Forum > Demolåtar

Roffe H - Vintervals (äldre version)

<< < (7/8) > >>

tigersoul:

--- Citat från: Roffe H skrivet 05.02.2013, 11:20:01 ---Tigern: Tack för de vackra orden. Jag känner mig också tafatt ibland när jag tänker på hur jädrans produktiv du är.  :D
/Många tack från Roffe H

--- Slut citat ---

- Det går i perioder, just nu vill livet annat så jag gör inte så mkt, men det kommer snart igen ;) Underbart när det blir sådana här klockrena saker man inte kan klaga på alls.

Roffe H:

--- Citat från: Tokai skrivet 05.02.2013, 12:47:16 ---Ljudbilden är stor och öppen. Kanske lite väl generös? Lite mer intimt atmosfäriskt kanske, mindre reverb mao?
Men det låter bra så här. Bib återigen förstår jag. Nackdelen är väl fortfarande trummorna som kör lite odynamiskt och upprepande, trots lite fills här och var.
Kanon som vanligt Roffe!

--- Slut citat ---

Tokai: Tack för kommentar... BIB ja, inte så mycket man kan göra där...får väl skaffa mig en synth?  :D

tigersoul: Visst, synd är det att klaga...livet är ju mycket annat än musik, fast musik är livet. Nu blev det rörigt.  :wacko:
/Roffe H

Håkan Nilsson:
Lyssnade återigen på det här. Helt suveränt. Du skulle ha spelat med Oscar Petersen, i alla fall hans lugna låtar som tex "When summer comes".
Det här är samma klass. Visst, ett riktigt band skulle vara ännu bättre, men det här gör att fokus blir på saxens melodi o ton.
Har nästan läst ut Neil Youngs bok "Fredsförklaring", han skriver om en bortgången producent han saknar, han hade på Neils fråga (när producenten låg på sista versen) hur han skulle gå vidare med sin musik. -"Fokusera på dig själv, din röst o din gitarr. Ta inte in ovidkommande människor som inte behövs, det blir det sämre av"... Tänker lika om det här. Det är så j-a snyggt spelat. Världsklass....

Lika bra som det här:

Roffe H:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 14.02.2013, 00:10:59 ---Lyssnade återigen på det här. Helt suveränt. Du skulle ha spelat med Oscar Petersen, i alla fall hans lugna låtar som tex "When summer comes".
Det här är samma klass. Visst, ett riktigt band skulle vara ännu bättre, men det här gör att fokus blir på saxens melodi o ton.
Har nästan läst ut Neil Youngs bok "Fredsförklaring", han skriver om en bortgången producent han saknar, han hade på Neils fråga (när producenten låg på sista versen) hur han skulle gå vidare med sin musik. -"Fokusera på dig själv, din röst o din gitarr. Ta inte in ovidkommande människor som inte behövs, det blir det sämre av"... Tänker lika om det här. Det är så j-a snyggt spelat. Världsklass....

Lika bra som det här:

--- Slut citat ---

Tack för de fina omdömet, jag känner mig överväldigad...jag håller med producenten. Jag sitter helst på min kammare och lirar själv. Har tidigare lirat med orkester...men nu vid min ålder (snart 66) tycker jag det är så jäkla skönt att sitta och filura och jobba ensam. Oscar, vilken skön lirare och vilken bass och vilken cool låt. Själv lyssnar jag mycket på en saxofonisten Ben Webster, har du inte hört honom, gå in och lyssna, min favorit.

/Roffe H

Håkan Nilsson:
Ben Webster, oj, det var fint. En till som törs spela bara på en tiondel av maxförmågan antar jag. Att inte spela alla toner som finns hela tiden kanske är nåt man blir modig nog för först i lite mogen ålder? Märkligt vad bra ljud det är på de här gamla inspelningarna. Kontrabasen har ju ett spektrum av botten och olika sound på varje ton som dänger alla elbasar med hästlängder. Ska verkligen lyssna mer på den här mannen. Lever han?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion