Forum > Demolåtar

Harmonica mike/Hagis - That´s where the wind blows

<< < (14/19) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Jocke skrivet 14.02.2013, 16:04:45 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.02.2013, 15:47:09 ---Jocke å jag hade tänkt att att ehh liksom.. sedan så ville dom inte så att.. varför det blev som det blev beror på att bilen stod där helt olåst och..ehh sen så..stod ett träd i vägen och polisen dom ville se..men det var ju före egentligen typ 10 år sen som nån lurade in oss i detta mixhelvete  :D

--- Slut citat ---

Känner ett stort ansvar här... tror jag avgår!  :lol:

--- Slut citat ---

Hi hi  :lol: :wub:

Ja det blir inte roligare än man gör det..

Ähhuummm ..Åter till ordningen - La musica

Mike

Harmonica mike:
Nurå kanske det "funkar" lite bättre..Jag tog fasta på den vassa kritiken och mixade om.

Tacksam om Jocke å Bjurte orkar en sväng till,eller nån annan..

HUR LÅTER DET NU? 

Senaste/sista? verren på första sidan.

Mike

Jocke:
Tar mig lite friheter här för jag tror du har problem med din lyssning - någon Eq som ligger på eller något annat som ställer till det... rattade lite Eq för att se vad jag tycker behöver göras och det är egentligen bara stycket där trummorna kommer in jag har lyssnat på...

[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Mike-wind-eq.mp3[/mp3]

Här är inställningen:

Harmonica mike:
Schysst Jocke.

Jag lyssnade på din version och min..Ja din är klarare och har lite mer botten..Framför allt så är ett sprött vasst ljud borta ur din fil..

Det ger mig en ide´..Kortet jag köpte har tre outs för att kunna göra/lyssna på tre alternativa mixar..Kanske ligger det en eq på nån av outsen eller på alla tre..
Kortet har kompressor och eq som går att muta/skruva i..Där kan vi ha det,jag kollar det direkt.
Det finns ett alternativ till,jag kör med Stillwells masterings kompressor på denna.Inte lärt mig den än,kan hända att jag rattat fel och förstärkt vissa obehagliga frekvenser..Hör det tydligt via ditt test - kontra min senaste mix.

Ruskigt tacksam för att engagerar dig i detta,återkommer då jag kollat lite i Cubase/kortets outs..

Mike

Girly:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.02.2013, 15:47:09 ---
Girly:
Tack Lena,första gången jag ser dig tror jag i mina trådar - trevligt.Jo helt riktigt det är lite vasst mastrat,och guran i början tar mycke stryk samt sången.
Det ligger på fixlist så fort jag "datar" igen..

--- Slut citat ---
Jag har nog varit på tillfälligt besök i bluesmannens rike tidigare  B) ...och jag kommer nog igen ska'ru se he, he  ;)
Lycka till med 'dateriet'.
Girly :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion