Forum > Demolåtar

MaxB - You're never alone

<< < (7/7)

tigersoul:
Härligt, vilken glädje o känsla!

backar tillbaka bandet på trådar jag missat här när jag haft lite annat ett par dagar. Det här var ett trevligt inslag :P Bygg vidare!!

MaxB:
Tack för glada tillrop och kommentarer. Ibland kan jag sakna tiden och möjligheten att hålla på med musik mycket mera än vad som är möjligt idag. Har testat att lägga på lite trummor, i avvaktan på annat. Använder swingtrumkomp från Groove Agent version 1. Trummorna ska låta som 50-talstrummor så kicken till exempel hörs inte så tydligt. Jag vill få den här låten att låta som sånt här äldre gung och hoppas det går att få fram med kommande instrument, piano bland annat.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_YoureNeverAlone_124bpm_20130205.mp3[/mp3]

Jocke:
Dobidobido!  B) Underbart! :)

Det blir bara roligare och roligare... på ett positivt sätt!^^ Men, jag gillar verkligen inte inte cymbalen... Tycker "det" stannar upp lite för mycket på sticket och blir liksom för mycket avbrott - det har ju varit gott flow en bra stund när det kommer första gången och vips var det där igen... ;-) Tycker att rundorna med walking bass (refräng?) borde hänga ihop så det inte blir paus emellan men det där är smågrejer som jag säkert inte kommer att tänka på när du pysslat lite till! Ser fram emot nästa episod! :)

equality:
Jättebra Max! Wow. Sköna körer vid tonartshöjningen. Härligt!  Kanske låta elbasen komma in walking lite senare och innan dess stompig bastuba.

MaxB:

--- Citat från: Jocke skrivet 05.02.2013, 23:24:28 ---Dobidobido!  B) Underbart! :)

Det blir bara roligare och roligare... på ett positivt sätt!^^ Men, jag gillar verkligen inte inte cymbalen... Tycker "det" stannar upp lite för mycket på sticket och blir liksom för mycket avbrott - det har ju varit gott flow en bra stund när det kommer första gången och vips var det där igen... ;-) Tycker att rundorna med walking bass (refräng?) borde hänga ihop så det inte blir paus emellan men det där är smågrejer som jag säkert inte kommer att tänka på när du pysslat lite till! Ser fram emot nästa episod! :)

--- Slut citat ---

Håller med om cymbalen. Har ersatt den (samma fil samma länk) med en neutralare cymbal (äldre?) och tagit bort näst första slaget och sänkt volymen på dessa cymbalslag. Kanske är det bättre men kanske inte bra? Uppskattar feedback på ändringen, om du tror det är nog eller om det behövs annat. Det där med stannar upp förstår jag nu också. Ska nog med ändring i basspelet och komplettering med nån gitarr och förhoppningsvis riktigt spelat piano, minska/undanröja stoppen.

--- Citat från: equality skrivet 05.02.2013, 23:55:24 ---Jättebra Max! Wow. Sköna körer vid tonartshöjningen. Härligt!  Kanske låta elbasen komma in walking lite senare och innan dess stompig bastuba.

--- Slut citat ---

Bastuba var en bra idé. Vet inte om jag hittar nån i ljudbankarna här hemma som fungerar tillräckligt bra men det är värt att prova. Tack för idén!

En hemlis:
Två influenser har upptäckts:
1) I den första versionen jag gjorde hörde jag tydliga likheter med
    "It Never Rains In Southern Califonia" (Albert Hammond 1972)
2) Då jag kompletterat med baskören och basgitarren dyker den här upp
    - jag har påverkats av basgången.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion