Forum > Demolåtar
Girly & Hagis 'Could you say' - ny mix 19/2
MaxB:
Det är välslipad populärmusik ni gjort. Känns traditionellt, utan några vassa armbågar. Jag gillar i såna här sammanhang saker som sticker ut mer.
Jag tycker det saknas gitarrmattor. Slutet skulle kunna innehålla något i halvtakt där sången lägger något sist som tonar ut långsammare än nu.
Kommer mina idéer försent, förresten? :huh:
bjurte:
80:tal,Jag vet inte ??
Tycker det låter tidlös soulpop om detta..
Sköna härmonier och fina sång/instrumentalinsatser
Är väl inte riktigt Bjurtes Tekopp det här och det låter väldigt snällt..
Lite mer Tryck och driv i Mixen är väl det enda jag skulle önska..
hagis:
--- Citat från: Asti skrivet 03.02.2013, 19:32:36 ---Snyggt producerad och arrangerad poplåt!
Gillar bäst "sticket" från 2:56 och framåt, speciellt sången där.
Kanske sångljudet kunde vara lite "varmare" och möjligen höjas en aning...
/Asti
--- Slut citat ---
Tackar för det. Många som tycker sången är svag förutom Girly och jag ;)
--- Citat från: MaxB skrivet 03.02.2013, 21:20:23 ---Det är välslipad populärmusik ni gjort. Känns traditionellt, utan några vassa armbågar. Jag gillar i såna här sammanhang saker som sticker ut mer.
Jag tycker det saknas gitarrmattor. Slutet skulle kunna innehålla något i halvtakt där sången lägger något sist som tonar ut långsammare än nu.
Kommer mina idéer försent, förresten? :huh:
--- Slut citat ---
Ja, det har slipats en hel del på denna. Tror nog inte vi ändrar formen på låten nu.
--- Citat från: bjurte skrivet 04.02.2013, 10:42:09 ---80:tal,Jag vet inte ??
Tycker det låter tidlös soulpop om detta..
Sköna härmonier och fina sång/instrumentalinsatser
Är väl inte riktigt Bjurtes Tekopp det här och det låter väldigt snällt..
Lite mer Tryck och driv i Mixen är väl det enda jag skulle önska..
--- Slut citat ---
Ja jag backade tillbaka lite med trycket för att det var problem med cymballjudet i första versionen.
Tackar för omdömen, ska titta över låten igen, om ni orkar med fler versioner :)
/Hagis
Tokai:
Jag tycker det var rätt trevlig lyssning det här. Bra framfört med stilkänsla. Kanske lite mer brillians (diskant) och reverb på hela paketet. Kommer att tänka lite på Dionne Warwicks låtar senare i karriären.
Girly:
--- Citat från: Tokai skrivet 05.02.2013, 10:41:48 ---Jag tycker det var rätt trevlig lyssning det här. Bra framfört med stilkänsla. Kanske lite mer brillians (diskant) och reverb på hela paketet. Kommer att tänka lite på Dionne Warwicks låtar senare i karriären.
--- Slut citat ---
Det är ju lite ovanligt att du med flera vill ha MER reverb, när en 'reverb-junkie' som jag är nöjd ;) :lol: Kul i alla fall att du tyckte lyssningen var trevlig. Dionne Warwicks repertoar har jag dessvärre ingen större kläm på... men minns ju förstås 'Heartbreaker' :)
Girly
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida