Forum > Demolåtar
Sälja backtrack och mix
Altsax:
Snackade med en musiker i England, han bor i en storstad.
Han gör en "skiva" med tio backtracks, säljer den för elva euros och då ingår en recording och en inmixning per låt, med hen som köpte "skivan". Han påstod sig ha ett bra läge i förhandsbokningarna
Det kändes som en bra idé, det borde funka. Fast nu har jag börjat tveka, jag tror man måste bo i en storstad så att många potentiella kunder har nära geografiskt.
Dessutom måste man ha bra backtracks
Och en bra DAW
Jag gjorde ett försök iallfall,
Tanken var att för typ en hundring fick kunden låten och en kvart med mig i studion. (Allt över kvarten debiteras löpande räkning)
För mig faller idén på tre saker, 1; jag är ingen vidare på att skriva musik, det kliar inte i fingerpickinghanden när man hör låten, 2; jag är ingen vidare på att mixa ihop saker - misslyckades kapitalt med att lägga på stick i trummaskinen, hör inte att det tex är för mycket mellanregister någonstans och om jag gjorde det så tror jag att 3; min DAW har för dålig EQ för att kunna åtgärda problemet. Pluggen brusreducering till exempel, gör ingenting - vad jag kan höra. Jag måste ju kunna räta upp nått en kund emailat illa inspelat på datormick.
Så bortsett från att det inte fungerar
Vad tror ni om idén?
:)
(Ps: hur laddar man upp filer till KR?)
Gurano:
För att ladda upp på KR: När du är inne på nytt ämne så finns det en länk i vänstra hörnet "Fler alternativ" - kolla där
/Gurano
Gurano:
Hänger inte riktigt med - är det du som ska mixa åt andra som har spelat in ljudfiler? eller ska du spela in egna ljudspår för att sälja till andra?
Vad har du för daw? Vilka pluggar har du?
/G
Harmonica mike:
Pm:a bossen på forumet tsmalmbe så får du en "specialare" som gör att du kan lägga upp "ofärdiga/tester" eller vad det nu är på halvfärdiga demos sidan.
På färdiga demo vill vi bara ha just färdiga alster :)
Frågeställningen ovan,ja jag förstod inte heller riktigt..Så jag sågar inget på ljudbilden
Mike
jonnerstone:
Behövs ingen specialare på halvfärdiga längre utan det funkar precis lika bra som på färdiga. När du valt nytt ämne så hittar du nedanför rutan med brödtext en länk där det står "fler alternativ". Klicka på den och välj "bifoga fil". Tänk på att du inte får ladda upp covers.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida