Kontrollrummet

Forumfestival 26 - Tretakt med ny partner - röstningstråd - Avslutad!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Kollade med Space, i hans Cubase går den ju rätt. :blink:

Kul att vara med :D

/Marre
Jag har själv gjort en 3/4 i 4/4 inställning. Det blir ju rätt var 4:e takt! Det var innan jag kom på hur man ställde om "meter"-inställningarna i min sequencer.
Spelar man 4/4 i 3/4 inställning, blir det rätt var 5:e takt.
Skulle vara kul att höra låten med metronomen påslagen i 3/4- eller 6/8-takt.  B)
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Har otroligt svårt att rangordna låtar... förutom "KR Greatest hits" har jag hållt mig borta från festivaler och omröstningar sedan 4:an eller 5:an. Tycker samtliga bidrag har kvaliteter jag kan uppskatta på olika vis. Så jag säger bara - Bra jobbat! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lite om låtarna då jag redan röstat -

Suomi pojkarna å Marre - "The thrill is gone" feeling i denna.Mollblues när den är som bäst.Bra mix och extra eloge till gitarrsolo,ljudbild och Marres sång.

Wernis med fru: Kul och glad låt med rolig naiv text.Men glädjen till musik kan man inte ta miste på så min två poängare går till er.Bra ljudbild och grymt lirat as usual.

Egget med sångfågel: Snyggt lirat och en bra låt.Sången bra,men fel tonart tycker jag.Ett tonsteg upp hade räddat snott wernis andra plats. Sedan så såg jag att ni fått alldeles för många fyror
 :P :)

##########################################################################################

Temat 6/8 var klockrent och kunde skönjas i alla bidrag tycker jag.Antar att antalet deltagare sjönk med det kvinnliga "medverkandet"..Inte å lätt att sy ihop det.Hade jag föreslagit det för min kvinna så hade hon nog gått i taket :) Fast jag har en sång glad liten tös som bonus barnbarn på fem år som jag nog hade kunnat övertyga - om min datarigg inte skurit ihop vid denna tidpunkt.

Nåväl,bra jobbat alla inklusive skallran för coolt tema.

Mike


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag har ju redan bestämt mig så det är lika bra att lägga rösterna:
4 poäng till Eggs och Rebecca - en drömsk låt.
2 poäng till Finland-Sverige-rocken där Kjelle gör ett grymt jobb vilket även ni övriga gör.
1 poäng till Wernis med fru - fast jag någonstans tycker att det här var ett av de roligaste inslagen någonsin men drömskt och rock får gå före vals-vals-vals-vals

Tror att det är en av de festivalerna som har hållit bäst kvalitet faktiskt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
...fast jag någonstans tycker att det här var ett av de roligaste inslagen någonsin...
Haha. Om inte ens det räcker så vete fåglarna hur man ska charma dig.  :lol:


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
jag har ju ett bidrag liggandes som skulle kvala att vara med.. fast jag antar att det får bli nästa tretakts festival
iaf..

1:an får 2
2:an får 4
3:an får 1 (men stil poäng för sitt utbildande tema & atrr)

snyggt jobbat alla! :)

tretakt är det bästa jag vet.. tunga långa ettor är beroende framkallande  :wub:

http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
3 bra bidrag även om några var lite bättre än andra.

4p till 1. Egghuvud featuring Rebecca Rörström - River
skön låt, bra sång

2p till 3. Wernborg med fru - en valsvariant
kul arr med många variationer och väl spelat

1p till 2. Spacetrucker med Marre samt Mahan, Steamman & Calle - Trying to forget your name
käbdes lite seg och tråkig även om det var välspelat






Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
...fast jag någonstans tycker att det här var ett av de roligaste inslagen någonsin...
Haha. Om inte ens det räcker så vete fåglarna hur man ska charma dig.  :lol:

Det är bara att göra en ny mix-challange med en ny låt med samma fina kvalitet som senast.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
jag har ju ett bidrag liggandes som skulle kvala att vara med.. fast jag antar att det får bli nästa tretakts festival
iaf..

1:an får 2
2:an får 4
3:an får 1 (men stil poäng för sitt utbildande tema & atrr)

snyggt jobbat alla! :)

tretakt är det bästa jag vet.. tunga långa ettor är beroende framkallande  :wub:

Tack till en som har koll :wub:

/Marre


https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Tack Larsson :rolleyes:

 
« Senast ändrad: 20.01.2013, 14:37:23 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Lite tramsigt att blanda pseudo-orkester med gitarr och synthljud, tycker jag :D .

Den hade jag ärligt förtjänat.  :D


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Riktigt svårt fördela poäng här med så pass bra bidrag. Skulle helst ge alla full pott, men efter lång beslutsångest får jag följande:
4p till låt 3. Originellt och kul.
2p till låt 1. Riktig höjdare med harmonierna och melodin. Skulle dock gå i något högre tonart för att ge sångens lägsta toner rättvisa.
1p till låt 2. Den här  musiken är nog den jag helst lyssnar på till vardags - förmodligen för att den är så bekant. Får riktiga Lennonvibbar! :P Dock skulle jag inte vilja kalla den 3-takt, snarare  4-takt med trioler i fjärdedelarna eller swing. Hur som helst så är den urläckert genomförd! 


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Bedömning:

1 I förhållande till uppgiften (Gör ett bidrag i tretakt (3/4 eller 6/8), Samarbeta med någon av det andra könet som du inte har gjort musik med förut (Forummedlem eller inte.) Bådas insatser skall höras på det färdiga bidraget).
2 Ljud och mix/produktion
3 Framförande
4 Låten – melodi/text
5 vill/kommer jag lyssna igen
Skala 0-3

Egghuvud featuring Rebecca Rörström – River

1 – Fullgör uppgiften till fullo = 3p
2 – Fina ljud, varierat, bra mix =2p
3 – Bra spelat, gillar rösten = 3p
4 – Svag som jag är för denna takt tycker jag låten är omedelbart tilltalande. Vacker och varierande, bra dynamik, fin melodi … men ändå inte en fullpoängare = 2p
5 – Hmm … kanske, tror att den vinner i längden = 2p

Totalbedömning = 12


Spacetrucker med Marre samt Mahan, Steamman & Calle - Trying to forget your name

1 – Oklart här hur det är med tretakten = 1p
2 – Gillar ljudbilden, bra mix, bra ljud på gitarr och orgel och sång, fint balanserade instrument och sång =3p
3 – Snygg fräsande gitarr, bra spelad, bra sång, kul att höra M på det sättet! = 3p
4 – Riktigt bra låt med tung känsla, en av de bättre bluesarna på ett tag! = 3p
5 – Inte omöjligt, lyssnar inte så mycket på blues, men def. värd omlyssning = 2p

Totalbedömning = 12

Wernborg med fru - en valsvariant

1 – Fullgör uppgiften till fullo = 3p
2 – Allt låter bra men kanske lite anonymt =2+p
3 – Mycket musikaliskt och kreativt, instumentalt top, sången inte av samma klass. Med Povels röst hade den fått full pott = 2p
4 – Texten riktigt bra, bättre än låten, kul med någon som gör humoristisk musik = 2p
5 – Njae, kanske inte = 1p

Totalbedömning = 10+ (samt ett extra + för den imponerande snabbheten att få fram bidraget med den goda kvalitet det har) = 11

Summering
Hög nivå på samtliga bidrag. Två på samma poäng. Eftersom reglerna ändå måste följas? så får det fälla utslaget. Alltså:
4 p till bidrag nr 1
2 p till bidrag nr 2
1 p till bidrag nr 3
Annars tycker jag att bidrag nr 2 totalt var bäst och är dessutom den låt jag gillar mest.
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Trots ditt logiska upplägg så verkar du ha missat en parameter: låt jag gillar bäst.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Trots ditt logiska upplägg så verkar du ha missat en parameter: låt jag gillar bäst.
Ja du ser, jag är fullständigt omöjlig.  :o Det är inte det enda jag missat idag kan jag säga.  :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tycker det är löjligt (inte bara du cykeln) att inte ge högst poäng till den låt man gillar bäst.

Helt meningslösa tillställningar de här festivalerna annars. (I mina ögon/öron.)


Vem fan bryr sig om regler. ;) Konsten har inga regler. De gör bara de här evenemangen tråkigare (mindre musikaliska) är min åsikt.

FESTIVALregler bör bara vara riktlinjer. Ett tema man bör följa efter eget tycke och smak.

edit: råkade skriva FORUMregler. Menar förstås "festival-".
« Senast ändrad: 23.01.2013, 10:57:33 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
OKej så jag röstar på konkurenterna nu. D.v.s. bara två röster.

4 poäng till bidrag två.
Jo man har hört det förut men med Marres röst och en hel del bra gitarrspel så blir det ändå både tungt och bra.

2 poäng till Wernborg.
Imponerande när man läste hur det gick till och det sprudlar ju av musikalitet trots det snabba genomförandet. Som vanligt bra gitarrspel och jag blev glad.

eggs  :)


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Tycker det är löjligt (inte bara du cykeln) att inte ge högst poäng till den låt man gillar bäst.
Helt meningslösa tillställningar de här festivalerna annars. (I mina ögon/öron.)
Vem fan bryr sig om regler. ;) Konsten har inga regler. De gör bara de här evenemangen tråkigare (mindre musikaliska) är min åsikt.
FESTIVALregler bör bara vara riktlinjer. Ett tema man bör följa efter eget tycke och smak.

Svårt att veta hur pass allvarlig du är, Div, men jag väljer att tro att du i någon mån menar allvar, det blir roligare så... ;)

För min del kan jag säga att jag tycker att det är reglerna som gör festivalen. Reglerna tvingar mig (och andra) att gå utanför våra invanda mönster och skapa något som vi kanske inte hade gjort annars. Det har definitivt berikat mitt låtskrivande på ett sätt jag inte trodde när jag började delta i forumfestivaler. Vill man inte ålägga sig dom begränsningar som reglerna innebär är det ju bara att köra på och använda den vanliga demotråden.

Men visst, i det vanliga demoforumet missar man att folk röstar på ens låt, och det är ju en uppmuntran man gärna vill ha. Kanske att en festival emellanåt skulle få vara helt fri från regler och teman?
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Visst är det lite av grejen att det ska vara regler! Ungefär som i samhället när en produkt ska tas fram. Förslag som kommer in måste ju ha hållit sej till förutsättningarna annars blir det ju inte den produkt som beställaren önskade.
Sen tycker jag det är lite för begränsande att man måste ha med en partner av motsatt kön i bidraget. Då blir det genast så mycket svårare - min hustru kan inte ta en ton rätt. Det är en bragd att kunna byta tornart i varje versrad!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
"Inga regler är också regler" - travesti på U Lundell.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tycker det är löjligt (inte bara du cykeln) att inte ge högst poäng till den låt man gillar bäst.
Helt meningslösa tillställningar de här festivalerna annars. (I mina ögon/öron.)
Vem fan bryr sig om regler. ;) Konsten har inga regler. De gör bara de här evenemangen tråkigare (mindre musikaliska) är min åsikt.
FESTIVALregler bör bara vara riktlinjer. Ett tema man bör följa efter eget tycke och smak.

Svårt att veta hur pass allvarlig du är, Div, men jag väljer att tro att du i någon mån menar allvar, det blir roligare så... ;)

För min del kan jag säga att jag tycker att det är reglerna som gör festivalen. Reglerna tvingar mig (och andra) att gå utanför våra invanda mönster och skapa något som vi kanske inte hade gjort annars. Det har definitivt berikat mitt låtskrivande på ett sätt jag inte trodde när jag började delta i forumfestivaler. Vill man inte ålägga sig dom begränsningar som reglerna innebär är det ju bara att köra på och använda den vanliga demotråden.

Men visst, i det vanliga demoforumet missar man att folk röstar på ens låt, och det är ju en uppmuntran man gärna vill ha. Kanske att en festival emellanåt skulle få vara helt fri från regler och teman?

Jo, jag antar att det finns folk som funkar som du gör. Point taken. :)

Själv tycker jag det låter som svammel ;) (Men det är bara min åsikt.) Kanske återkommer med argument mm sen, om jag orkar.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
För min del kan jag säga att jag tycker att det är reglerna som gör festivalen.

Men nu är det ju så att rattlesnake GODKÄNDE bidraget enligt sitt regelverk som han ställt upp. (Eftersom det är TVETYDIGT om det handlar om 4/4 eller 6/8 beroende på hur man räknar/tänker)...
En paragrafryttare som du måste väl ändå inse (?) att festivalgeneralens bedömning väger tyngre än din hemmasnickrade teori om reglerna gäller eller inte?

I rest my case.
« Senast ändrad: 25.01.2013, 18:26:51 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lite hjärta / smärta får sätta mina poäng

4 poäng 2. Spacetrucker med Marre samt Mahan, Steamman & Calle - Trying to forget your name
2 poäng 3. Wernborg med fru - en valsvariant
1 poäng 1. Egghuvud featuring Rebecca Rörström - River

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
OK, mina poäng vill jag lägga enligt följande  B)

4 poäng 1. Egghuvud featuring Rebecca Rörström - River
2 poäng 3. Wernborg med fru - en valsvariant


Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Tycker det är löjligt (inte bara du cykeln) att inte ge högst poäng till den låt man gillar bäst.
Helt meningslösa tillställningar de här festivalerna annars. (I mina ögon/öron.)
Vem fan bryr sig om regler. ;) Konsten har inga regler. De gör bara de här evenemangen tråkigare (mindre musikaliska) är min åsikt.
FESTIVALregler bör bara vara riktlinjer. Ett tema man bör följa efter eget tycke och smak.

Svårt att veta hur pass allvarlig du är, Div, men jag väljer att tro att du i någon mån menar allvar, det blir roligare så... ;)

För min del kan jag säga att jag tycker att det är reglerna som gör festivalen. Reglerna tvingar mig (och andra) att gå utanför våra invanda mönster och skapa något som vi kanske inte hade gjort annars. Det har definitivt berikat mitt låtskrivande på ett sätt jag inte trodde när jag började delta i forumfestivaler. Vill man inte ålägga sig dom begränsningar som reglerna innebär är det ju bara att köra på och använda den vanliga demotråden.

Men visst, i det vanliga demoforumet missar man att folk röstar på ens låt, och det är ju en uppmuntran man gärna vill ha. Kanske att en festival emellanåt skulle få vara helt fri från regler och teman?
Var och en röstar efter eget huvud. Tycker röstare att någon inte har löst uppgiften tillräckligt bra, fast låten uppskattas i övrigt, är det upp till röstaren att bedöma hur viktig den parametern uppgiftslösande är vs parametern bra låt.

Alla bidrag är giltiga, det har jag redan sagt. I exemplen jag angav i anmälningstråden fanns ett bidrag som just går att tolka som långsam 4/4 eller 6/8. (You've got to hide your love away).

Tretakten var tänkt som en inspiration, att berika låtskrivandet som morgonte skriver. Måstet att ha "begränsningen" att få med någon av motsatt kön var tänkt som en anledning att hitta nya samarbetsformer, och få fler tjejer aktiva (nya medlemmar eller inaktiva befintliga).


Sen tycker jag det är lite för begränsande att man måste ha med en partner av motsatt kön i bidraget. Då blir det genast så mycket svårare - min hustru kan inte ta en ton rätt. Det är en bragd att kunna byta tornart i varje versrad!
Inte har väl du samarbetat med alla kvinnliga medlemmar på detta forum? ;)

DON'T PANIC


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
För min del kan jag säga att jag tycker att det är reglerna som gör festivalen.

Men nu är det ju så att rattlesnake GODKÄNDE bidraget enligt sitt regelverk som han ställt upp. (Eftersom det är TVETYDIGT om det handlar om 4/4 eller 6/8 beroende på hur man räknar/tänker)...
En paragrafryttare som du måste väl ändå inse (?) att festivalgeneralens bedömning väger tyngre än din hemmasnickrade teori om reglerna gäller eller inte?

I rest my case.

Visst, det var ju där du började. Vad jag sett så har varken jag eller någon annan UNDERKÄNT något bidrag, utan några av oss har vägt in HUR VÄL de olika bidragen uppfyllt reglerna. Det tycker jag är helt relevant, men jag har inga problem med att andra röstar på annat sätt. Röstning är ändå alltid subjektiv.

Vad jag ville diskutera var den mer allmänna frågan som du tog upp:
FESTIVALregler bör bara vara riktlinjer. Ett tema man bör följa efter eget tycke och smak.

Regler som man inte behöver följa gör det hela ointressant. Får man inte heller rösta efter hur väl man uppfyllt reglerna har jag svår att se någon mening alls i festivalandet. Vi kan lika gärna ha regelbundna omröstningar typ "Bästa låten som lagts upp på demoforumet den här månaden".
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Girly

Bidrag 1 - 2 poäng
Gillar låten men någonting med att sången inte sitter till hundra gör att den hamnar på andra plats för mig.

Bidrag 2 - 4 poäng
Kanske inte nydanande... men proffsigt, tight och med tyngd i känslan.

Bidrag 3 - 1 poäng
Inte alls min kopp te men ett lite kul och udda inslag

Bra jobbat alla!  :)
Girly
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

FESTIVALregler bör bara vara riktlinjer. Ett tema man bör följa efter eget tycke och smak.

Regler som man inte behöver följa gör det hela ointressant. Får man inte heller rösta efter hur väl man uppfyllt reglerna har jag svår att se någon mening alls i festivalandet. Vi kan lika gärna ha regelbundna omröstningar typ "Bästa låten som lagts upp på demoforumet den här månaden".

Men för sjutton.. Jag skriver ju att detta är min ÅSIKT?? Naturligtvis har jag fattat att du har en annan. Det är inte där du är logiskt bristfällig i ditt resonemang.

Men vi är ändå eniga om att vi har olika åsikter. Det problematiska är om "följa reglerna" går ut över det konstnärliga. Låten du gav lägre poäng var GODKÄND (enligt reglerna) av Rattle och då tycker jag inte du gör rätt i låta din egen åsikt gå före. Men röstningen ska definitivt vara fri och naturligtvis får du rösta hur du vill (för mig) ;)

[kommentar struken]
« Senast ändrad: 29.01.2013, 09:34:22 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil

Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Tycker alla var bra på olika sätt. Här är poängen:

4 P till låt 3 Wernborg och hans samplade fru
2 P till låt 2 Spacetrucker M fl
1 P till låt 1 Egghuvud o Rebecca
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Är röstningen över nu?  :unsure:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Röstningen är över, och jag håller i detta nu på att summera resultatet.  :)
DON'T PANIC


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Då har jag nöjet att presentera resultatet. Det var inte många som ställde upp som deltagare, men desto fler som röstare, hela 22 stycken.

Vi går direkt till pallplatserna! och...


...på bronsplats, med 40p och tre fullpoängare... Wernborg med fru!



På silverplats, med 48 poäng och sju fullpoängare... Spacetrucker med Marre samt Mahan, Steamman & Calle!



Och med 63 poäng och hela tolv fullpoängare...



...på Guldplats,



Egghuvud featuring Rebecca Rörström!
DON'T PANIC


Utloggad Girly

Stort grattis Egghuvud och Rebecca!  :)
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren