Forum > Demolåtar

Cykeln - När Zynthen kom till byn

<< < (4/5) > >>

Roffe H:
Oj, oj! Vad säger byborna? Visste inte att du kunde dra på  "på dette vise.." Helt galen intensitet, var det någon som skrev, håller med, och roligt! :)
/Roffe H

Jocke:
Kul detta - eller var det allvar?  :rolleyes:  :P

cykeln:

--- Citat från: Dividend skrivet 27.01.2013, 19:43:49 ---Låter snyggt. Med lite bondsk sång vore du väldigt nära Galenskaparna och Claes E.

--- Slut citat ---
Tack Div!
Hade lite svårt att få in den bondska sången där jag ville ha den - så det fick vara  :D

--- Citat från: Asti skrivet 27.01.2013, 21:06:59 ---När du nämner Galenskaparna kommer jag att tänka på "Farsan, jag vill ha en synth",
men den liknar ju inte precis detta...
Håller med om att trummorna låter fint! Har själv EZ med expansion Superior Drummer,
men har nog aldrig varit i närheten av det här ljudet!  :) Skulle gärna vilja veta vilket
midi-pattern du använder och vilka inställningar i EZ/SD!
Ljudbilden och mixen låter bra, och helheten är säkert något man skulle kunna släppa loss till
efter ett antal öl eller whisky eller någon annan form av centralstimulerande drog...  :)
/Asti

--- Slut citat ---
Tur att den inte liknade den - då hade det kunna bli en process i någon rättslig instans och min jurist har just sagt upp sig efter att ha råkat i delo angående om köp av öl på bordell är i överensstämmelse med kommunallagen
Trummorna:
Jag kör Superior Drummer (eller det är nog den som kör mej)
Det midipattern jag använder är från Rock Songs - kommer inte ihåg vilket pattern
Inställningar i SD - jag har inte ändrat nada
Ja, jag förstår att den kräver ett antal öl och whisky samt droger. Jag har försökt återskapa känslan av Hansson&Karlsson när de spelade på Filips (Sthlm)

--- Citat från: tigersoul skrivet 28.01.2013, 13:32:29 ---Någon gång ska vara den första för allt, tycke du fick till EZ soundet perfekt trodde det var SD!! bra jobbat :P

--- Slut citat ---
Det var SD men midipacket var en i ez-serien
Jag ska inte ha någon cred för trumljudet - jag la bara in det rakt av och gav det lite rymd

--- Citat från: Roffe H skrivet 28.01.2013, 14:47:35 ---Oj, oj! Vad säger byborna? Visste inte att du kunde dra på  "på dette vise.." Helt galen intensitet, var det någon som skrev, håller med, och roligt! :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Byborna får inte höra på detta. Det är bara ni på KR som ges den ynnesten B) :rolleyes: :D

--- Citat från: Jocke skrivet 28.01.2013, 16:13:57 ---Kul detta - eller var det allvar?  :rolleyes:  :P

--- Slut citat ---
Allvarligt talat  B)- Kul räcker för mig - Tack!

tigersoul:
Ash passa på att ta lite cred nu, tänkte väl det VAR sd trots allt, tyckte det lät alldeles för bra för EZ och det finns ett stort antal bra "grooves" som följer med.

Sigmunds:

HELP!!

Bra jobbat  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion