Forum > Demolåtar
MaxB - You're never alone
equality:
:D Låter som början till ett allsångsnummer inom Music Hall. Hör ett brassband kompa. Kul! Keep'em coming Maxwell!
MaxB:
--- Citat från: equality skrivet 20.01.2013, 01:03:00 --- :D Låter som början till ett allsångsnummer inom Music Hall. Hör ett brassband kompa. Kul! Keep'em coming Maxwell!
--- Slut citat ---
Ja, massor med brass!
Vilken magisk kväll igen. Har precis kommit hem till hotellet efter flera fina upplevelser. Började kvällen på samma café och fortsatte med taxi till ett ställe som till det yttre liknade en saluhall.
Det är ett ställe som inte turisterna går till kvällstid.
Efter det gick vi några kvarter och tog hissen till tredje våningen nånstans och kom till något som till formen liknade karaoke men musikmaskinen var en kille som spelade gitarr.
Avrundade med att köpa med oss några öl och gick till stranden o sjöng Brasilianska sånger. Slutligen tog vi en taxi till bilen som de ska köra hem i. I alla taxibilar var det standard att jag spela blues på munspel. Fick som present med mig en flaska Rom med honung som tillverkas här på Kanarieöarna.
De har hunnit översätta refrängen på den nya låten. Jag hoppas o tror att jag kan få spansk sång på refrängen... Vilka underbara människor!
Wernborg:
Haha. Skön demo, klar för färdiga va?
Du verkar haft en perfekt semester. Grattis!!
Tror det vore roligare om refrängen bröt av med andra.ackord. Kanske bara transponera den en bit?
Asti:
Tycker det låter som att det blir en reggae av det här! :)
Verkar som du haft en händelserik och spännande semester!
Jag hade -17 imorse... :(
/Asti
MaxB:
En perfekt semester som tydligen inte vill ta slut! Jag var klumpig och tog fel på dag, för hemresa...
Flyget gick igår kl 17.50 inte idag kl 17.50
Ingen idé att försöka med nån bortförklaring. Jag vill inte att det ska ta slut, vill väl helt enkelt vara kvar här. B)
Så nu sitter jag på hotellrummet och ska snart ut och äta "den sista måltiden" då min dotter kommer tillbaka från sin shoppingrunda. Hennes flyg går tidigt på morgonen och mitt på eftermiddagen.
Låten ja, tror inte jag ska bryta av med andra ackord i refrängen men får se vad som händer. Från början lät inte refrängen så här utan lite annorlunda. Kanske kan man plocka in originalrefräng-idén på något sätt... Men en tanke är att den ska sjungas en gång i början och sen repeteras en gång och senare många gånger. Kanske är det där på slutet den kommer sjungas på portugisiska...
Reggae är en variant som jag tror kan vara bra men kanske latinoinfluerad istället? Vet inte än.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida