Forum > Färdiga produktioner
Rigge Blues Band - Honey Hush
HasseFX:
Perfekt pub-blues i John Mayer-anda :) Bra och tryggt lirat - lite för "rent" sound kanske? Double Trouble borde våga mer kanske, blir lite lojt i kompet ibland...
BluesBoy:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.02.2013, 01:06:04 ---WIIIHHAAA!!!!
Fan vicket skönt sväng!
Grymt lirat och mixen låter kalas hos mig.Kanske en gnutta diskant på mastern,lite lyster typ men ingen big deal,det här funkar också.
Bra balans mellan baskagge och bas,fet grymt mixat.
Den här blir ju en följetång för mig,säg till när jag får va me å lira munspel :)
Rocka på
Mike
--- Slut citat ---
Hehe, tack så hemskt mycket. Ja, va' f-n? Kan ju skicka en wav så får du väl lägga in lite munspel då? ;)
Skall ha det i åtanke framöver, så jag gör plats åt dig. :)
--- Citat från: Asti skrivet 04.02.2013, 19:58:11 ---Svänger fint, bra lirat och jag hittar inget att klaga på i mixen! :)
Jag för min del tror att äggläge är när man lägger sig över något för att värpa.... :unsure:
/Asti t.f. Little red rooster
--- Slut citat ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 04.02.2013, 16:46:05 ---Här var det tajt och skönt med "egg" o allt ;) Jag är väl tråkig men jag vet inte vad jag ska klaga på, oväsnet i slutet kanske? :P
--- Slut citat ---
Tackar, tackar. :)
--- Citat från: Jocke skrivet 03.02.2013, 12:36:33 ---Det ska vara lite skitigt och inte för perfekt för att ha rätta känslan! B)
--- Slut citat ---
--- Citat från: HasseFX skrivet 04.02.2013, 21:37:12 ---Perfekt pub-blues i John Mayer-anda :) Bra och tryggt lirat - lite för "rent" sound kanske? Double Trouble borde våga mer kanske, blir lite lojt i kompet ibland...
--- Slut citat ---
Ok, för "rent"? Mer "skit"? Har hört det ett par gånger förut faktiskt, hehe. Och hur åstadkommer jag det? Dista mastern? :D
"Double Trouble"...hahaha. Tack för det. ;)
Jocke:
--- Citat från: BluesBoy skrivet 05.02.2013, 19:59:45 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 03.02.2013, 12:36:33 ---Det ska vara lite skitigt och inte för perfekt för att ha rätta känslan! B)
--- Slut citat ---
--- Citat från: HasseFX skrivet 04.02.2013, 21:37:12 ---Perfekt pub-blues i John Mayer-anda :) Bra och tryggt lirat - lite för "rent" sound kanske? Double Trouble borde våga mer kanske, blir lite lojt i kompet ibland...
--- Slut citat ---
Ok, för "rent"? Mer "skit"? Har hört det ett par gånger förut faktiskt, hehe. Och hur åstadkommer jag det? Dista mastern? :D
"Double Trouble"...hahaha. Tack för det. ;)
--- Slut citat ---
Allt ska ju vara rätt men inte för perfekt... Man kanske börjar med att låta bli att redigera bort sådana där mellanslag man omedvetet gör på guran tex och lite rör, rum (reverb) och analog känsla (tape?). Tycker inte heller att instrumenten ska vara alltför "utmejslade" och distinkta i ljudbilden utan lite diffusa... Tja man får väl prova sig fram så man får lagom mycket brum och brus! :lol:
pxm:
Låter bra , detta !!!!
mvh
HasseFX:
--- Citat från: BluesBoy skrivet 05.02.2013, 19:59:45 ---Ok, för "rent"? Mer "skit"? Har hört det ett par gånger förut faktiskt, hehe. Och hur åstadkommer jag det? Dista mastern? :D
--- Slut citat ---
Skit, nja mer "sammafogat" i ett rum som "svarar", resultatet blir mer "diffust" som Jocke uttrycker det. Försiktig tape-kompression på mastern möjligen, men inte "dist" - sådant låter bara oengagerat och obegåvat ;) Jag gillar rent ljud, men inte när musikerna "placeras" i varsitt vadderat rum... Sådan här musik ska låta som musikerna är tillsammans :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida