Forum > Färdiga produktioner

EBJ (Eddi, Bjurte & Jocke) - Rising

<< < (9/22) > >>

Jocke:

--- Citat från: Dividend skrivet 20.01.2013, 20:12:42 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 19.01.2013, 12:05:13 ---
Tack Div! :) "Motorskallen" var en lite oväntad jämförelse. Har inte lyssnat mycket på dem men förstår parallellerna när jag hör på klippet.

--- Slut citat ---

Men jocke lelle   :rolleyes: Lemmy är alltså sångaren i Motörhead, som andra i tråden och i andra trådar jämför Eddi med :)

--- Slut citat ---

Jag är tydligen dåligt uppmärksam men kunde ge mig fasen på att Lemmy inte kom på det där själv!

spacetrucker:
Jooo, not bad at all. Trummorna är väl lite... hur skall jag säga... tänkte först skriva att dom är tama men det kan ju missförstås. Dom kan ju likväl vara Ludvig eller Pearl  :unsure: . Nå, anyway, dom kunde ses över. Å så hade jag nog önskt lite mer fläsk på sången. Alltså mixmässigt, själva sånginsatsen är ju riktigt OK.

Space

Rattlesnake:
Tycker också att trummorna, och då speciellt virvel, ligger i mitten. För att flytta dem lite bakåt, där jag tycker de hör hemma, skulle jag ha minskat bredden något, och lagt ett kort rumsreverb att blanda med det lite längre. Reagerade också på att låten kändes låg och omastrad, men Equalitys mastring tycker jag låter precis så som det ska vara. Det är inte bara kompressor där, misstänker jag, utan även något som gör att frekvenskurvan upplevs fetare.

Gillar Eddis sång, nästan så att man hade kunde ha haft varm rördist/gitarramp som gjort honom ännu mer lik ett bluesmunspel. I klangen alltså.  :P

Virvelspelet tycker jag är trist i sammanhanget, låter liksom enarmat, men det kanske också är för att man hör den så tydligt. Baskagge och bas tycker jag låter bra ihop, viktigt att det synkar, och det gör det. Gitarrerna kunde ha varit lite något högre.

Jocke:
Nu ska vi se... Lyssnar vi på samma version? Tog bort SC-spåret från första posten för att det inte ska bli förvirrat...^^

--- Citat från: spacetrucker skrivet 20.01.2013, 21:30:15 ---Jooo, not bad at all. Trummorna är väl lite... hur skall jag säga... tänkte först skriva att dom är tama men det kan ju missförstås. Dom kan ju likväl vara Ludvig eller Pearl  :unsure: . Nå, anyway, dom kunde ses över. Å så hade jag nog önskt lite mer fläsk på sången. Alltså mixmässigt, själva sånginsatsen är ju riktigt OK.

Space

--- Slut citat ---

Nice att du gillar! :) Ja, trummorna kunde kanske varit Remo?  :P  Har sedan första demon flyttat bak trummor och fram gitarrer... Nu börjar det bli svårt att höra grundslagen för all reverb... ;-)

Det är inte lätt att vara alla till lags... ^^

Tyvärr har vi vissa tekniska begränsningar i några av spåren. Flera av dem är gamla och tagna "våta" - Det finns helt enkelt grejer som inte håller för att lägga längre fram... :(

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 20.01.2013, 22:43:53 ---Tycker också att trummorna, och då speciellt virvel, ligger i mitten. För att flytta dem lite bakåt, där jag tycker de hör hemma, skulle jag ha minskat bredden något, och lagt ett kort rumsreverb att blanda med det lite längre. Reagerade också på att låten kändes låg och omastrad, men Equalitys mastring tycker jag låter precis så som det ska vara. Det är inte bara kompressor där, misstänker jag, utan även något som gör att frekvenskurvan upplevs fetare.

Gillar Eddis sång, nästan så att man hade kunde ha haft varm rördist/gitarramp som gjort honom ännu mer lik ett bluesmunspel. I klangen alltså.  :P

Virvelspelet tycker jag är trist i sammanhanget, låter liksom enarmat, men det kanske också är för att man hör den så tydligt. Baskagge och bas tycker jag låter bra ihop, viktigt att det synkar, och det gör det. Gitarrerna kunde ha varit lite något högre.

--- Slut citat ---
Som sagt var lyssnar vi på samma version? Har tagit bort SC-länken nu för att det inte ska bli rörigare i diskussionen... Kan hålla med om att trumprogrammeringen inte låter så kreativ när de upprepas gång efter annan... Det är alltså massor av reverb...^^

Att det låter omastrat beror på att det var just så... Lyssna på den aktuella länken snälla - vi jobbar på och har lämnat det gamla... :)

Tack för alla konstruktiva förslag! :)

Jocke:

--- Citat från: equality skrivet 20.01.2013, 02:18:04 ---
--- Citat från: equality skrivet 20.01.2013, 01:54:04 ---Jag skulle definitivt höja RMS:en på en sån här låt.

--- Slut citat ---

Testade att styra ut den ytterligare från din mp3-fil. Jag tycker inte den distar och det går säkert att klämma ut fler dB.n men jag är inte med i loudnesskriget.  :ph34r:

https://www.box.com/s/xnx5qsi9t9d1t1oyct31

--- Slut citat ---

Har inte sett din länk här... det låter bra! :) Lite Eq  :P så blir det utmärkt! :) Börjar väl luta åt att det blir en del förändringar och finputs om vi orkar... I så fall skulle jag vilja göra riktiga submixar och inte bara grupper...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion