Kontrollrummet

KR & smartphone

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Blade Runner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
Undrar bara om det é fler som tycker det é irriterande jobbigt att skriva tex svar å dylikt med en smartphone på KR?
Går det inte att optimera KR till smartphones?
I want to sleep under friendlyfire


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
http://wap.kontrollrummet.com

Enkel textversion av KR. Visar dock inte inbäddade youtube- och soundcloudklipp, men i övrigt helt ok.


Utloggad Blade Runner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
http://wap.kontrollrummet.com

Enkel textversion av KR. Visar dock inte inbäddade youtube- och soundcloudklipp, men i övrigt helt ok.

Man får väl gå in på den då när man vill skriva svar å dylikt då!
Känns bara lite 2009 med wap  ;)
Tack jag har sparat den länken på SP'n till det kommer en SP anpassad sida!
I want to sleep under friendlyfire


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tycker den är klockren i telefonen. Vanliga sidan är ju inte ett dugg anpassad för telefoner så det blir mycket åka fram och tillbaka och pincha å sånt. Vissa forum har ju anpassade appar men jag har inte hittat någon för vår motor? Nån annan?


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
En sak man kan nämna för nyanlända medlemmar är att detta forum drivs helt ideellt, utan kommersiella intressen. Så moderatorerna och då Tsmamble i synnerhet sitter på sin dyrbara fritid och försöker få saker att funka så bra som möjligt efter dom förutsättningar som finns och laga dom när dom går sönder helt utan betalning. Det program/mall/motor (vet inte vad det heter)som används för forumet är vad jag också förstår ett gratisprogram så implementering av andra funktioner såsom smartphonefunktionalitet och/eller appversioner kräver antagligen att programmet som sådant stödjer det och en jäkla massa tid i anspråk. Finns det folk på forumet som e duktiga på sånt här och vill hjälpa till så är man nog alltid välkommen att kontakta Tsmamble. Men ha då i åtanke att den enda lön som utgår är nöjda medlemmar. Alternativet är att man tar ut en årlig medlemsavgift och betalar någon för att fixa och dona med forumet. Men gratis e gott och jag personligen gillar det som det är med alla skavanker. Det är enkelt, men det är vårt lilla forum :-)



EDIT: För övrigt vill jag tillägga att jag inte tycker det är nåt jobbigt att skriva inlägg på den vanliga sidan med luren i landskapsläge. Skrev detta inlägg via luren och det var inga konstigheter.
« Senast ändrad: 31.01.2013, 19:16:17 by jonnerstone »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tycker också att det fungerar men jag kan inte svara. Är istället tvungen att välja citat - och sen ta bort innehållet, innan jag skriver
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tsmalmbe

http://wap.kontrollrummet.com

Enkel textversion av KR. Visar dock inte inbäddade youtube- och soundcloudklipp, men i övrigt helt ok.

Man får väl gå in på den då när man vill skriva svar å dylikt då!
Känns bara lite 2009 med wap  ;)
Tack jag har sparat den länken på SP'n till det kommer en SP anpassad sida!

Jag kan kalla det m.kontrollrummet.com ifall det värmer - namnet wap är missvisande eftersom det gäller en streamlinad html och definitivt inte wml (jo, den optionen finns också men eftersom ingen på riktigt vill köra wap så är det ju inte relevant).

iMaskin-optimerade forum baserar sig på ett fult och gruvligt javascriptpålimmeri som inte i varje fall glädjer mig.

Personligen har jag funnit lightweight-html-versionen fungera bra om man har liten skärm och/eller dålig bandbredd OCH hittar den missvisande addressen. Den personliga värmen kommer också från sparade utgifter vid roaming.

Men den är givetvis inte en "app" på gott och på ont. App innebär ett helt helvete i dagens smartphoneklimat, så nåt sånt blir det inte. Min insats kommer att ligga på att ha en light-sida som fungerar mobilt, vare sig det är smart, trendigt, långsamt eller annars bara smått och plåttrigt. Generiskt med andra ord. För så jättetrendiga och hipstriga är vi ju inte..
« Senast ändrad: 29.01.2013, 00:44:10 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Går det inte att fixa så man kan använda sin vanliga fasta telefon?
Man kunde ju vägledas t.ex via "Tryck 1 om det gäller Färdiga demon, 2 om det gäller halvfärdiga,....
eller dröj kvar så får du tala med Tsmalmbe".... :unsure:
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Går det inte att fixa så man kan använda sin vanliga fasta telefon?
Man kunde ju vägledas t.ex via "Tryck 1 om det gäller Färdiga demon, 2 om det gäller halvfärdiga,....
eller dröj kvar så får du tala med Tsmalmbe".... :unsure:

 :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad tsmalmbe

m.kontrollrummet.com existerar nu och känns bättre än wap.kontrollrummet.com!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Går det inte att fixa så man kan använda sin vanliga fasta telefon?
Man kunde ju vägledas t.ex via "Tryck 1 om det gäller Färdiga demon, 2 om det gäller halvfärdiga,....
eller dröj kvar så får du tala med Tsmalmbe".... :unsure:

Du är komplett galen!  :lol:

m.kontrollrummet.com existerar nu och känns bättre än wap.kontrollrummet.com!

Ska testas.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Ett enkelt tips som ni säkert redan använder, men jag nämner det ändå, när man skriver längre inlägg, både när det gäller i telefon och på dator, är att skriva det i din/ditt app/program för anteckningar. Sen e de bara att klippa ut och klistra in. Väldigt smidigt och framförallt överskådligt :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
+1 jonnerstone! +2 t o m... En nödvändighet att göra så så fort det man skriver är mer än ett stycke text.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Om man skriver i webbläsaren brukar jag kopiera hela texten innan man trycker på Skicka när man är på nåt sunkigt nätverk.


Utloggad brynte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
    • andreasbryntesson
det skulle underlätta som tusan, om kontrollrummet fixade anslutning till tapatalk!
en riktigt grym app, skapad just för att skriva och läsa i alla möjliga olika forum!
funkar på både mobiler och plattor, android och apple (osäker på windows, men funkar troligen med det oxå!?)!
jag har själv använt tapatalk rätt länge nu och är nöjd med den!
om tex kontrollrummet väljer att ansluta sej till tapatalk, skapar man en widget på sin smartphone/ platta och sedan räcker det med ett tryck, så är man inloggad och igång och härjar här på forumet!

http://tapatalk.com/
« Senast ändrad: 31.01.2013, 16:48:22 by brynte »
there's no fate but what you make...
www.andreasbryntesson.com


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Verkar som Tapatalk har stöd för Simple machines fr.o.m 1.1.11.
KR rullar på 1.1.8

Men det vore najs!  :D