Forum > Färdiga produktioner
Längesen
Eddi:
Lyssnade i morse innan jag drog till jobbet och ja en trallvänlig låt - nynnade ...så längesen... ända tills bilradion kom igång. Lyssnat igen nu. Håller med om vad de skriver en kör skulle lyfta reffen och det skulle även lite åttondelar på hihaten göra. Lyft gärna fram banjon (eller vad det nu är) och munspelet på slutet lite mer.
Bra Anders och välkommen hit som sagt.
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 30.01.2013, 16:36:38 ---Kantslaget på trummorna gillar jag inte. Det sticker ut på något sätt som jag inte kan sätta fingret på...
Låten hade nog vunnit på, som andra påpekat, en kör i "refrängen" för lite extra tryck där!
--- Slut citat ---
Ja, nånting med virveln gör den lite för påträngande eller lite för lika, hela tiden. Sänka volymen på den lite...?
Vet du om virveln levererar olika volym eller olika velocity på de olika slagen eller om det är samma varje slag?
Anders p:
Hej och tack för allt tyckande. Jag blev faktiskt medlem här 07 men har inte varit så flitig med att skriva någonting eller lägga upp musik, däremot har jag ofta varit inne och läst och lyssnat en hel del genom åren. Dom fem senaste åren har jag bara skrivit dansbandslåtar, och ja, jag vet vad det flesta här inne anser om dansbandsskrivande:-) Jag har haft den stora turen och fått med låtar till dom där giganterna i den genren, dom som säljer mellan 80 och 100 tusen plattor fortfarande och det har ju gjort att man har forsatt skriva dansband. Senaste tiden har jag börjat tröttna lite och tänkte ta ett brejk och skriva lite bara för skojs skull, och detta är väl en av dom första låtarna på länge jag skrivit för skojs skull och utan någon tanke med den egentligen. Det har blivit många låtar men jag vet att jag inte är någon vidare producent och får nog jobba lite på det tror jag. åter igen tack för tyckandet.
Mvh Anders
Altsax:
--- Citat från: Anders p skrivet 30.01.2013, 18:23:36 ---Hej och tack för allt tyckande. Jag blev faktiskt medlem här 07 men har inte varit så flitig med att skriva någonting eller lägga upp musik, däremot har jag ofta varit inne och läst och lyssnat en hel del genom åren. Dom fem senaste åren har jag bara skrivit dansbandslåtar, och ja, jag vet vad det flesta här inne anser om dansbandsskrivande:-) Jag har haft den stora turen och fått med låtar till dom där giganterna i den genren, dom som säljer mellan 80 och 100 tusen plattor fortfarande och det har ju gjort att man har forsatt skriva dansband. Senaste tiden har jag börjat tröttna lite och tänkte ta ett brejk och skriva lite bara för skojs skull, och detta är väl en av dom första låtarna på länge jag skrivit för skojs skull och utan någon tanke med den egentligen. Det har blivit många låtar men jag vet att jag inte är någon vidare producent och får nog jobba lite på det tror jag. åter igen tack för tyckandet.
Mvh Anders
--- Slut citat ---
Det är dags att höja den här killens karma, fatta hur många par som träffats till nån av hans låtar!
Håller med om munspelet, där vill jag ha uppskruvat och förlängt, för det är så härligt och hinner bara precis komma igång.
Det här är ju sista tryckaren för kvällen - ge mig ett par sekunder till i famnen på en vacker kvinna! :wub:
tigersoul:
Kör en ny variant o läser inga kommentarer först för att inte påverkas :P
Inte överförtjust i trummorna, särskilt inte i versen, inget jättefel men det är något som känns lite fel.
Pianot blir lite väl rakt i kompet i längden med sina fjärdedelar, blir lite som klubbslag i öronen till slut. Återigen inte dåligt, men kan bli bättre.
Saknar någon körstämma här o var o lite, SÄRSKILT i refrängen.
Annars, inte alls tokigt, fila på!! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida