Forum > Demolåtar
Girly & Hagis 'Could you say' - ny mix 19/2
Harmonica mike:
Lyssnade på sista mixen.Jag tycker det låter bra nu.Tokai har bra koll,kanske lite av hans reverb linje på totalen.Men lite bara,inga 80-tals scener :) But watch out for the ess om det blir mer reverb..
Gedigt och proffsigt framfört,du har en bra pipa Lena.Hagis är alltid grym.
Fyra poppiga luvor i luften å en bandana vilket torde ge 4.3 på den internationella juryns 5-gradiga skala :)
Mike
Gurano:
Lyssnar igen och det låter bra. MEN jag hör att basen/takten snubblar lite lite vid 2.40-2.41. Sådant kan störa mitt öra - hör ni det oxå?
Gurano
Jocke:
--- Citat från: Girly skrivet 01.02.2013, 20:36:47 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 31.01.2013, 12:40:36 ---Blir lite konfunderad... :wacko: Länge sedan jag hörde den här musikstilen och det känns lite ovant... Men från er båda är det strålande insatser, som vanligt! :) Lite pill så sitter allt där det ska! :)
--- Slut citat ---
Men ojsan Jocke... det va ju inte meningen att göra dig konfunderad :unsure: men det blir till å vänja sig ;) allt kommer tillbaka vettu! he, he
Girly :D
--- Slut citat ---
Haha... :P för att hitta de rätta svaren gäller det att ställa de rätta frågorna...^^ Alltså inget negativt att bli konfunderad...
Du har en fantastisk "pipa" Lena :wub: och den här mixen är bättre även om jag skulle vilja höra dig ännu längre fram! :)
Håkan Nilsson:
Bra låt o bra framfört. Men sången är likt förb alldeles för svag i inledningen när det bara är pianot bakom, det låter som att pianot skymmer rösten, vid 0,53 när trummor osv kommer med blir nivån bättre. Det är inte katastroflåg sång innan dess, men ta upp den lite till, den sången tål att höras tydligare.
Och pianot? Är det spelat utan anslagskänslighet påknäppt? Det funkar bra när alla instrumenten är med, men i introt skulle det vara mkt snyggare med lite olika anslag.
Sångspåret kunde överlag vara anings mer komprimerat, bara aningen. Då blir det lättare att hitta en lagom nivå i förhållande till resten.
Kanske er/din lyssning ger lite extra midd o lite diskant? Det låter lite så i mina lurar, alltså tvärtom, lite lite av midden o för mycket diskant.
Basgitarren kunde få fettas till en eller ett par db vid nånstan 60 ä 80 hz... Hehe, fan vad jag går på, men jag gillar låten mer och mer för varje lyssning, det enkla trumkompet tex, skitsnyggt o fint drivande ihop med basen....
Leta roligare reverb till sången, gärna lite delay oxå. Fin popschlager eller vad det nu är. Fin röst.
Marruschkka:
Skön dänga det här :D
Får lite schlager/musikal-vibbar, och du sjunger ju så grymt Girly :wub:
Jag tycker din sång ska upp i introt, kännas mer nära i ljudbilden.
Annars gillar jag det här väldigt mycket!
Bra jobbat av er bägge, Hagis är ju en klippa, det vet man ju.
Nåt för Schlagerfestivalen kanske? ;)
/Marre Marruschkka
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida