Forum > Demolåtar
Harmonica mike/Hagis - That´s where the wind blows
bjurte:
TIMBEEEEER !!
Trädfälladags..
Akken är ganska ointonerad/sur!!(Hörs bara när den kör ensam !)
Ja så var sågningen klar...
Svänger bra det här och jyst sound..
Sången är ju som vanligt super..
Harmonica mike:
Fyra nya själar har sett funkigtljus :)
Eddi:
Trummorna,på den här använder jag ez:s original kit.Virveln är slingerland,den har ett skönt "bett" och låter lite plåtig kaffeburk.Den dämpade varianten av den samme är också skön,men passar nog en annan komposition lite bättre..Trumorna är lite odefinierade i cymbalskaramlet..Jag har en kanon lösning på det - missa inte :)
Hogge:
Hogge min vän,jag slänger mig på flyget direkt när Hoggez börjar rocka :D Kul att du gillar denna dänga.Jag skyller tillägnar menar jag denna låt åt Jocke,han har störtsköna funkgrejer så jag blev lite inspirerad.Blues har jag fått av livet så det räcker till 5000 låtar,sjungit har jag gjort sedan jag slog upp ögonen enligt min mor :wub:
Sigmunds:
Ja där ser man vad olika man upplever musik.Jag tycker det är ett brutalt sväng på "rock"delarna..Intro å kommande avslutnings del är just bara transport sträckor.Jag skall spela om intro delen,så det kanske kan arras med lite lätta trummor å b3/bas..god tanke i vart fall.Hiphopp brytaren i mitten är just en brytare/stick - med lite organiserad text så växer det kanske lite till..Texten i hela låten är en improvisation så här långt,så kallad "blarr text" jag brukar göra så för att få en styrning/känsla för melodin i alstret.Sedan kommer det svåra - att skriva en bra text.
Och japp,vi säger jädra vad bra :) jäddrar "funkar" också. Tack för att du gillar pipan,det värmer gott.
Bjurte:
Faen bjurte,det där blev ju bara en nagelfilning..Jag hade väntat mig en Redwood kapning tvärs över motorvägen :D
Ja guran är inte kul,kanske om jag spelar med fingrarna istället,jag skall testa det.Och kanske stämma den lite bättre annars kan man alltid gömma den bakom lite lätta trummor å lite enkelt baslir..Gitarren min,jag har en vacker Ibanez modell tidigt 80tal helakustisk utan elsvammel.Min älskade och bortgångne bordercollie fällde guran från gitarrstället i vardagsrummet i ett iverrace i samband med att jag tog fram kopplet till honom.Halsen gick av,(inte på hunden men det var nära)inga problem för en finsnickare - nja den blev sig inte lik kan jag säga..
Kul med digget å tycket på sången..
#################################################
Tack alla för lyssning och kommentarer
Mike
Roffe H:
Schyst låt, kanonsång (som vanligt). Fila lite på texten om du vill, men jag säger som Jocke lyssnade mest på musiken. Vore kul om ackeguran kunde va kvar som intro (stämningsfullt :D). Roligt vid 110 ungefär. Gitarrerna låter busbra. :)
/Roffe H
tigersoul:
Skön pipa som alltid den här väntar jag på att höra fortsättningen på ;)
Dividend:
Tycker nästan du ska behålla blarr-sången. Eller vissa fraser iaf. :D
Det är en bra rytm du får till och jag ser fram emot fortsättningen. Tyckte nästan melodin lät lite "pojkband" först :unsure:, inte för att det är dåligt bara att det skar sig med din pipa. Sen tyckte jag det ändrade sig. Kanske bara begynnelsen på versen... (Eller så påminner det om nåt sånt.)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida