Forum > Färdiga produktioner
Längesen
Jocke:
--- Citat från: Anders p skrivet 30.01.2013, 18:23:36 ---Hej och tack för allt tyckande. Jag blev faktiskt medlem här 07 men har inte varit så flitig med att skriva någonting eller lägga upp musik, däremot har jag ofta varit inne och läst och lyssnat en hel del genom åren. Dom fem senaste åren har jag bara skrivit dansbandslåtar, och ja, jag vet vad det flesta här inne anser om dansbandsskrivande:-) Jag har haft den stora turen och fått med låtar till dom där giganterna i den genren, dom som säljer mellan 80 och 100 tusen plattor fortfarande och det har ju gjort att man har forsatt skriva dansband. Senaste tiden har jag börjat tröttna lite och tänkte ta ett brejk och skriva lite bara för skojs skull, och detta är väl en av dom första låtarna på länge jag skrivit för skojs skull och utan någon tanke med den egentligen. Det har blivit många låtar men jag vet att jag inte är någon vidare producent och får nog jobba lite på det tror jag. åter igen tack för tyckandet.
Mvh Anders
--- Slut citat ---
Det är verkligen inte många som får möjlighet att dra in några stålar på sin musik - 100.000 plattor - wow! :) Tror att dansmusiken är din "inre referens" och att du kanske skulle låta någon "rocker" mixa det här för det är verkligen riktigt bra! :)
cykeln:
Javisst!
En bra låt sjungen med en personlig röst
Inga radikala eller oväntade ackordgångar eller harmonier - men vem behöver det
i en berättande låt av det här slaget.
Refrängen sätter sig som en mjuk smäck efter ett par lyssningar
Jag skulle vilja ha sologitarren mer tydlig - den är för dränkt i tremolo
och jag tycker inte den där stämman som sjunger lite efter i refrängen gör så mycket för låten
Snyggt och bra!
Sigmunds:
Ingen perfekt lyssning der jeg sitter nå, men..
Bra og personling "röst". Som en norbagge får jeg si at låten er veldig svensk.
Teksten har man hørt før.., men det fungerer jo ofte uansett
Vært en del syn på trommene her, litt monotont, men jeg liker det på en måte, vil kanskje dempet virveln noe og slakket litt på seideren.
Piano er det som "stör" meg mest. For lystig og for dominerende i lydbildet.
Gitaren er for snill i mine ører
Er det en dobro langt bak der? Få den frem :)
Anders p:
Grymt bra med lite feeadback på låten, det tackar jag för. Många har nämnt trummorna och jag kan nog hålla med om att dom i alla fall behöver sänkas lite. Någon skrev, (tror det var Jocke) att låten kanske skulle mixas om av en Rocker, och det är ju faktiskt ingen dum tanke, jag ska ta det under övervägande. Åter igen tack för era synpunkter!!.
equality:
Fin låt med lte Lundellvibbar. Tycker arr och mix funkar. Munspelet upp kanske. Kul att läsa om din imponerande låtskrivarhistoria.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida