Kontrollrummet

Lyssna på låtar

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej hej...

Såg tråden om Apple och att lyssna på demolåtarna. Men det MESTA fungerar. Dock får jag en känsla att ALLA inte är öppna för lyssning för ALLA. Kan det vara så?

Med vänlig hälsning,
Göran


Utloggad tsmalmbe

Om du är inloggad kan du lyssna på allt som är uppladdat på KR's server och således också via den interna spelaren.

Om filerna ligger på en yttre server (soundcloud, vadsomhelst) så beror det på andra saker ifall du mot förmodan INTE kan lyssna.

Detta ur rättighetssynvinkel, utan ställningstagande huruvida macos/windows ser på saken.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Som komplettering - man måste vara inloggad med sitt kontrollrummet-konto
för att kunna se länken - om låten är uppladdad på kontrollrummets server.

Är det det du tänker på?
« Senast ändrad: 28.01.2013, 15:11:43 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej igen...

Nope, är inloggad och de flesta låtar fungerar men sen ibland blir det knas. Kör alltid från paddan så det kan ju vara en orsak.
Men T ex Cykeln - syntar i massor ( fel namn sry) den kan jag inte lyssna. Spelaren kommer upp med ett streck över - konstigt.

Vill ju höra, efter alla dessa glada kommentarer. Får väl testa en lyssning från datorn istället. MEN tycker det är lite konstigt.

Med vänlig hälsning,
Göran


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hej igen...

Nope, är inloggad och de flesta låtar fungerar men sen ibland blir det knas. Kör alltid från paddan så det kan ju vara en orsak.
Men T ex Cykeln - syntar i massor ( fel namn sry) den kan jag inte lyssna. Spelaren kommer upp med ett streck över - konstigt.

Vill ju höra, efter alla dessa glada kommentarer. Får väl testa en lyssning från datorn istället. MEN tycker det är lite konstigt.

Med vänlig hälsning,
Göran

Ja jag känner igen det från paddan och det finns ingen rim och reson vilka låtar som blir så men samma låt blir det alltid samma besked på.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej igen...

Nope, är inloggad och de flesta låtar fungerar men sen ibland blir det knas. Kör alltid från paddan så det kan ju vara en orsak.
Men T ex Cykeln - syntar i massor ( fel namn sry) den kan jag inte lyssna. Spelaren kommer upp med ett streck över - konstigt.

Vill ju höra, efter alla dessa glada kommentarer. Får väl testa en lyssning från datorn istället. MEN tycker det är lite konstigt.

Med vänlig hälsning,
Göran

Ja jag känner igen det från paddan och det finns ingen rim och reson vilka låtar som blir så men samma låt blir det alltid samma besked på.
Spelar det någon roll beroende på filnamn? Är det Å Ä Ö i filnamnet?

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej!

Jag hittar igen generell regel - det bara låser sig på vissa låtar. Det finns säkert någon gemensam nämnare. Filnamn skulle kunna vara en anledning. Skall försöka lägga märke :-)


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Då har jag lite mer koll...

Alla som har å,ä,ö i filnamnet på det som paddan försöker spela upp går bort, det fungerar inte. Så nu vet ni hur ni skall göra för att undkomma mina kommentarer :-)

Dessutom är det någon ny sak (SYNTARE, tror jag han heter) lägger en inbäddad länk och där synts inget alls....

Bort med å,ä,ö .....


/Palm


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tsmalmbe har gjort något med knapparna under sista inlägget som gör att jag nu kan svara via en knapp. Förut var det många fler knappar som inte fick plats på telefonens skärm så att man inte kunde klicka på Spara. Tack!

Jag undviker kategoriskt åäö i låtnamn eftersom jag inte vet i vilket sammanhang teckentabeller blir involverade på Internet. Sen verkar det som Apple-produkter är skapade för att krångla till det. Hörde en igår som inte kunde öppna jpg-bild som kom från iPhonen. Varför köra med nån egen komprimering av jpeg som inte alla enheter kan hantera?

Och jag upptäckte i nåns win7 att man inte kunde använda Windows egen inbyggda funktion att skapa en zip-fil av en katalogstruktur om första katalogen innehöll åäö...
Kanske var en tillfällighet men ytterligare en möjlig anledning att utesluta åäö i namnkonventionen
Bra att du hittade det här med åäö!
« Senast ändrad: 13.04.2013, 11:03:08 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google