Jag lyssnade på den i trådhuvudet, Soundcloud var det nog, och jämförde med Equalitys som jag tyckte lät bättre. Ska lyssna på den nya vid tillfälle.
Ser att jag hade fått hjärnsläpp när jag skrev, menade naturligtvis att trummorna låg för långt fram... 
Det blev många kockar där ett tag... ;-)
Jag kör lite ryggdunk på Eddi först,din bästa sång insats någonsin 
Lite bastung mix,gurorna har svårt att hänga med då basen dominerar.Man kan ju nästan tro att det är basisten som har mixat
Jag hade sänkt basen till förmån för allt det andra i låten.
Kanske skurit lite lite runt 0-150hz på basspåret istället - nånting hade jag gjort i alla fall.Sedan så hade jag lyssnat på mixen och kanske höjt gitarrerna,ex.. vis solo gurkan och lite mer komp ös typ..Men vi snackar små höjningar.Basen tar mycke energi ur denna mix och en sänkning/eq:ning släpper ju "fångarne" loss så det blir svårare att säga vad man skall göra förrens det är gjort.
Mina tre cent,take it or leave it.Det funkar så här också,men kommer det upp på radion i detta skick så byter jag kanal

Mike
Jaså, du misstänker att det är basisten som mixat...?

Undrar om det inte finns en ledig tjänst för dig hos Norrlands kriminalpolis???

När jag började städa upp de här spåren hade jag själv egentligen ingen annan ambition eller känsla av vad det skulle kunna bli av det här. Eddi däremot gick igång på alla 8 cylindrarna och visste precis. Jag tycker att han är helt suverän här men jag är så frustrerad över att inte komma i mål... Har lagt så många timmar så den får vila lite nu... Zzzz...
Tack för sina sakliga förslag!

Nice! Denna har jag också missat. Äntligen lite schysst rock på KR, det behövs!
Bra komposition och en enastående sånginsats! Jag tycker att Eddi är som bäst då han klämmer i lite och då är det väldigt hög klass!
Kan hålla med HM ovan ang. basen. Det mullrar som fasen i mina monitorer. Kan räcka med att skära lite till i djupbasen eventuellt.
Sen låter trummorna lite tunna och passar sådär till den här tyngden. Måste även påpeka gitarrerna. Samtliga bra lirat men jag har svårt för då
det blir för mycket "hårdrocksgura" utan vill ha mera gitarrkaraktär. Visst kan det vara dist på men nu är det helt omöjligt att höra vilken typ av guror
som används. Kan vara så att det bara är jag som inte hör det dock... Dessutom är det en smaksak vad man föredrar.
Det är inte meningen att gnälla för detta ÄR bra! /Fuzz
Tack för tyck Fuzzen!

Har berättat om gitarrerna några gånger nu - de är tagna våta för en 4-5 år sedan och det är inte mycket att göra om man inte vill lira om dem... det skulle ju kunna vara en möjlighet. Och svaret är "JA" - Jag erkänner att jag var basist i många år... Kul att du gillar den!

Jag skulle inte vilja vara i Jockes kläder nu jag tror aldrig jag har hört så många förslag till förändringar på en låt nån gång men det är ju kul att den engagerar. Jocke har ju ändrat en hel del under resan och även varit inne på om det verkligen är rätt att köra loudnesskriget här ja ja som sagt mycket synpunkter att ta hänsyn till ännu har ingen krävt dubbelkaggar men det kommer väl 
Själv kan jag luta mig tillbaka och trivas med plus på sången 
Vilken storlek har du...?

Ja, det skitkul att det är en låt som gillas och engagerar - utan det hade vi inte fått så många förslag...^^ Jag blev nog lite tagen på sängen av vad du gjorde med de här riffen och harmonierna Eddi...

Hade, som jag nämnde ovan, inget klart fokus på vart vi var på väg och lyssnade på alla synpunkter och försökte justera i alla riktningar samtidigt... Det går klart inte att jobba så...

Någon tycker sången ligger för lågt och någon att den ligger för högt... Trummorna är antingen för basiga eller saknar de botten... Mycket handlar om personlig smak och vi har ju alla olika lyssning som spelar in...
Medan du välförtjänt lutar dig tillbaka ska jag låta låten vila lite så får vi ta ställning till alla förslag vi fått...

Ni andra får använda tonkontrollerna så länge...^^