Forum > Demolåtar
Harmonica mike/Hagis - That´s where the wind blows
MaxB:
--- Citat från: JosefOhlmerAltsax skrivet 12.02.2013, 11:07:51 ---Kan du få trombonerna att låta mindre plastig, lite mer som riktigt blås?
Jag är inte objektiv, jag spelar ju i en blåsorkester och har en riktigt bra trombonist bakom mitt vänstra öra, så jag är "bortskämd?" med ett visst sound, allt annat låter ju fel med en sån referenspunkt.
--- Slut citat ---
inte illa! B)
Jocke:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.02.2013, 03:41:09 ---
Jocke:
Igen då,ja jag vet inte..Lite överkompenserar riggen nog i basen verkar det som.Jag måste ta en seriös lyssningsrunda med de mixar jag vet låter bra överallt.
Sedan att mixa riktiga trummor,det är definitivt ingen lek.
--- Slut citat ---
Inte illa alls - du är snart hemma! :) Det här är riktigt bra Mike - så bra att detaljerna förtjänar lite extra omsorg. Jag är nog lite extra "känslig" efter att nyss ha genomlidit samma sak... I huvudsak är det någon crash som jag tycker ska ner och att det där "rätta" trycket inte riktigt finns där... Man är ju van att dina grejer lirar riktigt bra så det är säkert bara en vanesak med de nya prylarna! ;-)
Harmonica mike:
Då skall vi se:
Angrod:
Thanx man för återkoppling.
Josef/JT med altsaxen:
Ja,där håller jag med..Inget är som "The real deal",om man kan lira.Sången,ja så är det..Man kan inte återskapa magin då man skrev låten och ylade in de första slaskarna.Lite korrigering på sången skall jag ge mig på då mixen av trummor är i hamn,men det blir inte som den första tagningen nej.
Hagis:
TACK!
Max:
Tack.
Jocke:
Oki Jocke,,Hagis skickade ut en räddningsflotte som var som en oceanångare så nu flyter det kan jag lova :) Jag skall rätta till lite sång,slänger upp alstret som klart då jag har fixat det..Stort tack Jocke för ditt tålamod,jag var lite lost i mixen där ett tag..Tillbringade gårdagskvällen med att lyssna på gammalt material,jorå jag hittade spåret igen - tror jag :)
"""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tack alla för kommentarer och extra tack till Hagis för den mixade trumfilen - kanon!
Den som väntar på nåt gott - får svälta enligt mitt förmedlande då.
Mike
Jocke:
Tar en lättare diet då medan jag väntar! :rolleyes: :P
Harmonica mike:
--- Citat från: Jocke skrivet 13.02.2013, 11:57:37 ---Tar en lättare diet då medan jag väntar! :rolleyes: :P
--- Slut citat ---
:lol: :wub: :wub:
Nu har du käkat färdigt hoppas jag,för här kommer den :)
Lite nytt också på sången där mot slutet,nu känner jag mig nöjd med ylet.Hagis saved the game om man säger så när han mixade trummorna thanx man :)
Vi ser väl denna som klar då om inte nån sågar vilt..
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida