Forum > Demolåtar
Harmonica mike/Hagis - That´s where the wind blows
Harmonica mike:
Oki Jocke,jag mutade allt på mastern utom rumsreverbet och gick igenom signal vägen.Hittade inget uppenbart fel,det är routat rätt men jag misstänker Stillwell pluggen..En eq före den kan vara lösningen..
Men frågan är,tycker du att det vassa är borta nu och det "bara" handlar om en masteringfråga/ljudtryck/eq härifrån?
Om så,är jag lösningen på spåret.Har du tid och lust,fuskmastra nedanstående verre så får jag en bra referensram.
Mike
Jocke:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.02.2013, 20:08:31 ---Oki Jocke,jag mutade allt på mastern utom rumsreverbet och gick igenom signal vägen.Hittade inget uppenbart fel,det är routat rätt men jag misstänker Stillwell pluggen..En eq före den kan vara lösningen..
Men frågan är,tycker du att det vassa är borta nu och det "bara" handlar om en masteringfråga/ljudtryck/eq härifrån?
Om så,är jag lösningen på spåret.Har du tid och lust,fuskmastra nedanstående verre så får jag en bra referensram.
Mike
--- Slut citat ---
Man lär sig något nytt var dag! :) Är ju så van vid att det låter bra från dig så det måste vara något knas... Stillwell - är det Rocket? Jag brukar använda den för att det går att släppa förbi torr signal och har aldrig haft några problem även om jag alltid tycker det låter f*n om masterkomprimering... :rolleyes: B) Har laddat ner den så jag kan pyssla även om de har serverunderhåll... (fast det blir nog inte i kväll...) Att man får dra ner 4kHz vid komprimering på mastern är väl en sk klassiker men det är ju "bumligt" också... Vad är det för monitorer? Har du subwoofer?
bjurte:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.02.2013, 20:08:31 ---Oki Jocke,jag mutade allt på mastern utom rumsreverbet och gick igenom signal vägen.Hittade inget uppenbart fel,det är routat rätt men jag misstänker Stillwell pluggen..En eq före den kan vara lösningen..
Mike
--- Slut citat ---
Den här Verren låter mycket bättre,kanske en aningens vass på sången..
Och sen.. Vad har jag sagt om att "klydda" på mastern.... :angry: Ajja Bajja... ;)
Har du datorkraft så det räcker,lägg Eq:s och Kompressorer på kanalerna,eller annars 'Gruppera' i passande grupper,det är sällan som samma eq/Cmp funkar
på samtliga instrument/Sång..
Lyssna nu på Pappa!! B)
Harmonica mike:
--- Citat från: bjurte skrivet 14.02.2013, 21:35:42 ---
Mike
--- Slut citat ---
Den här Verren låter mycket bättre,kanske en aningens vass på sången..
Och sen.. Vad har jag sagt om att "klydda" på mastern.... :angry: Ajja Bajja... ;)
Har du datorkraft så det räcker,lägg Eq:s och Kompressorer på kanalerna,eller annars 'Gruppera' i passande grupper,det är sällan som samma eq/Cmp funkar
på samtliga instrument/Sång..
Lyssna nu på Pappa!! B)
--- Slut citat ---
Noterat chefen :D
Ja jag brukar för det mesta lämna ordentligt med luft,men försökte mig på en rövare..Nåväl,data kraft har jag massor så jag anammar ditt tips Bjurte.
Lite vass sång än,ja jag drog lite botten ur pipan med intern eq:n..Kan ha varit lite för våldsam där..
Nära nu då,tack Il bjurto
Mike
bjurte:
Ålltså,Observera "LITE" vass,inte Jobbigt,tycker nog att det är inom det acceptabla..
virveln har en uns pappighet,där kanske man kan vässa lite och släppa lite på kompressorn.
OBS !! "LITE" ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida