Forum > Demolåtar
Harmonica mike/Hagis - That´s where the wind blows
Harmonica mike:
Lite till då :)
Max:
Ja nya riggen gick på över 20 lax.Det kändes lite slösigt att bränna ytterligare 10-15 på lite sol - det finns ju lite utrymme då för att köpa den där sångmicken samt den där Fenderacken jag sneglat på te.x..Det finns också ett solarium runt hörnet där jag bor,Canarias är överskattat :lol: :wub: Eller så kan man åka till Thailand/Phuket med musikpolarna,ackeguror fem gig och röja i tre veckor :D
En barndoms polare har hotell/restaurang där nere och har varit på mig ett antal ggr - Kom ner å lira nu för f-n.. - Så det finns alternativ till var man kan lägga stålarna :)
Jocke:
Svaret till Max förklarar saken :)
Jo nya grejer är kul,men det ger ju också lite inkörningsproblem..Yamaha drivisarna te.x var inte direkt drivande om man säger.Jag fick efter lite strul rulla tillbaka till en äldre version,voila´..
Precis som för dig nedgradering,och det skall rymmas i en lägenhet i mitt fall..Sedan gör det ju inget om det ser snyggt ut :D Föregående kabelhärva var en klar källa till skilsmässoförhandling vid städtillfällena.
Skojar lite,men mycke kablar blir det..
Maria:
Tack Maria,ja jag ylade lite som vanligt."Skriet från vildmarken" :D Ja det blir bara en acke å sång fram till "draget".Acke/sång får komma igen på slutet så knyter det ihop säcken bäst.Brottas lite med blåsarna nu och texten sedan så kanske det blir ett annat element i denna - vi får se så stay close mate.Denna har jag garanterat klar innan midsommar :D
#############################################
Tack för kommentarerna,ikväll får ni höra den färdiga blås verren.Jag har styrt upp blåset samt rattat till mixen efter Hasses konvolutsågning :P Men det blir inte förrän ikväll så håll ut.
Mike
spacetrucker:
Skitbra dehär :wub:
Det enda jag har att påstå är att då jag lyssnar här på jobbet med mindre bra högtalare hörs sången väldigt starkt. Via lurar låter det som det skall. Kanske du eventuellt kunde sänka pyttelite på sångvolymen... eller så är det mellanregistret som spökar här.
Jösses vad jag gillar stråkarna... och gura-solot är mumsfilibabba ^_^
Jo, förresten, har du spelat in tamburinen (mikrofon? avstånd?)? Den låter väldigt bra. Jag har kämpat med att spela in tamburin... det blir för det mesta bara överstyrt skrammel.
Space
P.S. Kanske du kunde lägga upp en bild på "Nya riggen"
Harmonica mike:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 07.02.2013, 12:31:12 ---Skitbra dehär :wub:
Det enda jag har att påstå är att då jag lyssnar här på jobbet med mindre bra högtalare hörs sången väldigt starkt. Via lurar låter det som det skall. Kanske du eventuellt kunde sänka pyttelite på sångvolymen... eller så är det mellanregistret som spökar här.
Jösses vad jag gillar stråkarna... och gura-solot är mumsfilibabba ^_^
Jo, förresten, har du spelat in tamburinen (mikrofon? avstånd?)? Den låter väldigt bra. Jag har kämpat med att spela in tamburin... det blir för det mesta bara överstyrt skrammel.
Space
P.S. Kanske du kunde lägga upp en bild på "Nya riggen"
--- Slut citat ---
Tack Krister.
Jo jag hade lite inkörningsproblem med ny prylarna,strul med yamaha drivisarna till UR28M kolla på steinberg vad det är.Gitarr,sång å bas distar förskräckligt.Alldeles för hög insignal bland annat.Stråkarna,ja det var tänkt som ett blås arr men jag hittade inget vettigt sound på det.Igår kväll så gick jag igenom Halion(medföljande till cubase) och hittade ett grymt fett trombon sound.Gjorde ett nytt arr för fyra trombonister,hoppas du diggar det också..Slänger upp det ikväll :) Mixen har jag rattat lite också,men det kommer förmodligen in ett annat element :wub: i denna så jag sparar på det viktigaste - text å sång till allt sitter.
"Nya riggen" - det låter flashigare än det är :)
Ny dator,Ljudkort UR28M steinberg,Cubase7,Dataskärm 27inch lite kablar och voila´ summa summarum drygt 20 lax - fi faen :)
EDIT:Glömde tamburinen,,,Ja den är inspelad med slag mot benet cirka 60 centimeter från min stormembranare.Det gör ju att mycket av rummet följer med så jag behövde inte göra nåt mer med ljudet,grejen är ju att sätta det tight :)
Mike
Altsax:
Är det bara jag som saknar Mikes Munspel? En Harmonica Mike låt utan munspel, för mig känns det lite som en bank utan pengar. Funkar, men nått saknas.
Jag vill att munspelet svara/battlar med gitarren i gitarrsolot. Fast det är klart, jag :wub: Mikes munspelande :wub:
Ap-skön låt, fyra saxar B)
BluesBoy:
Klart intressant låt. Händer en del där i mitten, hehe. Skön och groovig.
Sången är ball som #"€%. ;)
En sak bara.....var är trynorgeln?! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida