Kontrollrummet

EBJ (Eddi, Bjurte & Jocke) - Rising

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Vi börjar året starkt och kommer säkert snart att spela ännu högre!  B)

LÅTNAMN: Rising (again) typ...
ARTIST: EBJ (Boyband)  :rolleyes:
GENRE: Rock eller nått.
KOMPOSITÖRER: Jocke (BT), Eddi (Lead), Bjurte (Solo)
TEXT: Eddi och Ted Aristo
PROD: Jocke
LÅTLÄNGD: 5:17
INSPELNINGSÅR: 2008-2013
FORMAT: mp3


« Senast ändrad: 09.02.2013, 20:35:41 by Jocke »
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Läckert boys. Upplever att trummorna skulle placeras lite längre bak i ljudbilden. De ligger i ett torrt rum då gitarrer är lite blötare. Läckra slingor på gitarrerna och sångröst är guld. Både att rösten är stark och att den känns mästerligt eq:ad.

Jag personligen önskar lite fills på gitarr på lämpliga ställen där sången pågår. Gott godis/boys!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det blev ju kanon det här! Eddies sång sitter perfekt och håller med MaxB helt ang sångljudet!
Läckra gitarrer och tung bas. Mixen tycker jag också är riktigt bra!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Låter kanon med mixen nu - möjligen har MaxB en poäng vad gäller trummorna men nja dom låter bra i mina öron i alla fall. Tung o skön låt detta och Bjurtes solo lyfter fram det där lilla extra. Kul att sången verkar gå hem - tack Jocke för att jag fick vara med på ett hörn :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Läckert boys. Upplever att trummorna skulle placeras lite längre bak i ljudbilden. De ligger i ett torrt rum då gitarrer är lite blötare. Läckra slingor på gitarrerna och sångröst är guld. Både att rösten är stark och att den känns mästerligt eq:ad.

Jag personligen önskar lite fills på gitarr på lämpliga ställen där sången pågår. Gott godis/boys!

Tack Max! :) Jag ville ju ha trummorna betydligt längre fram men har fått ge med mig redan... Kanske skapar det lite utrymme för gitarrfills att de redan flyttats bak... Kommenterar sången nedan. Tack för tips. :)

Det blev ju kanon det här! Eddies sång sitter perfekt och håller med MaxB helt ang sångljudet!
Läckra gitarrer och tung bas. Mixen tycker jag också är riktigt bra!
/Asti

Tack Asti! Den där Eddi har ju en pipa som borde få Joe Cocker att bli avundsjuk... ;-)

Låter kanon med mixen nu - möjligen har MaxB en poäng vad gäller trummorna men nja dom låter bra i mina öron i alla fall. Tung o skön låt detta och Bjurtes solo lyfter fram det där lilla extra. Kul att sången verkar gå hem - tack Jocke för att jag fick vara med på ett hörn :D

Ja, det otroligt utvecklande att samarbeta - särskilt med så kompetenta och kreativa människor som er! :) För min del måste jag nog låta den här få vila lite om inte öronen ska vissna...  :wacko: Det betyder mycket att ha "friska öron" att bolla med och få respons och synpunkter. :) Vi kanske vill göra några smärre justeringar efter hand men formatet känns som bra med gemensamma krafter! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra och kul! Eddi röst är verkligen en killer. Snyggt riff också. Låter som kompguraorna hamnar i mono under sången, panoreringen försvinner där.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Bra och kul! Eddi röst är verkligen en killer. Snyggt riff också. Låter som kompguraorna hamnar i mono under sången, panoreringen försvinner där.

Tack Eq!
Visst är han bra! :) Ja, det kan nog finnas lite variation... svårt när ena kompet består av 6 spår och det andra av 2... det borde nog justeras lite... lägger det till listan - tack för att du är uppmärksam. :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Fy fasen så skönt grabbar...en gammal jazzgubbe som tänder på rock, ja visst "jag reser mig igen", eller nåt? Allt är bara så bra: komp, solo, trummor, mix och Eddi på sång. Kanon!  :D :D :D Ett "garv" för varje gubbe (EBJ -en helt ny konstellation är född på det nya året)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Ett ögonblick...


MMMMMMMMMmmmmm!! Fy fan vad bra lagda vocals, kan man få receptet eller? ;) Eddi, klockrent!! o i övrigt då när man lugnat sig lite från den biten... Kanon, skönt klassiskt sound, det är något med det som inte känns helt ihopkockat o lite obalanserat i någon aspekt jag inte riktigt kan sätta fingret på, men det förstärks i lurar. Gillar det dock så mkt ändå så jag kan inte ens andas klagomål :P

Bästa jag hört från dig Eddi hands down :P Tummen upp till alla medverkande!

EDIT: Upp med den på soundcloud el likn så man kan länka ;)
« Senast ändrad: 17.01.2013, 23:01:42 by tigersoul »
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Fy fasen så skönt grabbar...en gammal jazzgubbe som tänder på rock, ja visst "jag reser mig igen", eller nåt? Allt är bara så bra: komp, solo, trummor, mix och Eddi på sång. Kanon!  :D :D :D Ett "garv" för varje gubbe (EBJ -en helt ny konstellation är född på det nya året)

Tack Roffe! :(  Efter sådana lovord får vi väl korka upp... en pilsner, kanske?  :lol:


Ett ögonblick...


MMMMMMMMMmmmmm!! Fy fan vad bra lagda vocals, kan man få receptet eller? ;) Eddi, klockrent!! o i övrigt då när man lugnat sig lite från den biten... Kanon, skönt klassiskt sound, det är något med det som inte känns helt ihopkockat o lite obalanserat i någon aspekt jag inte riktigt kan sätta fingret på, men det förstärks i lurar. Gillar det dock så mkt ändå så jag kan inte ens andas klagomål :P

Bästa jag hört från dig Eddi hands down :P Tummen upp till alla medverkande!

EDIT: Upp med den på soundcloud el likn så man kan länka ;)

Gissa om jag blev lång i ansiktet när jag öppnade sångspåren - otroligt säkert! :)

Kocken hade kanske smuttat på matlagningsvinet?  :wacko:  :o
Du läste och skrev ju i den andra tråden och vet att jag hade ett 50-tal "våta" gitarr-spår att pyssla ihop... Själv är jag otroligt nöjd med att det har blivit så bra som det är (så Eddi slipper skämmas...  :rolleyes: ) Försök komma på vad det är som gnager så lägger vi det till listan på vad som ska göras! Kul att du gillar - tack! :)

https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tycker du ska korka upp tre  :D  :D :D(med jämna mellanrum) en för varje gubbe (EBJ)  :o :o :o
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
EDIT: Upp med den på soundcloud el likn så man kan länka ;)

Ska försöka igen - bredbandet på landet är så långsamt att det blir timeout någonstans längs vägen och allt bara stannar... !  ;)

Tycker du ska korka upp tre  :D  :D :D(med jämna mellanrum) en för varje gubbe (EBJ)  :o :o :o
/Roffe H

Tror som sagt att "backöl" passar bra till detta... Det händer väl nästan aldrig att man dricker EN öl...?  :rolleyes:


Vill också passa på att ge Bjurte cred för det fina solot! Pilsner till dig med...  ;)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Här inmundigas en stycken Tingsryd 3,5 kvällen och låten till ära.

Stort tack till de som i positiva ordalag kommenterat min röst (MaxB, Asti, equality, Roffe H samt tigersoul) som självklart hade effekter för att gå fram så som den gör: en SM58 en PRE-73 MKII på full patte och en del rödvin från en sån där rund burk för 219:- kan rekommenderas innan och under sjungning. Jag tror sedan att Jocke bara har reverbat lite.

Jocke har trassel att få upp låten i KR-spelaren och kanske beror det på att låtnamnet innehåller spacebars, jag har tagit bort dom och försöker ladda upp den nedan (så får jag den på min hemsida också)

Bytte till en mastrad version av den nya mixen från Jocke (endast avhörd i hörlurar än så länge)
Edit: Tog bort den gamla mastrade och slängde in nuvarande Jocke-Master som jag tycker är bättre dessutom har ju en orgel tillkommit. Dock försvann min stämsång på slutet men det lär väl komma en ny vad det lider.... Jag lyssnade på Euqualitys master också och fann att den intstrumentalt var bra men att min röst lät lite apa eller ja nästan orangutang. :wacko:
« Senast ändrad: 21.01.2013, 01:32:07 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Jag ska försöka suga på det imorgon med dagsfärska öron o köra den på monitorerna istället :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jag ska försöka suga på det imorgon med dagsfärska öron o köra den på monitorerna istället :P

Det är toppen! :) Då har jag tre grejer att kika på innan jag gör mastern...
1. Trummorna längre bak. Måste erkänna att kolaboratörerna haft rätt trots att jag ville ha dem precis bakom sångaren... men det vet han nog bäst!  :rolleyes:  B)
2. Bredden på gitarrerna. Tycker riffet är ännu bredare än kompet (utan sång) medan det är smalare där Eddi sjunger... synpunkter på vad som skulle vara bäst?
3. Tigerns ännu ospecificerade synpunkt.

Här inmundigas en stycken Tingsryd 3,5 kvällen och låten till ära.

Gott - kör förbi där rätt ofta men ingen har ännu stannat mig och bjudit på pilsner...  :rolleyes:

Stort tack till de som i positiva ordalag kommenterat min röst (MaxB, Asti, equality, Roffe H samt tigersoul) som självklart hade effekter för att gå fram så som den gör: en SM58 en PRE-73 MKII på full patte och en del rödvin från en sån där rund burk för 219:- kan rekommenderas innan och under sjungning.

Ja, du har gjort ett kanonjobb med leaden här Eddi! :) SM58 är väl en Live-mick och PRE-73 skulle jag gärna vilja höra mer om men det kan vi ta i en annan tråd!^^

Om du presterar så här fantastiskt med rödvin på burk undrar jag vad som händer om du provar den här?  :rolleyes:  :P



Jag tror sedan att Jocke bara har reverbat lite.

Hmmm... No comment!  B)



Jocke har trassel att få upp låten i KR-spelaren och kanske beror det på att låtnamnet innehåller spacebars, jag har tagit bort dom och försöker ladda upp den nedan (så får jag den på min hemsida också)

Jag har provat att byta namn men det funkar inte vare sig här eller på SC ändå... Trodde att problemen med mellanslag försvann när vi fick 16-bitars OS (eg Win-95) men kan inte säga om det verkligen spelar roll för det funkar ändå inte... Tror mer att det är det långsamma bredbandet här på landsbygden som leder till att det gör timeout någonstans längs vägen... :(

Nåja - uppdaterade 1:a posten med din uppladdning/länk, Eddi. :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jahapp!!
Det är så här den blev!!
Stämmer in i lovsången om sången :huh:
Har nog aldrig hört Eddi sjunga så bra,vi får hälla i han lite mer vin när det är dags för sång nästa gång.....
Gillar låten och stilen.
Men du va låg den är(i jämmförelse med andra låtar här på KR?) man får höjja lyssningen både ett och två snäpp..
Alltid kul att göra saker tillsammans med andra..
Se så glada vi blev!!

                      DOM TRE MUS(I)KETÖRERNA
                 
« Senast ändrad: 18.01.2013, 12:00:24 by bjurte »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jahapp!!
Det är så här den blev!!

Jupp! :) Kollar du inte dina meddelanden?  ;)

Stämmer in i lovsången om sången :huh:
Har nog aldrig hört Eddi sjunga så bra,vi får hälla i han lite mer vin när det är dags för sång nästa gång.....
Gillar låten och stilen.
Men du va låg den är(i jämmförelse med andra låtar här på KR?) man får höjja lyssningen både ett och två snäpp..
Alltid kul att göra saker tillsammans med andra..
Se så glada vi blev!!

                      DOM TRE MUS(I)KETÖRERNA
                 

Det hörs på ditt solo att du gillar det - jag gillar solot! :)

Jag har nog en tendens att "ligga lågt"...  ;)  Topparna är inte låga, tror mastern låg någon knapp dB under nollan. Men mina "gamla gitarrer" var tagna våta, ditt solo var också bearbetat och Eddis sång var rätt "tjock" redan från början...hans egna ord: "SM58 en PRE-73 MKII på full patte".  :blink:  ;)  Tyckte jag rattade kompressorerna försiktigt men fick ändå synpunkter om för mycket kompression i den andra tråden. Det är väl att det finns effekt att skruva upp med...  B)

Har försökt vara rädd om topparna.  ;) Tycker att det finns ett samband mellan ljudkvalitet och kompression och att det låter sämre ju större kompression man lägger... Har nog fått en släng av audiofili...  :P  :rolleyes: Ska sen försöka mastra genom att lägga kompression från botten så jag inte rör topparna så får vi se hur det går...

Ja, det är kul att göra saker tillsammans. :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jahapp!!
Det är så här den blev!!

Jupp! :) Kollar du inte dina meddelanden?  ;)

Stämmer in i lovsången om sången :huh:
Har nog aldrig hört Eddi sjunga så bra,vi får hälla i han lite mer vin när det är dags för sång nästa gång.....
Gillar låten och stilen.
Men du va låg den är(i jämmförelse med andra låtar här på KR?) man får höjja lyssningen både ett och två snäpp..
Alltid kul att göra saker tillsammans med andra..
Se så glada vi blev!!

                      DOM TRE MUS(I)KETÖRERNA
                 

Det hörs på ditt solo att du gillar det - jag gillar solot! :)

Jag har nog en tendens att "ligga lågt"...  ;)  Topparna är inte låga, tror mastern låg någon knapp dB under nollan. Men mina "gamla gitarrer" var tagna våta, ditt solo var också bearbetat och Eddis sång var rätt "tjock" redan från början...hans egna ord: "SM58 en PRE-73 MKII på full patte".  :blink:  ;)  Tyckte jag rattade kompressorerna försiktigt men fick ändå synpunkter om för mycket kompression i den andra tråden. Det är väl att det finns effekt att skruva upp med...  B)

Har försökt vara rädd om topparna.  ;) Tycker att det finns ett samband mellan ljudkvalitet och kompression och att det låter sämre ju större kompression man lägger... Har nog fått en släng av audiofili...  :P  :rolleyes: Ska sen försöka mastra genom att lägga kompression från botten så jag inte rör topparna så får vi se hur det går...

Ja, det är kul att göra saker tillsammans. :)
Jorå!!
Jag har läst mina Meddelanden,det är bara så att jag jobbat kvällsskift hela veckan och stupat isäng när jag kommit hem,har inte kunna lyssna på låten. ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ouuuiiii....it´s alive...THE ROCK :P :D

Grymt bra det här kollaboratörer!
Arret, gitarrer (Bjurte! :rolleyes:), bas, trummor & mix och tokbra sång här Eddi, vad var det för vin i den där runda burken? ;) ^_^ Skämt åsido, har aldrig hört dej sjunga så stabilt och med ett sånt ut/tryck, wow!

Bästa rocklåten på länge, bara att gratta er alla tre!

Jocke, det är väl din grund här, den är kanonsnygg, som ni byggt vidare på här?

Lyssnar vidare, den här kommer gå varm framöver. :D

/Marre Marruschkka
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

Jorå!!
Jag har läst mina Meddelanden,det är bara så att jag jobbat kvällsskift hela veckan och stupat isäng när jag kommit hem,har inte kunna lyssna på låten. ;)

Tycker du jobbar mycket... antar att du har många gitarrer...  :lol: Tycker vi försökt hålla dig uppdaterad men dina arbetstider har vi svårt att rå på... tänk så många goa låtar det kunde blivit då...  :rolleyes:  B)


Ouuuiiii....it´s alive...THE ROCK :P :D

Grymt bra det här kollaboratörer!
Arret, gitarrer (Bjurte! :rolleyes:), bas, trummor & mix och tokbra sång här Eddi, vad var det för vin i den där runda burken? ;) ^_^ Skämt åsido, har aldrig hört dej sjunga så stabilt och med ett sånt ut/tryck, wow!

Bästa rocklåten på länge, bara att gratta er alla tre!

Jocke, det är väl din grund här, den är kanonsnygg, som ni byggt vidare på här?

Lyssnar vidare, den här kommer gå varm framöver. :D

/Marre Marruschkka

Tack snälla Marre!  :)
Ja, jag skulle också vilja gå över till Eddis sort...  :P Visst är det det gamla riffet vi diskuterade i en annan tråd. Tror jag lämnar funken ett tag nu...  B)  Eddi fick en "uppenbarelse" och arrade upp den och sjöng in på kort tid! :)

Tycker det är ett otroligt tryck på både demolåtar och samarbeten nu - jättekul! Verkar som att KR uppnått "den kritiska massan" där saker börjar hända nästan av sig själva - underbart! :) Massa bra låtar!  :wub: Måste försöka hinna med att lyssna på festivalen också... Får snart anställa någon...  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låter som Lemmy på svenska 3.5or :) Riktigt övertygande..


Låter som en typisk Motörhead-låt efter den punkiga perioden. Alltså något av de 2-3 bra spåren på någon av skivorna :)

Typ:



Vet inte vad jag ska klaga på och låten är ju färdig, så säger bara:
"Bra jobbat!"
och tänker:
"The only card you'll see,
ya know it's gonna be.
The ace of spades
The ace of spaaaades!"
Och bangar med huvudet för jag hör inte texten :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ouuuiiii....it´s alive...THE ROCK :P :D

Grymt bra det här kollaboratörer!
Arret, gitarrer (Bjurte! :rolleyes:), bas, trummor & mix och tokbra sång här Eddi, vad var det för vin i den där runda burken? ;) ^_^ Skämt åsido, har aldrig hört dej sjunga så stabilt och med ett sånt ut/tryck, wow!

Bästa rocklåten på länge, bara att gratta er alla tre!

Jocke, det är väl din grund här, den är kanonsnygg, som ni byggt vidare på här?

Lyssnar vidare, den här kommer gå varm framöver. :D

/Marre Marruschkka
Allegro Sangiovese Primitive Italienskt rödvin med krut :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Låter som Lemmy på svenska 3.5or :) Riktigt övertygande..

Låter som en typisk Motörhead-låt efter den punkiga perioden. Alltså något av de 2-3 bra spåren på någon av skivorna :)
---
Vet inte vad jag ska klaga på och låten är ju färdig, så säger bara:
"Bra jobbat!"
och tänker:
"The only card you'll see,
ya know it's gonna be.
The ace of spades
The ace of spaaaades!"
Och bangar med huvudet för jag hör inte texten :)

Tack Div! :) "Motorskallen" var en lite oväntad jämförelse. Har inte lyssnat mycket på dem men förstår parallellerna när jag hör på klippet.


Allegro Sangiovese Primitive Italienskt rödvin med krut :D

Primitive? Då har vi nog skapat en ny gengre - Grottrock...  :P

Vi får väl ta en bild på den där så inte någon kommer hem med fel och får ett helt annat resultat...  :rolleyes:

https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Fick äntligen kontakt med Soundcloud och kunde ladda upp en ny version. Har egentligen bara justerat bredden på gitarrerna och lagt lite mer "rum" på trummorna.

https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Är det bara min macbook eller är det extremt låg volym? på soundcloud klippet dvs
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Är det bara min macbook eller är det extremt låg volym? på soundcloud klippet dvs

Nä, det är lite allmänt lågt för att överdriven kompression låter så illa... kommer att bli en mastring för lite mer "blod" när jag fått godkänt av de andra kollaboratörerna. Du har väl koll på volymkontrollen i SC-playern? Vad sägs om en större förstärkare? ;-)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Är det bara min macbook eller är det extremt låg volym? på soundcloud klippet dvs

Nä, det är lite allmänt lågt för att överdriven kompression låter så illa... kommer att bli en mastring för lite mer "blod" när jag fått godkänt av de andra kollaboratörerna. Du har väl koll på volymkontrollen i SC-playern? Vad sägs om en större förstärkare? ;-)

Haha ja jag är ju vid macbooken så jag kan inte råda över watten :P men det jag menar är att det låter som att du lagt själva outputten på -10db eller något, även om den är olimiterad borde den inte vara så här låg den är mkt lägre än den vanliga länken här ovan, jag menar mediaspelaren med länk dvs.
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Är det bara min macbook eller är det extremt låg volym? på soundcloud klippet dvs

Nä, det är lite allmänt lågt för att överdriven kompression låter så illa... kommer att bli en mastring för lite mer "blod" när jag fått godkänt av de andra kollaboratörerna. Du har väl koll på volymkontrollen i SC-playern? Vad sägs om en större förstärkare? ;-)

Haha ja jag är ju vid macbooken så jag kan inte råda över watten :P men det jag menar är att det låter som att du lagt själva outputten på -10db eller något, även om den är olimiterad borde den inte vara så här låg den är mkt lägre än den vanliga länken här ovan, jag menar mediaspelaren med länk dvs.

Menar du på allvar att det är för få watt i en Macbook?  B) Skämt åsido - output på mastern ligger på -0,2dB i topparna. RMS-en ska jag fixa på mastern sedan. De låter lika högt för mig... har du sett den lilla högtalaren uppe till höger på SC-playern?
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Underligt jag ska kika på den men den ska inte vara problemet spelade något annat precis innan men ska kika på det!

Mkt underligt, verkar som det hade blivit något konstigt med just det klippet, en omstart av webläsaren så löste det sig. Nu är det normalt, inte högt, men normalt ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Underligt jag ska kika på den men den ska inte vara problemet spelade något annat precis innan men ska kika på det!

Mkt underligt, verkar som det hade blivit något konstigt med just det klippet, en omstart av webläsaren så löste det sig. Nu är det normalt, inte högt, men normalt ;)

Konstigt... jag vill ju inte vara normal...  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Underligt jag ska kika på den men den ska inte vara problemet spelade något annat precis innan men ska kika på det!

Mkt underligt, verkar som det hade blivit något konstigt med just det klippet, en omstart av webläsaren så löste det sig. Nu är det normalt, inte högt, men normalt ;)

Konstigt... jag vill ju inte vara normal...  :lol:

Du får väl skruva till något galet hehe
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hjälp oss - lyssna på KR-spelaren på första sidan i mitt inlägg som nu innehåller en version på Jockes senaste mix som också är försöksmastrad av undertecknad i hörlurar - funkar det eller stinker det?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Hjälp oss - lyssna på KR-spelaren på första sidan i mitt inlägg som nu innehåller en version på Jockes senaste mix som också är försöksmastrad av undertecknad i hörlurar - funkar det eller stinker det?

Bra bredd i gurorna utom efter ett par minuter när vänsterguran kröp in mot mitten. Trummorna fortfarande för torra om arenaljudet gäller. Basljudet är väl en smaksak, kanske inte skall låta sådär tjock eller distas något? Jag skulle definitivt höja RMS:en på en sån här låt.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag skulle definitivt höja RMS:en på en sån här låt.

Testade att styra ut den ytterligare från din mp3-fil. Jag tycker inte den distar och det går säkert att klämma ut fler dB.n men jag är inte med i loudnesskriget.  :ph34r:

https://www.box.com/s/xnx5qsi9t9d1t1oyct31
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Ska lyssna när jag vevat i gång generatorn här...  ;)
https://soundcloud.com/jockepocke-1