Forum > Färdiga produktioner
Asti & Ola - Nothing more (version 5) Klar!
Blade Runner:
Sound Soap'a kanske lite åsså!?
Övrigt så glömde jag nämna att det här é på å väg å bli a' masterpice!
Tokai:
Intressant samarbete det här. Och fet stereobild på gurorna, men tycker som MaxB att de kanske borde smalna av när sången kommer in.
Jag tycker kanske tvärtom att sångvolymen på hårdrocksdelen är rätt ok, ska väl vara lite mitt i gröten så där väl? Ja, kanske liiite högre. Däremot mycket högre sång i de lugnare partierna, som Asti brukar låta.
Gillar dom Queen liknande stämmorna där i mitten, kanske upp med dem.
Inget negativt att säga om arr, sång och spel. Det är grymt bra.
tigersoul:
--- Citat från: Asti skrivet 04.02.2013, 20:38:12 ---tigersoul - Ja, de flesta är tydligen eniga angående nivån på sången.
Själv headbangar jag bara till körmusik och nationalhymner. B)
Det är ju en väldigt kompakt ljudbild när Ola öser på för fullt! Det är säkert inte lätt att mixa...
Förstår att det inte är så lätt att höra texten överallt! Ska lägga ut den. Bra du sa det!
Tack allihop för kommentarer och tips! Vi låter den nog vila ett tag nu före slutmix!
/Asti
--- Slut citat ---
- Nej den där mixen är nog inte precis lättrattad, kanske måste ducka något för att få fram sången te.x? jag brukar inte jobba så men jag vet att det kan funka ibland när det är tajt o trångt i frekvenserna :P Fila vidare, o fram med texten :P
Alatar:
Skön låt. Bra lirat/sjunget och producerat. Fick delvis vibbar till gruppen "Tool".
I början tyckte jag dock att den akustiska lead-gitarren och sången inte helt passade ihop (Alltså innan metal-gitarrerna kommer in). Kanske att den akustiska gitarren behöver mer "twäng"?
Asti:
Blade Runner - Som sagt, sången ska väl troligen upp ett snäpp!
I övrigt tror jag Ola får kommentera eftersom det mest berör hans
delar och jag ändå inte fattar allt... :rolleyes:
Tokai - Så du tycker sången är lite för låg även på de lugnare partierna? Ja, kanske.....
Stereobilden på gurorna får nog Ola grunna på...
Roligt att du tycker det är bra! :)
tigersoul - Antar att du menar dra ner nivåerna generellt utom sången, när du säger "ducka"?
Texten är upplagd!
Alatar - Tool är tyvärr inget jag känner till.....får kolla upp det!
Får se om Ola kan fixa mer "twäng" på de akustiska gurorna! :)
Tack för era synpunkter och tips! Låten "vilar" för närvarande, men det kommer nog
en ny mix vad det lider!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida