Forum > Demolåtar

Harmonica mike/Hagis - That´s where the wind blows

<< < (7/19) > >>

Jocke:
Ja jäklar - det tar sig! :)

Tycker det låter uppfriskande "skitigt" men upplever att mellanregistret är väldigt aggressivt (typ 2-4kHz eller så...)
Skulle vilja rekommendera ett break på kanske en takt efter "...getting funky"... tycker övergången till acke blir lite väl dramatisk och lämnar ett stort tomrum när acken lirar nästan själv men med lite tystnad emellan kan det "funka"  :rolleyes:  :P

Harmonica mike:

--- Citat från: Jocke skrivet 06.02.2013, 13:30:30 ---Ja jäklar - det tar sig! :)

Tycker det låter uppfriskande "skitigt" men upplever att mellanregistret är väldigt aggressivt (typ 2-4kHz eller så...)
Skulle vilja rekommendera ett break på kanske en takt efter "...getting funky"... tycker övergången till acke blir lite väl dramatisk och lämnar ett stort tomrum när acken lirar nästan själv men med lite tystnad emellan kan det "funka"  :rolleyes:  :P

--- Slut citat ---

Tack Jocke.
Jag håller med,mellanregistret är lite stökigt.Cymbalskramlet låter väldigt pressat och dominant där.Jag var på mastern med en eq,drog på lite brillians som träffade lite snett.Det finns lösningar på det och jag har en annan grej på g som kan sitta kalas i denna.Avvaktar därför lite..Slutet,ja jag funderar på en funkraka till med sång och ett regelrätt avslut.Introt skulle komma tillbaka var första tanken och efter en takt cirkus men sköt in det lite tidigare...Vi får se,just nu så brottas jag med texten :) Fått några goda förslag av vår store textkonstnär biken  :wub: Sedan så vill ju livet andra saker än att sitta och lira -  :( och kvinnan anländer från Gran Canarias på fredag och då är man stekt igen  :lol:

Mike

MaxB:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.02.2013, 13:46:57 ---Sedan så vill ju livet andra saker än att sitta och lira -  :( och kvinnan anländer från Gran Canarias på fredag och då är man stekt igen  :lol:

--- Slut citat ---

Vafalls, är kvinnan på Gran Canaria och du här? Hur tänker du?
Du ska vara där nere och ta hand om dig själv på bästa tänkbara sätt.
Inte vara uppe i norr och frysa, inte! Skärpning gosse!  B)

Jocke:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.02.2013, 13:46:57 ---...
Sedan så vill ju livet andra saker än att sitta och lira -  :(
....
Mike

--- Slut citat ---

Fattar inte vad det skulle vara...  B)

Ny rigg... tar lite tid innan man "skolat in sig" på nya monitorer och annat. Ibland "funkar det" (gjorde det igen... :rolleyes: ) - fick ju själv göra den erfarenheten nyligen och nedgraderade...^^

Marruschkka:
Funky dunky med den nya riggen :rolleyes:

Vilken kaxig attityd du har här, gillar verkligen och du skorrrar så där skönt så det kittlar i magen :P

Kanske lite ojämnt mellan första partiet, och det andra..känns transportsträcka mot vad som sen kommer=det verkliga gunget :rolleyes:

Riktigt bra det här, följer upp vad som händer med din härliga låt :)

/Marre Marruschkka

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion