ett meningsfullt sätt valda låtar bör det bygga på att mer än vad ...typ 15 st skriver på KR - tycker jag (men majoriteten av oss 15 kan ju få bestämma :) ). Vi är nästan 1900 st reggade på KR men försvinnande få som bryr sig om att skriva eller lägga upp sina musikaliska ideer/utkast...och det är synd.

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Mmmm..Rätt bra ide´för de som behöver/tycker det är roligt med exponering av sin musik.

Men jag håller nog med Gurano.Vem avgör vad som är "bra"? Sedan tror jag inte på att ta de med flest kommentarer,jag får alltid många som ex. men det beror  på att jag brukar kommentera de flestas alster.Lite "payback" så att säga..

Kan vi däremot hitta ett system som fungerar i urvalet,så kan det bli ett kul inslag på fejjan.Jag tror på ide´n som sagt.

Den som blev vald väljer nästa "Veckans låt" till den som fixar det på fejjan kanske..? Typ som våra festivaler förslagsvis.

Fast då måste vi ta ut den som skall vara först,hå hå ja ja ..Tillbaka på ruta ett  :D

Vidare så kanske inte alla vill skylta med sina alster där,och det får man respektera.Och,man bör bli tillfrågad - inga överhuvudet beslut - jag har svårt för det.
Kr har låtar på färdiga så det räcker i ett sekel,nästan i varje fall.
Fejjan och upphovsrätt,ingen aning..Det är väl som med foton,man blir livegen - fast blåst är bättre uttryckt :lol:
Den biten bör kollas seriöst.

###############################################################

Mike

Det som man lägger ut på Facebook, ägs av Facebook, och får användas av Facebook hur som helst, dina foton och din musik kan komma i reklamkampanjer, både tryckta och multimediala, helt utan att fråga dig först   
:(


Men å andra sidan, då har man gratis fått ett av sina verk spritt över en större geografisk yta, så nästa verk kan lanseras med texter som "vars förra verk sågs av 2,25 miljoner svenskar" för det är ungefär var 4:e svensk som använder sociala medier. Tänk, om man kunde nå ut till 2,25 miljoner personer bara sådär, problem eller möjlighet, välj själv! 8)
« Senast ändrad: 08.02.2013, 11:28:37 by JosefOhlmerAltsax »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Mmmm..Rätt bra ide´för de som behöver/tycker det är roligt med exponering av sin musik.

Men jag håller nog med Gurano.Vem avgör vad som är "bra"? Sedan tror jag inte på att ta de med flest kommentarer,jag får alltid många som ex. men det beror  på att jag brukar kommentera de flestas alster.Lite "payback" så att säga..

Kan vi däremot hitta ett system som fungerar i urvalet,så kan det bli ett kul inslag på fejjan.Jag tror på ide´n som sagt.

Den som blev vald väljer nästa "Veckans låt" till den som fixar det på fejjan kanske..? Typ som våra festivaler förslagsvis.

Fast då måste vi ta ut den som skall vara först,hå hå ja ja ..Tillbaka på ruta ett  :D

Vidare så kanske inte alla vill skylta med sina alster där,och det får man respektera.Och,man bör bli tillfrågad - inga överhuvudet beslut - jag har svårt för det.
Kr har låtar på färdiga så det räcker i ett sekel,nästan i varje fall.
Fejjan och upphovsrätt,ingen aning..Det är väl som med foton,man blir livegen - fast blåst är bättre uttryckt :lol:
Den biten bör kollas seriöst.

###############################################################

Mike

Det som man lägger ut på Facebook, ägs av Facebook, och får användas av Facebook hur som helst, dina foton och din musik kan komma i reklamkampanjer, både tryckta och multimediala, helt utan att fråga dig först   
:(

OJ,där ser man - bra Josef.Då lägger vi ned den här ide´n.

Mike


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Verkar som ni hänger upp er på urvalet och det var därför jag föreslog musikredaktör - någon som lyssnar runt och väljer ut en låt att publicera utanför KR då och då. Det behöver inte begränsas till FB. Sedan måste naturligtvis upphovspersonerna vara med på tåget - en del jobbar på plattor och vill naturligtvis inte att låtarna kommer ut innan releasen.

Ang upphovsrätten på FB så kan man ju länka in från Soundcloud eller liknande...

https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
OJ,där ser man - bra Josef.Då lägger vi ned den här ide´n.

Mike
Agree!

FB har säkert en klausul som gör att även det som länkas in blir FBs material!
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
OJ,där ser man - bra Josef.Då lägger vi ned den här ide´n.

Mike
Agree!

FB har säkert en klausul som gör att även det som länkas in blir FBs material!

trettio sekunders teasers?
Se möjligheterna - inte problemen!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
OJ,där ser man - bra Josef.Då lägger vi ned den här ide´n.

Mike
Agree!

FB har säkert en klausul som gör att även det som länkas in blir FBs material!

Förmodligen,och de STIM anslutna hamnar i blåsväder."It ain´t worth it" - som dom säger "over there".

Men det bör kollas om det förhåller sig så..Att även inlänkat material ägs av Facebook..Facebook,vår tids rövare  :D

Mike


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

Men det bör kollas om det förhåller sig så..Att även inlänkat material ägs av Facebook..Facebook,vår tids rövare  :D


Men det är väl inte ens möjligt - då äger de ju internet...^^

Mitt förslag var eg inte att vi skulle diskutera upphovrätten på FB utan få lite intresse kring KR och för dem som gör bra grejer. Hur hanteras upphovsrätten på Soundcloud? Där kan man förhindra nedladdning och länkning/delning på FB refererar alltid till den ursprungliga filen.

Här är en artikel i GP som hävdar att upphovsrätten (svensk lag) gäller oavsett vad som står i villkoren.

Edit. Glömde länken.... ;-)

http://blogg.gp.se/teknik/2012/11/26/vanlig-lag-galler-pa-facebook/
« Senast ändrad: 08.02.2013, 11:55:41 by Jocke »
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Här är en artikel i GP som hävdar att upphovsrätten (svensk lag) gäller oavsett vad som står i villkoren.
Sin upphovsrätt har man ju förhandlat bort genom att "skriva på" FB avtal.

Jag har ingen aning men jag kan ändå tänka mig att FB har rätt till länkat material. Om man nu länkar in redan upphovsskyddat material, tex filmer och musik som inte är ens egna så klarar sig FB utan problem. Den som hänger löst är den som länkat skyddat material.

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube

Men det bör kollas om det förhåller sig så..Att även inlänkat material ägs av Facebook..Facebook,vår tids rövare  :D


Men det är väl inte ens möjligt - då äger de ju internet...^^

Mitt förslag var eg inte att vi skulle diskutera upphovrätten på FB utan få lite intresse kring KR och för dem som gör bra grejer. Hur hanteras upphovsrätten på Soundcloud? Där kan man förhindra nedladdning och länkning/delning på FB refererar alltid till den ursprungliga filen.

Här är en artikel i GP som hävdar att upphovsrätten (svensk lag) gäller oavsett vad som står i villkoren.

Jag trycker Like på att upphovsrätten gäller och att marknadsföra KR på FB :)


Resten är problem som vi löser på vägen.


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Om man måste samtycka så går det ju att svara "NEJ - jag vill inte ha min musik på FB!"
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Om man måste samtycka så går det ju att svara "NEJ - jag vill inte ha min musik på FB!"

http://blogg.gp.se/teknik/2012/11/26/vanlig-lag-galler-pa-facebook/
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Man förhandlar INTE bort sin upphovsrätt genom att godkänna FB-avtalet och lägga upp musik, bilder eller annat.
Det är en seglivad myt från någon som har tolkat avtalet fel någon gång i forntiden. Tyvärr sprids också den myten på FB allt som oftast i postningar som snabbt får viral spridning.
Det enda man godkänner i avtalet, är att FB får tillstånd att publicera allt man lägger upp - och det är ju ganska nödvändigt för att FB ska kunna finnas över huvud taget...
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Där ser man
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Ett exempel på sådant, som har tagits upp av Hoax-Slayer:
http://www.hoax-slayer.com/facebook-owns-your-pictures-warning.shtml
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Se där! :)

Den här tanken behöver ju inte vara begränsad till FB. Skulle vi kunna resonera kring möjliga former?

Nyligen resonerades det om rubriken "Färdiga skivor" som visst skulle tas bort... skulle man kunna tänka sig en öppen och publik area för färdigt material här? (Naturligtvis som var och styr sitt eget ev deltagande i .)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Man förhandlar INTE bort sin upphovsrätt genom att godkänna FB-avtalet och lägga upp musik, bilder eller annat.
Det är en seglivad myt från någon som har tolkat avtalet fel någon gång i forntiden. Tyvärr sprids också den myten på FB allt som oftast i postningar som snabbt får viral spridning.
Det enda man godkänner i avtalet, är att FB får tillstånd att publicera allt man lägger upp - och det är ju ganska nödvändigt för att FB ska kunna finnas över huvud taget...

+1

Jag trodde faktiskt att den myten var avrättad, men se icke. Om man bara tänker ett extra varv så förstår man ju orimligheten i att Facebook skulle äga allt som läggs upp. Varenda etablerat band/artist med självrespekt har ju en FB-sida med musik, bilder och annan info. Hur skulle det se ut om dom förlorade sina rättigher? då hade nog FB varit ett minne blott ganska fort.

Så här står det för den kan engelska:

You own all of the content and information you post on Facebook, and you can control how it is shared through your privacy and application settings. In addition:
- For content that is covered by intellectual property rights, like photos and videos ("IP content"), you specifically give us the following permission, subject to your privacy and application settings: you grant us a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection with Facebook ("IP License"). This IP License ends when you delete your IP content or your account unless your content has been shared with others, and they have not deleted it.
- When you delete IP content, it is deleted in a manner similar to emptying the recycle bin on a computer. However, you understand that removed content may persist in backup copies for a reasonable period of time (but will not be available to others).


Ang. länka låtar till FB. Först och främst måste man få tag på länken, för vi snackar väl om uppladdade låtar på färdiga. Endast medlemmar kan ju se och höra dessa, så dom begränsningarna måste ju fixas först så att även ickemedlemmar kan höra, annars blir det ju ganska meninglöst  :)

Varför inte slumpa fram ett par låtar i veckan? Kolla med upphovsmannen om det är ok. Får man inte tag på upphovsmannen inom 24h eller denne inte vill så slumpar man fram en ny. Det är väl det mest rättvisa? Det finns ju låtar ända från 2007, ska dom lixom inte också få en chans att exponeras?

ja ja, det blir säkert bra hur ni än gör  ^_^


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
§2.1 "du beviljar oss en icke-exklusiv, överföringsbar, vidarelicensierbar, royaltyfri, global licens att använda allt Skyddat innehåll som du publicerar på eller i anslutning till Facebook (Innehållslicens). Den här Innehållslicensen upphör att gälla när du tar bort ditt Skyddade innehåll eller ditt konto, förutsatt att innehållet inte delats med andra som inte tagit bort det."

Det tolkar jag som att FB får "använda" det du gjort. Eftersom "användning" är så luddig tolkar jag vidare att exempel på användning kan vara men är inte begränsat till annonser (för kattmat), eller sälja vidare. Dessutom, om någon gillat det du gjort, och delat det, så kan du inte ta bort materialet. FB behöver inte meddela dig och de behöver inte betala dig nått, oavsett hur mycket de tjänade (på annonsen om kattmat)  Så du menar att ordet "använda" begränsar sig till "publicera i din vänkrets"? Känns naivt, om jag var facebook, och du publicerat en bild eller musiksnutt som passar perfek in i coca colas kampanj "CoceZero" och CCC (coca cola company) erbjuder mig ett par hundra tusen för denna bild/snutt, det är ju taget, i alla världar. Jag "använder" ju bara bilden/snutten och "vidarlicensierar" den. Du kan också sälja den, för jag har inte exklusiv rätt, men vem av oss har bäst kontakter på CCC?


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Som Claes skrev är ju det här med att "Dela" så centralt för hur FB fungerar att de nog måste ha en sådan här skrivning för att inte själva bli ansvariga för det användare delar. Däremot har jag svårt att förstå att de skulle ha rätt till material som länkas in men inte ligger på deras servrar... Men man vet ju aldrig - Pirate Bay är ju eg bara ett länkbibliotek... BTW så kommer filmen i dagarna - på bla Pirate Bay... ;-)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ursäkta kort trådkap ska bara kolla om en sak funkar


Edit: nä det gjorde det inte - bortse från detta inlägg.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Här är en liten utredning om vad avtalet egentligen innebär:
http://mattiashandley.se/svt-och-nanok-tar-upp-gamla-nyheter-och-sjalvklarheter-det-har-innebar-facebooks-avtal-egentligen/
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kom igen Jocke ta leaden på det här.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det här är ju något vi måste göra tillsammans om det ska bli något. Jag är lite tveksam till om man verkligen kan slumpa ut "Färdiga demon"... När de låtar som ligger där lades upp fanns det ju inte på kartan att de skulle bli offentliga...

Jag tänker så här: Jag lyssnar på mer ny musik här än någon annan stans och jag lyssnar med behållning. :) Radio och TV är rätt usla på att presentera något nytt och "branschen" satsar på säkra kort... Den vägen är det kanske (i bästa fall) ett par tre låtar som som verkligen når fram till mig. :(  Mina vänner länkar mycket musik på FB men inte ens ungdomar länkar ny musik... Antingen är jag helt fel eller så är det bland osignad musik det händer! ;-) Tycker det borde finnas människor som bloggar om sånt... Yllet skrev en jättebra tråd om hur man marknadsför sin musik och vad jag kan förstå har han lyckats riktigt bra! :) Själv är jag gammal, trött och har gett upp alla rockstjärnedrömmar men många här gör helt fantastiska låtar som förtjänar mer uppmärksamhet! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1