Forum > Demolåtar
Harmonica mike/Hagis - That´s where the wind blows
Asti:
Riktigt fint gung när basen och trummorna kommer in! Gillar inte ljudet på den akustiska gitarren i början!
Den låter inte "rent", samt lite rasslig....
Du sjunger ju som vanligt med en underbar känsla och sticket är lika oväntat som kul!
Blir intressant att se vad det blir av denna!
/Asti
Harmonica mike:
Två nya själar som hittade till funken :)
Biken:
Kul att du gillar Stefan.Nu är det nog bara sången som fattas..Skall se om jag hinner få ihop det i veckan..
Peter:
Ja jag håller med.Du har alltid så schysst ackeljud,och min acke är inte värd namnet längre.Hunden fällde den i golvet så halsen gick av.Jag limmade den men den blev sig inte lik kan jag säga..Ljudet är väl hellre än bra,söker ny - hittat en jädra schysst fender hos tysken :)
Kul att du gillar alstret,jag har varit på arret med lite blås och ett ackord till på solodelen och mixen så nu har jag bara sång/text kvar tror jag..Inväntar fortfarande STORA sågen på mixen :)
##################
Tack för kommentarerna boys,nu skall jag lyssna runt lite på vad som hänt här :)
Mike
Eddi:
Jag ser det som ett arbetsmaterial på god väg att bli något riktigt bra. Svårt att såga på något här - voicen är ju guld - lite skojigt mellanparti vid 110 - Vintagesetet antar jag funkar bra - tamburinen var ett lyft. Ser fram emot nästa verre helt enkelt.
hogge:
Inte vet jag?? Har ju alltid avskytt blues.. Just därför kommenterar jag det sällan.. Men så tänkte jag: "nu måste jag faan lyssna på Mike:s (Mr Bluesking) grej, för den gubben har alltid stöttat mig (trots att jag varit dålig på att "betala tillbaka".. Och även om jag alltid gillat Mike:s röst - SOM ÄR GRYYYYYM (by the way), så har jag haft svårt för hans val av gengre - liksom han för mitt val..
Men nu... det här var (glädjande nog) nåt helt annat... Visst är det blues i grunden. Men med gedigna inslag av rock ändå.. Riktigt bra låt.. Och Mike - om Du någonsin känner för att bli sångare i Hoggez, så är jobbet Ditt.... Maila mig isåfall...
Riktigt bra gubben... Riktigt bra är detta...
Sigmunds:
"Jädra", sier man det?... Jädra pondus i sangen :)
Synes den første delen med ak.gitar er det beste. Her er det en bra melodi som det burde bygges videre på.. tunge trommer og bass + et hammond B3.. Neil Young er jo nevnt tidligere..
Neste del hvor "bandet" kommer inn blir for monotont etter min smak. "I'm getting funky" delen synes jeg ikke passer så godt inn.. Du har kanskje to låter i denne demoen..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida