Forum > Demolåtar

Tigersoul - Skuggan av Sara - UPPDATERAD

<< < (13/17) > >>

tigersoul:

--- Citat från: Jocke skrivet 29.01.2013, 11:50:49 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 28.01.2013, 22:43:29 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 28.01.2013, 16:07:38 ---Tycker det låter bra. Jag fick ju lite mer piano (eller så lyssnar bara jag mer efter det... :rolleyes:  B) ). Tycker ibland att det blir lite kort mellan versrad och svarsrad men det är väl så det blir...

--- Slut citat ---

Du hör alldeles utmärkt, pianot höjdes. Har fått en anstormning av reaktioner på andra platser (från vanliga dödliga = lyssnare) alla har en åsikt o det är väldigt splittrat mellan tjejkörens vara eller inte vara. Aldrig varit med vid sitt like till reaktioner på något jag skrivit förut :wub: tydligen är låten viktig för många vilket bara gör det ännu svårare.

Jag överväger att göra en test med att lägga tjejstämman som i vers 3 på övriga verser och bara ha kvar ett svagt svar som innan o se hur det blir. Var inte lätt detta.

--- Slut citat ---

Funderar på om det inte kunde vara effektfullt att bara ha den på något/vissa partier. Så att du blir berättare men hon kommer in med sina känslor i "jag-form" ... bara en tanke...^^

--- Slut citat ---

Det är en annan mycket god tanke, det kan också föra tillbaka arret till en lite känsligare form utan att göra det kalt. Den idéen ska jag spara på!

Harmonica mike:

--- Citat från: tigersoul skrivet 29.01.2013, 12:24:04 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 28.01.2013, 16:07:38 ---Tycker det låter bra. Jag fick ju lite mer piano (eller så lyssnar bara jag mer efter det... :rolleyes:  B) ). Tycker ibland att det blir lite kort mellan versrad och svarsrad men det är väl så det blir...

--- Slut citat ---

Du hör alldeles utmärkt, pianot höjdes. Har fått en anstormning av reaktioner på andra platser (från vanliga dödliga = lyssnare) alla har en åsikt o det är väldigt splittrat mellan tjejkörens vara eller inte vara. Aldrig varit med vid sitt like till reaktioner på något jag skrivit förut :wub: tydligen är låten viktig för många vilket bara gör det ännu svårare.

Jag överväger att göra en test med att lägga tjejstämman som i vers 3 på övriga verser och bara ha kvar ett svagt svar som innan o se hur det blir. Var inte lätt detta.

--- Slut citat ---

Funderar på om det inte kunde vara effektfullt att bara ha den på något/vissa partier. Så att du blir berättare men hon kommer in med sina känslor i "jag-form" ... bara en tanke...^^

--- Slut citat ---

Det är en annan mycket god tanke, det kan också föra tillbaka arret till en lite känsligare form utan att göra det kalt. Den idéen ska jag spara på!

--- Slut citat ---

Jo som Jocke säger,lite av den tanken hade jag också..Låt henne test yla lite ooo å aaa å mmm och sovra/minska med svaren så har du denna som i en ask.Låten har POTENCIAL helt klart.
Kul när många engagerar sig,men det blir svårt att göra alla tillags :) Men Jocke å jag är åldermännen här på KR nu då Johan inte hänger här mer  :( Så vi lägger producent vetot och tar betalt för jobbet  :lol:

Mike

Jocke:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 29.01.2013, 12:43:41 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 29.01.2013, 12:24:04 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Jo som Jocke säger,lite av den tanken hade jag också..Låt henne test yla lite ooo å aaa å mmm och sovra/minska med svaren så har du denna som i en ask.Låten har POTENCIAL helt klart.
Kul när många engagerar sig,men det blir svårt att göra alla tillags :) Men Jocke å jag är åldermännen här på KR nu då Johan inte hänger här mer  :( Så vi lägger producent vetot och tar betalt för jobbet  :lol:

Mike

--- Slut citat ---

Kollade kontot! :(

Asti:
Tycker både cellon och tjejrösten funkar, men hennes sång är lite för låg (i volym)!
När det är två bakgrundsröster tycker jag ni kunde sjunga tvåstämmigt och sprida
dom lite i stereoperspektivet. Fin låt med bra text! Gillar det enkla arret och ljudbilden!
/Asti

tigersoul:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 29.01.2013, 12:43:41 ---Jo som Jocke säger,lite av den tanken hade jag också..Låt henne test yla lite ooo å aaa å mmm och sovra/minska med svaren så har du denna som i en ask.Låten har POTENCIAL helt klart.

Mike

--- Slut citat ---

- Det är också ett alternativ, jag har tyvärr inte hunnit med någonting alls av det här o då hade jag ändå körtjejen här idag men jag var totalt slut så det blev inga inspelningar. Varit lite rörigt i privatlivet några dagar som tagit fokus från musiken (även om jag iofs hann skriva ner en låt idé i kaoset)

Tackar för förslaget jag ska försöka få med en test på båda idéerna!

Och JOCKE, det vet du väl att man inte får debitera för tjänster utan att först säga vad de kostar :p

--- Citat från: Asti skrivet 29.01.2013, 13:14:53 ---Tycker både cellon och tjejrösten funkar, men hennes sång är lite för låg (i volym)!
När det är två bakgrundsröster tycker jag ni kunde sjunga tvåstämmigt och sprida
dom lite i stereoperspektivet. Fin låt med bra text! Gillar det enkla arret och ljudbilden!
/Asti

--- Slut citat ---

- Jag har lagt den låg för att den är full av artifekter pga fixningen o därför har jag även en understämma en oktav ned. Men ska försöka få till det bättre här så snart jag tagit mig i kragen igen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion