Forum > Färdiga produktioner

Asti - My poor old heart (klar)

<< < (8/14) > >>

Harmonica mike:
Mix 3 då

Jag tycker fortfarande att sången ligger lite högt i ljudbilden och jag menar/menade hela sångpaketet.Trummorna funkar fint.Jag gillar ez:s vintage,använder dom för det mesta själv,men har börjat snegla på "Americana"..Och Addictive drums - känner mig nästan som en överlöpare  :D
Det går att ratta mer på essen,enligt olika recept.De gånger jag använder en deesser så ligger den alltid före reverb/delay basic knowledge,det följer med en massa strul om den ligger "fel" i kedjan.

Mike

Dividend:
Har inget vettigt att tillföra diskussionen ovan.

Men tycker det låter Beatles som spelar country :)

Tummen upp!

Asti:
equality - Nu var det ju 1971 jag försökte efterlikna.... :rolleyes:
              Jasså, tvåan var bättre!  :) Har svårt själv att höra läspandet...
              Ska kolla det där med disten! Jag ska försöka fixa till slutet också!
HMike - Förstår inte att du tycker leadsången fortfarande är för hög. Kören är jag
           däremot mer fundersam över...men det är ju lite av en smaksak hur högt man vill att
           stämsången ska slå igenom. Får titta över essen igen!
           Har också funderat lite på Addictive Drums! Den går att komma över rätt billigt nu såg jag.
Dividend - "Beatles som spelar country"  :) Kul att det gick hem ändå!

Tack för era återkommande, insiktsfulla kommentarer! Önskar bara att jag förstod hur jag ska omsätta dom praktiskt!  :)
/Asti

Jocke:
Fantastisk låt! :)

Hade jag inte hört dina tidigare versioner hade jag nog inte reagerat men jag tycker det var bättre lyster och separation på sången tidigare - nu liksom flyter det ihop lite... Men det är en marginell sak... :)

Asti:

--- Citat från: Jocke skrivet 22.01.2013, 16:53:49 ---Fantastisk låt! :)

Hade jag inte hört dina tidigare versioner hade jag nog inte reagerat men jag tycker det var bättre lyster och separation på sången tidigare - nu liksom flyter det ihop lite... Men det är en marginell sak... :)

--- Slut citat ---

Nej!! Tycker du också en tidigare version var bättre?  :wacko:
Eq tyckte likadant....
Har lyssnat på dom fyra olka versionerna och tycker inte själv att skillnaderna är så stora, förutom
första versionen som hade ett "tokigt" rumsljud på lead-sången.
Men får vara nöjd med att du gillar låten!  :)
Tack för feedback!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion