Forum > Färdiga produktioner
Trillian
Hellpig:
Det första jag tänkte på när låten startade är hur tunna trummorna låter. :unsure: Virvlen låter lite papp (borde varit mer snärtig för den här musiken) och bastrumman går knappt fram alls. Gäller i min lyssning så klart...
Gitarr o bas - underbart skönt lir, svänger ju kalasfett! Jag gillar verkligen basspelet, tillför så mycket och det är tight och snyggt lirat också. Skulle nästan vilja kalla stilen för jazzfunk eller något sådant. Överlag - en skön låt som svänger - jag gillar det!
Wernborg:
--- Citat från: Hellpig skrivet 24.02.2007, 00:55:34 ---Det första jag tänkte på när låten startade är hur tunna trummorna låter. :unsure: Virvlen låter lite papp (borde varit mer snärtig för den här musiken) och bastrumman går knappt fram alls. Gäller i min lyssning så klart...
Gitarr o bas - underbart skönt lir, svänger ju kalasfett! Jag gillar verkligen basspelet, tillför så mycket och det är tight och snyggt lirat också. Skulle nästan vilja kalla stilen för jazzfunk eller något sådant. Överlag - en skön låt som svänger - jag gillar det!
--- Slut citat ---
Tack. Kul att du diggar.
Detta är inspelat på digitalporta helt live. Endast solo pålagda. Trummorna inspelade med tre-fyra dåliga dynamiska mikar och obefintlig kunskap om truminspelning. :lol: Kan bero på det... Det är mest låten jag behöver input på eftersom det ev. ska spelas in igen.
Hellpig:
--- Citat från: Wernborg skrivet 24.02.2007, 00:59:41 ---
--- Citat från: Hellpig skrivet 24.02.2007, 00:55:34 ---Det första jag tänkte på när låten startade är hur tunna trummorna låter. :unsure: Virvlen låter lite papp (borde varit mer snärtig för den här musiken) och bastrumman går knappt fram alls. Gäller i min lyssning så klart...
--- Slut citat ---
Tack. Kul att du diggar.
Detta är inspelat på digitalporta helt live. Endast solo pålagda. Trummorna inspelade med tre-fyra dåliga dynamiska mikar och obefintlig kunskap om truminspelning. :lol: Kan bero på det... Det är mest låten jag behöver input på eftersom det ev. ska spelas in igen.
--- Slut citat ---
Låten i sig själv gillade jag som den är. Hade kanske blivit ännu mer kalas med sång på ett par partier... då blir det ju genast mer lättillgängligt på något sätt. Men jag köper den utan sång också. :)
ynot:
Fan helt plötslig sitter man i ett mörktrum men pastorius brevid som mumlarnågot om en femfatal som skymtats i hägersten.
Vi jagar henne genom arabiska nätter o ljusa back partier.
Gillar låten o basen :D skit bra guran är ju som vanligt avundsjukt bra. Bläset kommer väll upp i en nyversion saknar det . hör bara en anntydan.
Skulle nog vara nice med lite synt o elpiano att dubla vissa melodeier till nästa inspelning..
Slutet gott allting gott som vanligt :D
Wernborg:
--- Citat från: ynot skrivet 25.02.2007, 23:13:13 ---Fan helt plötslig sitter man i ett mörktrum men pastorius brevid som mumlarnågot om en femfatal som skymtats i hägersten.
Vi jagar henne genom arabiska nätter o ljusa back partier.
Gillar låten o basen :D skit bra guran är ju som vanligt avundsjukt bra. Bläset kommer väll upp i en nyversion saknar det . hör bara en anntydan.
Skulle nog vara nice med lite synt o elpiano att dubla vissa melodeier till nästa inspelning..
Slutet gott allting gott som vanligt :D
--- Slut citat ---
Hehe
Basen liras av en hyperaktiv pastorius/gary willis fantast som aldrig vilar. Passar underbart till denna låt tycker.
Tack för övrigt beröm. Hej. / S
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida