Nä ambitionen skulle ju vara att kunna göra feta stråk och blåsarrangemang med gitarren, men det lilla jag har provat kändes svårt. Man bör nog som du säger ha en dedikerad gitarr som är ens "midigitarr".
Nackdelen med de där lastgitarrerna är väl att man fölorar så många nyanser av sitt eget spel. Samtidigt så har jag kollat en del klipp på tuben och det förefaller ju som att en Yourockgitarr faktiskt fungerar som hyfsad midicontroller.
JAg har ju min GM2 men som sagt den är monofonisk och kan nog mer ses som en leksak. Den kräver ju ingen mick så den är ju lätt att använda som bara USB-plugg.
Jag gjorde en symfoni till en kompis som fyllde jämt för en del år sedan och klickade in not för not, men det gör jag inte om. Det tog nästan ett halvår.
Det jag längtar efter är ju att kunna direkt transformera idén i huvudet till musik utan att behöva t e x lära mig att spela klaviatur som en expert. Gitarren är ju första valet att skriva musiken med eftersom den är det instrument jag spelar mest flytande på.
En kul sak som jag upptäckte när jag spelar på min Soonus audio-till-midi gizmo är att så fort jag väljer ett blåsinstrument så börjar jag ofrivilligt att spela jazzharmonier.