Forum > Färdiga produktioner

Asti & Ola - Nothing more (version 5) Klar!

(1/15) > >>

Asti:
Edit 2013-02-18: Slutmix från Ola! Nu tycker jag det låter bra!  :)
Edit 2013-02-13: Ny mix från Ola! Klar nu?
Edit 2013-02-03: Ny, inte så vass mix från Ola. Möjligen sista... :rolleyes:
Edit 2013-02-01: Ola har fixat och trixat och lagt till ett nytt slut! Häftigt tycker jag!

Fick en idé som Ola till min glädje ställde upp på!
Vad vi i första hand är intresserade av är att få synpunkter på nivåerna i mixen,
men alla andra kommentarer tar vi givetvis tacksamt emot.

Titel: Nothing more
Artist: Asti & Ola
Text & Musik: Asti & Ola
Sång: Asti & CPG
Mixning: Ola
Längd: 4:59
År:2013

Nothing more

Here I am with nothing more
than promises to give
Leaving everything behind
in all, the way I live

You don't know the reason why
I throw it all away
Now it's time to hear me out
what I have to say

Listen to my voice you'll know what I say
I'm leaving emotions you beg it to stay
Surrounded by feedback to drain your heart
forever alone together we are

It's tempting me
Surrounding me
It's tempting me

Listen to your voice I know what you say
Your leaving emotions I beg it to stay
Surrounded by feedback to drain my heart
forever alone together we are

It's tempting me
Surrounding me
It's tempting me

Who am I and who are we
to say we know it all
Life is but a mistery
We learn as we move on

Here I am with nothing more
than promises to give
Leaving everything behind
in all, the way I live

You don't know the reason why
I throw it all away
Now it's time to hear me out
what I have to say

It's tempting me
Surrounding me.....

Eddi:
Häftigt - har bara lyssnat en gång återkommer med kommentarer. Hör jag rätt är det Ola som sjunger oxå kul....

Ola:

--- Citat från: Eddi skrivet 31.01.2013, 16:11:16 ---Häftigt - har bara lyssnat en gång återkommer med kommentarer. Hör jag rätt är det Ola som sjunger oxå kul....

--- Slut citat ---

nej det är inte jag :) men det är kul att få höra asti sjunga i denna genre.
får lite scorpions/DT vib

Mvh Ola

Eddi:
Ok då måste det varit CPG som hoppar in på det häftiga mittenpartiet för Asti är det då rakt inte! Körerna ja men inte leaden.
Ni får säkert massor med mixtips av såna som kan sånt här det enda jag har att komma med är att leaden av CPG måste upp uppp upppp tycker jag i alla fall.
Annars en häftig låt med just Scorpionskänsla i de lugnare partierna sedan vet jag inte vilket band jag ska jämföra med men bra är det och juste sound på allt (med stor reservation för att hårdrockarna tycker annat) - har Asti mixat? Vad är det för drums?

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 31.01.2013, 18:20:44 ---Ok då måste det varit CPG som hoppar in på det häftiga mittenpartiet för Asti är det då rakt inte! Körerna ja men inte leaden.
Ni får säkert massor med mixtips av såna som kan sånt här det enda jag har att komma med är att leaden av CPG måste upp uppp upppp tycker jag i alla fall.
Annars en häftig låt med just Scorpionskänsla i de lugnare partierna sedan vet jag inte vilket band jag ska jämföra med men bra är det och juste sound på allt (med stor reservation för att hårdrockarna tycker annat) - har Asti mixat? Vad är det för drums?

--- Slut citat ---
Ja, det är mycket riktigt CPG som sjunger i mittpartiet! Bra noterat! Men Ola förklarade hur han skulle sjunga!  :)
OK, du tycker lead-sången i mittpartiet ska upp! Får se om fler tycker så....
Nej, det är Ola som mixat, vilket jag faktiskt skrev i trådhuvudet, men det är ju lätt att missa.
Jag tycker han fått till ett riktigt snyggt och ösigt mittparti med snygga övergångar både i början och slutet!
Roligt att du tycker det är bra! Vet faktiskt inte vad Ola använt för trummor. Det får han svara på.
Tack för lyss och kommentar!
/Asti t.f. CPG

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion