Forum > Demolåtar

Tigersoul - Skuggan av Sara - UPPDATERAD

<< < (2/17) > >>

Jocke:
F*n va bra du är... :) Det här är tyvärr historier som måste få berättas... Även om det funkar fint tycker jag att den låter lite för glad... Men när du fått till det så här bra tycker jag inte du ska ändra grunden utan kanske lägga till lite disharmoni. Kontrasten mellan "speldosan" och texten är så total att det funkar men det låter lite för snällt och gulligt och det kunde gott få bli lite ruffigt här o var en bit in i låten...

Asti:
Dina texter blir bättre och bättre! Fint med speldosan och arret är väl avvägt.
Tror att bakgrundssången skulle vinna på att variera betoningarna och hålla ut på
vissa ord, så att det inte enbart blir ett eko av lead-sången. Den skulle också
kunna vara flerstämmig. Lite stråkar som smyger in efter ett tag skulle nog inte vara helt fel...
Håller med om att lead-sången kunde ner ett snäpp i mixen. Bra!
/Asti

tigersoul:
Hoppsan här var det då lovord!!  :wub: Det är lustigt det där, låtar man är på väg att slänga ner i lådan till sin slutförvaring o inte tror så mycket på kan blomma ut totalt oväntat.

Det var många svar så jag försöker bemöta alla kommentarer utan att lägga in 15 citeringar.

Sången för hög, det stämmer nog bra. Jag la den väldigt het i den här då jag var oroad över att allt hörs ordentligt i denna textcentrerad låt. Kanske gick jag lite väl långt där, ska se över nivån!

Stämmorna, ja de kan helt klart bli mer varierade eller t.om flerstämmiga. Det var lite av ett experiment att lägga in dem på en idé som en bekant hade när hon nynnande på låten. Tanken är att jag ska klämma in hennes stämma på ekona sen om det funkar.

Arr'et i allmänhet. Kan hålla med om att det är lite generiskt o snällt här o var. Speldosan däremot tycker jag fungerar bra som en extrem kontrast men det skulle behöva "hårdna till" lite framåt låten för att göra den kontrasten starkare. Övervägde om man kan byta acke mot elgitarr någonstans o köra virvelslag istället för kantslag på trummorna för o "skita ner" det lite. Får suga på det där någonting behövs där iaf. Det var en utmaning att göra en så textcentrerad tung låt intressant utan att "fåna ut den".

Kul ni gillar denna låt trots sin blytunga berättelse. Det kan vara värt att notera att i princip alla dess beståndsdelar, om än blandade från olika personer, alla kommer från sanna berättelser. Kort sagt en viktig låt, men jag trodde inte den skulle hålla så där blev jag förvånad!  :wub:

Nu ligger jag o skriver det här från sjuksoffan igen, förkylningen gjorde comeback i natt så jag får väl chilla lite med produktionerna några dagar igen. Kanske körde på lite hårt där ett tag ;)

MaxB:

--- Citera ---Nu ligger jag o skriver det här från sjuksoffan igen, förkylningen gjorde comeback i natt
--- Slut citat ---

Men duh!?
Hante tid!

tigersoul:

--- Citat från: MaxB skrivet 23.01.2013, 17:59:33 ---
--- Citera ---Nu ligger jag o skriver det här från sjuksoffan igen, förkylningen gjorde comeback i natt
--- Slut citat ---

Men duh!?
Hante tid!

--- Slut citat ---

Det kan du skriva upp att jag inte har, ligger ju FYRA låtar o väntar på att bli klara o om jag så mkt som vidrör ett instrument har jag väl snart 2 till att arr'a  :lol: :lol: :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion