Kontrollrummet

UnFairness - Eddi, Asti & Jocke

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Nu tycker jag nivåerna är bra! Gillar låten som satt sig i huvet, speciellt "versen" med
de nedåtgående harmonierna, de låga stråkarna och det låga pianot.
Och det sköna arret, och upplägget med speaker + sång! Roligt att få vara med på ett hörn!
Tack Eddi och Jocke för ett givande colab!
/Asti

Jag som trodde det var jag som var med på ett hörn...  :rolleyes:  :P Tycker ni båda har presterat unikt och intressant! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Mysig hybrid det här, lite skön Zappa och Beatles välklingande röster i ett intressant arr :D

Bravo grabbar, 5/5 från mej!

/Maria Marre Marruschkka

 
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Mina "slask-lurar" medger nog inte någon djupare analys av de subtila detaljer du rattar med nu men rösterna känns betydligt tydligare än tidigare! :)
Bra :D

Detta var intressant att lyssna på!  Kul och annorlunda låt/arr som är lyckat.  Jag fick konstigt nog vibbar av "West End Girls" med Pet Shop Boys (den enda låt från dom som jag tycker är riktigt bra f.ö.).  Det kanske är själva uppbyggnaden med prat-sången och sen melodiös sång jag tänker på iofs.   Kommer på mig själv med att fokusera på trummorna och den där lite halvskräniga rytmgitarren. Dessa tar för mycket plats/bör putsas till tycker jag.  Det låter som det är en aning för mycket reverb på trummorna också. Dock är det fullt lyssningsbart som det är nu så ingen fara på taket!
Bra sång rakt igenom förresten. Bättre än PSB!  :)     /Fuzz
Första gången jag hör referensen Pet Shop Boys det måste vara Asris sound :lol: Tack för tyck Fuzzen :D

Nu tycker jag nivåerna är bra! Gillar låten som satt sig i huvet, speciellt "versen" med
de nedåtgående harmonierna, de låga stråkarna och det låga pianot.
Och det sköna arret, och upplägget med speaker + sång! Roligt att få vara med på ett hörn!
Tack Eddi och Jocke för ett givande colab!
/Asti
Härligt att höra att du godkänner nivåerna dom var inte lätta på mellandelen men det ordnade sig tydligen. Stort tack för ditt hörn :D

Nu tycker jag nivåerna är bra! Gillar låten som satt sig i huvet, speciellt "versen" med
de nedåtgående harmonierna, de låga stråkarna och det låga pianot.
Och det sköna arret, och upplägget med speaker + sång! Roligt att få vara med på ett hörn!
Tack Eddi och Jocke för ett givande colab!
/Asti

Jag som trodde det var jag som var med på ett hörn...  :rolleyes:  :P Tycker ni båda har presterat unikt och intressant! :)
Det är ju du som är stjärnan Jocke vi är hörnen :D

Mysig hybrid det här, lite skön Zappa och Beatles välklingande röster i ett intressant arr :D

Bravo grabbar, 5/5 från mej!

/Maria Marre Marruschkka

 

5 av 5 är inte dåligt det suger vi i oss. Stort tack för tyck Marre :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Läste faktiskt först alla kommentarer och blev förstås väldigt nyfiken.
De envisa hihatarna kan man kanske fimpa ibland? Baskagge bör varies lite mer. Blir lite väl mycket trummaskin. Gillar gitarrljudet och spelet (till vänster) när Asti sjunger. Spännande låt. Har inte så mycket att tillägga, det mesta är redan sagt. Tycker det låter mer 60-tals Bee-Gees än Beatles dock vad melodin beträffar. Och inte illa det.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Läste faktiskt först alla kommentarer och blev förstås väldigt nyfiken.
De envisa hihatarna kan man kanske fimpa ibland? Baskagge bör varies lite mer. Blir lite väl mycket trummaskin. Gillar gitarrljudet och spelet (till vänster) när Asti sjunger. Spännande låt. Har inte så mycket att tillägga, det mesta är redan sagt. Tycker det låter mer 60-tals Bee-Gees än Beatles dock vad melodin beträffar. Och inte illa det.
Jag kan inte annat än hålla med dig gillarinte heller Hi-Hattarna och bytte ljud flera ggr innan jag hittade något som var inte fullt så genomträngande men ingen har nämnt dem förutom du då. Baskaggen tycker jag dock funkar - skojigt att du gillar resten -  bekymret är vad man ska kalla genren?? Tack för tyck Tokai :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ett stort övergripande tack till MaxB som just nu ser till att få fjäll på sin hud och förhoppningsvis inaktiverat synken på mobilen som gjorde en pianolåt och fick mig inspirerad att göra det samma.
Glöm inte solskydd 50+ i ansiktet :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se