Forum > Demolåtar

Roffe H - Gunga gumman Ny verre längre ner i tråden

<< < (5/6) > >>

Roffe H:

--- Citat från: MaxB skrivet 09.02.2013, 18:26:10 ---Här är sången närmare och naturligt skön. Förra verren hade problem med för mycket reverb.
Vad gör du för att använda en effekt, som till exempel reverb? Är det i ditt sequenser-program du använder en VST-plugin?

I så fall finns en gratisvariant som några av oss använder, bl a Jocke tror jag, som även jag använder och jag gillar - Glaceverb. 
http://dasample.com/products/glaceverb/

Nu låter låten bra bra!

--- Slut citat ---

Tack för tips MaxB...mitt sequenserprogram har ett reverb som jag kör med. Finns "mix" och "time" att välja mellan, nu drog jag ner mix och la till lite time. Kul att det låter bättre. Ska prova att ladda ner.  :D
/Roffe H

Jocke:

--- Citat från: Roffe H skrivet 09.02.2013, 16:11:01 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 09.02.2013, 14:05:03 ---Det här är bra så som du vant oss! :) Men det når inte fram riktigt till mig... det kan vara att jag inte är riktigt mottaglig idag...^^

--- Slut citat ---

Synd Jocke...att den inte nådde fram. Tänkte att du kanske skulle nappa på en konjAk, samt att du brukar ju gilla när man berättar en "story", törhända det kommer?  :wacko:
/Roffe H

--- Slut citat ---

Med lite konjAk låter det säkert toppen!  :rolleyes: Jag ska försöka lyssna igen vid tillfälle... jag kanske vänjer mig?  B)

Angrod:
Härligt skön lay-back låt. Absolut en låt som skulle passa Svante Turesson som en smäck, men låter fint med dig också Roffe.

Jag reagerade rent tekniskt på att sångspåret har lite för mycket "rumseko" Låter lite som du sjungit in den i badrummet.

Altsaxen (gissar jag) som fyller ut i rad- och versändarna ligger lite för lågt volymmässigt. Jag vill definitivt höra mer av den. Nu kan man nästan missta ta den som en mjuk distad gitarr. På tal om distad gitarr är det aldrig fel med nån liten utfyllnad på gitarr. Distad eller jazz-dito skulle inte sitta fel.
Trummorna är skönt vispade!

Det finns alltid mer jobb att göra på en låt, om man orkar!  :)

Roffe H:

--- Citat från: Angrod skrivet 10.02.2013, 02:39:55 ---Härligt skön lay-back låt. Absolut en låt som skulle passa Svante Turesson som en smäck, men låter fint med dig också Roffe.

Jag reagerade rent tekniskt på att sångspåret har lite för mycket "rumseko" Låter lite som du sjungit in den i badrummet.

Altsaxen (gissar jag) som fyller ut i rad- och versändarna ligger lite för lågt volymmässigt. Jag vill definitivt höra mer av den. Nu kan man nästan missta ta den som en mjuk distad gitarr. På tal om distad gitarr är det aldrig fel med nån liten utfyllnad på gitarr. Distad eller jazz-dito skulle inte sitta fel.
Trummorna är skönt vispade!

Det finns alltid mer jobb att göra på en låt, om man orkar!  :)

--- Slut citat ---

Tack för din kommentar Angrod. Visst det finns alltid något mer att göra, ska fundera på det innan jag lägger upp den som färdig. Det är faktiskt tenorsax denna gång, ibland använder jag altsax. Ärligt talat är det faktiskt svårare än man tror att skilja dem åt, beror ofta på vilket register man spelar i...man skulle nästan kunna säga att det låga respektive höga registret överlappar. Reverbet har jag som sagt alltid problem med när det gäller sången, tyckte själv det blev bättre i verren längst ner i tråden.  Vilken verre lyssnade du på?  :)
Ska kolla volymen. Kul att du gillade /Roffe H  B)

bjurte:
Jäkligt jysst och 'jazzigt' sound du får till!!
Sångreverbet ja,det kanske inte riktigt håller samma klass,men det funkar hyffsat ändå.
Inte riktigt min Tekopp,detta,men skön avslappnad lyssning.
Väntar fortfarande på låten där du är lite mer på,och RYTER !! :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion