Forum > Demolåtar
Gurano - rockNroll
cykeln:
Snyggt spelat
Tufft ljud på gitarren
Vet inte om det är två gitarrer som ligger på ungefär samma plats - panorera
På b-temat kanske trummorna kunde vara lite mer svävande, kanske bara cymbal?
Tyckte jag hörde att stråkar kunde smyga sig in
spacetrucker:
Dethär låter som en riktigt bra rocklåt... utom att sångarens volymknapp på mixern har glömts på noll.
Ett bra botten med andra ord. Om det är gitarren som skall spela melodin måste volymen på den höjas.
Space
Harmonica mike:
Vill å vill - man skall ju ha tid också :D
Bra rockig skön dänga det här med en skön ljudbild.Bra balans på alltet och lägger man sången i samma stuk,typ sjunga genom munspelsmicken så skulle det bli perfa.
Jag skriver in mig på sång om ingen annan hinner före,Eddi verkar vara på G :D
Men jag tar den andra låten du vet i kronologisk ordning först..
Mike
Gurano:
--- Citat från: cykeln skrivet 27.01.2013, 16:42:10 ---Snyggt spelat
Tufft ljud på gitarren
Vet inte om det är två gitarrer som ligger på ungefär samma plats - panorera
På b-temat kanske trummorna kunde vara lite mer svävande, kanske bara cymbal?
Tyckte jag hörde att stråkar kunde smyga sig in
--- Slut citat ---
Tack - kul att du gillar. Ska fundera på panoreringen, men det får nog vänta tills att sång ev kommer på!
Stråkar - menar du dt partiet som har en synt - ska synten bytas mot stråkar menar du?
--- Citat från: spacetrucker skrivet 27.01.2013, 17:10:53 ---Dethär låter som en riktigt bra rocklåt... utom att sångarens volymknapp på mixern har glömts på noll.
Ett bra botten med andra ord. Om det är gitarren som skall spela melodin måste volymen på den höjas.
Space
--- Slut citat ---
Tackar - jo jag har nog hellre sång än att jag ska behöva höja guran - vi får la se hur det blir!
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.01.2013, 17:23:33 ---Vill å vill - man skall ju ha tid också :D
Bra rockig skön dänga det här med en skön ljudbild.Bra balans på alltet och lägger man sången i samma stuk,typ sjunga genom munspelsmicken så skulle det bli perfa.
Jag skriver in mig på sång om ingen annan hinner före,Eddi verkar vara på G :D
Men jag tar den andra låten du vet i kronologisk ordning först..
Mike
--- Slut citat ---
Ja du är välkommen att sånga på denna oxå om du vill, för Eddi har ännu inte sagt att han e sugen på att sjunga :).
Men först den andra låten ;)
Tack alla för er tid och tankar/synpunkter
/G
Girly:
Himla läcker instrumental, särskilt det svävande stycket :)
Girly
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida