Forum > Demolåtar

Harmonica mike/Hagis - That´s where the wind blows

<< < (10/19) > >>

bjurte:
Nu svänger det gött..
Håller med Jocke,kicken hörs knappt,och trummorna (som verkligen svänger) är lite för "Muffliga" överlag..
Annars skitgött

Harmonica mike:
Gone with the wind,nyare version finns i toppen.Slutversionen på nån dag

Mike

Jocke:
Gillar den här bättre för var lyssning! :) Betydligt bättre balans nu (även om jag inte säger nej till mer kick)... skulle kunna tänka mig trummorna högre (inte mässingen) liksom gitarrsolot. En  sak jag märker nu är hur sångklippen går ihop i inledningen - efter "running out of blues" tex. Det kanske är en obetydlig detalj men jag får förnimmelsen att ingen har lungor till att sjunga så länge utan möjlighet att andas... Ska lyssna noggrannare i monitorerna senare... :)

Angrod:
Gott drag i den kompetenta låten. Bra spelat och nice ljud.

Min personliga reflektion är att syntharna som ligger som bakgrundsljud låter lite för mycket "synth" för den här typen av låt. För egen del skulle jag nog använda brass eller saxofon, kanske till och med någon forma av orgel som "redorgan". Men det är ju min (b)smak!  :lol:

Gott hantverk!

Bribedant:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.02.2013, 16:36:51 ---Jocke å Bjurte - högre kick nu,men jag tycker den tar över..Jag lämnade kvar versionen i toppen för jämförelse.
Jocke,jag eq:ade undan lite öppen highat till förmån för det stängda tatatata liret- åtminstone var det tanken..Jag börjar bli allergisk mot mixen i denna så help me out here boys..

Hittade lite ride lir också i den senaste mixen som ligger här :) Mufflet i trummorna Bjurte,ja där är jag lost är jag rädd..Jag försökte lyfta fram frekvenser som är njutbara och skalade de mindre behagliga..det kanske "funkar" i den mix som ligger här..

Mike

Senaste mixen här nedanför

--- Slut citat ---

Snyggt sjunget, igen måste jag säga. alltid schysst lead på dina grejer. Spel och mix sitter och balanserat och "naturligt" liksom. Förutom trum soundet då som inte funkar. Det är bara skitsvårt att få till ett bra trum sound. Jag vet, jag misslyckas själv varje gång jag vill försöka. Gett upp.
Tips, hagis är en klippa på att själv mixa ett bra grund trum sound som man kan utgå ifrån.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion