Forum > Färdiga produktioner
Asti & Ola - Nothing more (version 5) Klar!
Harmonica mike:
Rätt skön låt,och ruskigt bra lirat.
Mixen tycker jag är för bastung och baskaggen blåser ju nästan sönder trumhinnorna
Bra sång också,men backa på baseriet i mixen så kryper Peter fram lite.Jag förstår honom,man blir ju livrädd för den där basisten och trummisen :P :lol:
Mike
bjurte:
Första delen med Akkarna är ju bara så bra..
Kul övergång till Rockrökare,och ja det är för bastungt här..
Oklanderlig och supertajjt lirar ! proffsigt..
Sången kanske borde upp ja..
Önskade att rockdelen kunde varit lite mer Melodisk bara...
Men som helhet bra låt,fixa till basigheten bara..
tigersoul:
Vocals ligger lite lågt i mina öron, gitarrerna dånar på framför.
Sen blev jag glatt överraskad när det brakade igång, vad f-n headbanga till en Asti låt :P
Det låter fint, kanske lite skramligt sound på något sätt, när man drar på lite blir det lätt en bädd av ljud o jag vet inte vad ni andra kommenterat men vocals är för låga för mkt jag får ingen uppfattnign om texten riktigt.
Asti:
MaxB - Vet faktiskt inte om Ola använder någon stereobreddare... Ola får svara på det!
Men jag tror själv att sången bör upp ett snäpp under "hårdrockspartiet" (ska förresten rösta på det nästa år :)).
Larsson - Ja, jag tycker själv det här var skitkul att testa! Upptäckte återigen att jag är inget vidare på att "gapa". :)
Roligt att du gillar låten!
Harmonica mike - Håller med dig, Ola är ruskigt driven på elgitarr!
För mycket bas känner inte jag, men kanske baskaggen är för stark..?
Nejdå, jag är inte rädd, men jag kan inte sjunga högre! :)
bjurte - Ja, kontrasterna var ju låtens grundidé! Jaså, du tycker också det är bastungt... :unsure:
Sången har flera kommenterat på samma sätt som du. Kul att du gillar helheten!
tigersoul - Ja, de flesta är tydligen eniga angående nivån på sången.
Själv headbangar jag bara till körmusik och nationalhymner. B)
Det är ju en väldigt kompakt ljudbild när Ola öser på för fullt! Det är säkert inte lätt att mixa...
Förstår att det inte är så lätt att höra texten överallt! Ska lägga ut den. Bra du sa det!
Tack allihop för kommentarer och tips! Vi låter den nog vila ett tag nu före slutmix!
/Asti
Blade Runner:
Intro gurorna påminner om John Bon Jovi's Young Guns film musik, nice (det bästa som kommit ifrån den släkten)
Ahhs stämmorna vid 110 ett snäpp upp å gärna ett tillägg med kvinnoröster!
Mummlet vid 156 borde va högre och/eller tydligare!
China'n vid 191 é snygg som föraning men vid 200 borde den va mer svävande/längre klang!
Crashen vid 238 av viker ifrån resten av ljud bilden!!? Låter som om den va uppmickad i ett annat rum!?
Efter 241 saknas stämmorna som hade lyft upp slutet (gärna med kvinnoröster igen)
Ps detta é endast mitt tycke genom dom örorna jag innehar å pga den ljud utrustning som jag lyssnar ifrån, andra öron å annan utrustning annan åsikt ;) Ds
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida