Forum > Färdiga produktioner
EBJ (Eddi, Bjurte & Jocke) - Rising
Eddi:
Så nu väntar vi bara på sågning från H-Mikes nya rigg :lol:
Harmonica mike:
--- Citat från: Eddi skrivet 21.01.2013, 01:40:48 ---Så nu väntar vi bara på sågning från H-Mikes nya rigg :lol:
--- Slut citat ---
:) Ja det kan vi ordna,men vilken verre gäller..? Sista verren måste alltid ligga på första sidan för undvikande av missförstånd,och jag har inte tid att kolla igenom rubbet nu.
Ge mig en hint så skall jag såga.
Mike
Rattlesnake:
--- Citat från: Jocke skrivet 20.01.2013, 23:58:01 ---Nu ska vi se... Lyssnar vi på samma version? Tog bort SC-spåret från första posten för att det inte ska bli förvirrat...^^
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 20.01.2013, 22:43:53 ---Tycker också att trummorna, och då speciellt virvel, ligger i mitten. För att flytta dem lite bakåt, där jag tycker de hör hemma, skulle jag ha minskat bredden något, och lagt ett kort rumsreverb att blanda med det lite längre.
--- Slut citat ---
Som sagt var lyssnar vi på samma version? Har tagit bort SC-länken nu för att det inte ska bli rörigare i diskussionen... Kan hålla med om att trumprogrammeringen inte låter så kreativ när de upprepas gång efter annan... Det är alltså massor av reverb...^^
Att det låter omastrat beror på att det var just så... Lyssna på den aktuella länken snälla - vi jobbar på och har lämnat det gamla... :)
Tack för alla konstruktiva förslag! :)
--- Slut citat ---
Jag lyssnade på den i trådhuvudet, Soundcloud var det nog, och jämförde med Equalitys som jag tyckte lät bättre. Ska lyssna på den nya vid tillfälle.
Ser att jag hade fått hjärnsläpp när jag skrev, menade naturligtvis att trummorna låg för långt fram... :)
Eddi:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.01.2013, 15:11:16 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 21.01.2013, 01:40:48 ---Så nu väntar vi bara på sågning från H-Mikes nya rigg :lol:
--- Slut citat ---
:) Ja det kan vi ordna,men vilken verre gäller..? Sista verren måste alltid ligga på första sidan för undvikande av missförstånd,och jag har inte tid att kolla igenom rubbet nu.
Ge mig en hint så skall jag såga.
Mike
--- Slut citat ---
Jo men det är första sidan som gäller - sedan ligger en mastring av EQ på sidan 3 eller så.
Harmonica mike:
Jag kör lite ryggdunk på Eddi först,din bästa sång insats någonsin :)
Lite bastung mix,gurorna har svårt att hänga med då basen dominerar.Man kan ju nästan tro att det är basisten som har mixat :D Jag hade sänkt basen till förmån för allt det andra i låten.
Kanske skurit lite lite runt 0-150hz på basspåret istället - nånting hade jag gjort i alla fall.Sedan så hade jag lyssnat på mixen och kanske höjt gitarrerna,ex.. vis solo gurkan och lite mer komp ös typ..Men vi snackar små höjningar.Basen tar mycke energi ur denna mix och en sänkning/eq:ning släpper ju "fångarne" loss så det blir svårare att säga vad man skall göra förrens det är gjort.
Mina tre cent,take it or leave it.Det funkar så här också,men kommer det upp på radion i detta skick så byter jag kanal :P :D
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida